به گزارش راگانیوز حسینعلی بنار صبح امروز در حاشیه آئین شکوفه‌های دانش‌آموزان کلاس اولی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۹۲۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ وارد مدارس شهرستان اسلامشهر می‌شوند. بنار تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید بیش از ۸۷ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۸۶۴ کلاس درس در ۲۰۲ مدرسه و فضای […]

به گزارش راگانیوز حسینعلی بنار صبح امروز در حاشیه آئین شکوفه‌های دانش‌آموزان کلاس اولی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۹۲۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ وارد مدارس شهرستان اسلامشهر می‌شوند.

بنار تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید بیش از ۸۷ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۸۶۴ کلاس درس در ۲۰۲ مدرسه و فضای آموزشی به فراگیری علم و دانش می‌پردازند.

وی با اشاره به ایام سوگواری سالار شهیدان و شهادت امام سجاد(ع) افزود: تقارن آغاز سال تحصیلی با روزهای محرم و سالروز شهادت امام سجاد(ع) و سوگواری اهل بیت(ع) سبب شد تا آئین جشن شکوفه‌ها در سال تحصیلی جدید با حال و هوای عاشورایی و اجرای برنامه‌های ویژه در مدارس اسلامشهر برگزار شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر بیان کرد: تعطیلات تابستان فرصت مناسبی بود تا با کمک و همراهی دستگاه‌های خدمات‌رسان و اجرایی شهرستان اسلامشهر فضاهای آموزشی رنگ‌آمیزی، مرمّت و بازسازی شوند و دانش‌آموزان در محیطی آرام و شاداب به استقبال سال تحصیلی جدید رفته و به کسب علم و دانش بپردازند.

بنار ادامه داد: در سال تحصیلی جدید بیش از ۴۸ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، قریب به ۲۰ هزار دانش‌آموز در دوره اول متوسطه و ۹۸۰۰ دانش‌آموز در هنرستان‌های این شهرستان مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی تعداد دانش‌آموزان در مدارس استثنائی را ۲۵۹ نفر اعلام کرد و گفت: حدود ۷۱۰۰ دانش‌آموز در مدارس غیردولتی و قریب به ۳۵۰۰ دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس اسلامشهر ثبت‌نام و مشغول به تحصیل شده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر مدارس خاص تیزهوشان و استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، شاهد و غیره را نیز ۲۹ مدرسه برشمرد و تصریح کرد: ۴۸۰۰ نیروی فرهنگی برای ارائه خدمات علمی و آموزشی در سطح این منطقه به آینده‌سازان این شهرستان سازماندهی شده‌اند.

بنار در پایان خاطرنشان کرد: امسال با همکاری خانواده‌ها و اولیاء دانش‌آموزان در نظر داریم در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان، تقویت و بهسازی کتابخانه‌های عمومی مدارس، رسیدگی به نمازخانه‌ها و اجرای برنامه‌های پرورشی را به مرحله اجرا درآوریم.