مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تویوتا RAV۴ مدل ۲۰۱۹؛ وحشی‌تر و جذاب‌تر از همیشه!

برترین‌ها – امین نقی‌زاده: رقابت در بازار جهانی بسیار داغ و نفس‌گیر بوده و استقبال مشتریان و خریداران خودرو از SUV‌ها و CUV‌ها باعث شده است که کمپانی‌های مختلف، علاوه بر ساخت خودرو‌های هاچ‌بک و پنج درب؛ به فکر ساخت خودرو‌های شاسی‌بلند و کراس‌اوور باشند و با این عمل سهم خود را در بازار‌های مختلف جهانی افزایش دهند.

کمپانی‌های بزرگ برای رسیدن به اهداف خود و رقابت با یکدیگر، همواره به فکر استفاده بیشتر از تکنولوژی بوده و به امنیت و طراحی داخلی محصولاتشان اهمیت فراوانی می‌دهند. این موضوع را می‌توان به وضوح در بازار آمریکای‌شمالی دید! جایی که رقابت بسیار سخت بوده و کمپانی‌ها برای بقا می‌جنگند!

تویوتا

یکی از کمپانی‌های مذکور تویوتا است. میزان فروش سدان‌های این کمپانی ژاپنی در بازار آمریکای‌شمالی بسیار خوب بوده؛ اما در زمینه ساخت و فروش خودرو‌های شاسی‌بلند و کراس‌اوور عملکرد ضعیفی در آمریکای‌شمالی داشته و برای جبران ضعف‌های خود در برابر محصولات کمپانی‌هایی مانند هوندا و مزدا؛ مدل ۲۰۱۹ تویوتا RAV۴ را عرضه کرده است. تویوتا طراحی RAV۴ را کمی تغییر داده و کابین آن بسیار راحت و آرامش بخش است. در تویوتا RAV۴ جدید طیف وسیعی از تکنولوژی‌های ایمنی به شکل استاندارد در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد.

تویوتا

تویوتا امیدوار است که RAV۴ جدید، مدل CR-V از محصولات کمپانی هوندا را شکست داده و به تنهایی با مزدا CX-۵ به رقابت بپردازد؛ بنابراین بهتر است که کمی بیشتر با مدل ۲۰۱۹ تویوتا RAV۴ آشنا شده و چگونگی رقابتِ تویوتا با رقبای همیشگی خود را ببینید!

تویوتا

قیمت

برای رقابت در بازار آمریکای‌شمالی باید به قیمت محصولات مختلف توجه داشت و بهترین قیمت ممکن را برای پیروزی در برابر محصولات متنوع سایر کمپانی‌ها انتخاب کرد. به همین منظور تویوتا قیمت نسخه پایه و استاندارد تویوتا RAV۴ جدید را ۲۵۵۰۰ دلار اعلام کرده است.

تویوتا

ولی قیمت این خودرو در بازار آمریکای‌شمالی نسبت به محصولاتی مانند؛ جیپ چروکی (۲۵۴۹۰ دلار)، هوندا CR-V (۲۴۳۵۰ دلار)، مزدا CX-۵ (۲۴۳۵۰ دلار)، کیا اسپورتج (۲۳۷۵۰ دلار)، فورد Escape (۲۴۱۰۵ دلار)، نیسان Rogue (۲۴۹۲۰ دلار)، شورلت Equinox (۲۳۸۰۰ دلار) و هیوندای سانتافه (۲۴۲۵۰ دلار) بیشتر است.

علاوه‌براین برای خرید مدل‌های بالاتر تویوتا RAV۴ جدید باید بیش از ۳۳۵۰۰ دلار پرداخت کرده و از سیستم جدید torque-vectoring تمام چرخ تویوتا بهره برد. همچنین با پرداخت ۱۴۰۰ دلار می‌توان از گرمکن فرمان و گرمکن صندلی‌های جلو و عقب استفاده کرد.

تویوتا

شما با پرداخت ۵۸۰ دلار از سیستم ناوبری و پکیج صوتی JBL استفاده کرده و اگر دوربین ۳۶۰ درجه، شارژر بی‌سیم و… را می‌خواهید؛ باید ۱۰۲۵ دلار دیگر به کمپانی تویوتا پرداخت کنید!

البته این تازه شروع داستان بوده و برای خرید RAV۴ Limited باید ۳۹۰۳۴ دلار پرداخت کرده و حتی برای در اختیار داشتن کف‌پوش‌های اختصاصی RAV۴ باز هم دست به جیب شده و ۲۶۹ دلار دیگر پرداخت کنید!


طراحی

تویوتا

طراحی RAV۴، ۲۰۱۹ نسبتا جذاب است. این خودرو برخلاف نسل قبلی خود؛ اکنون دارای شخصیت بوده و توان رقبات با محصولات مختلف کمپانی‌های حاضر در بازار آمریکای‌شمالی را دارد. طراحان RAV۴ ظاهر بیرونی مدل قبلی را تقریبا حفظ کرده‌اند؛ اما با تغییراتی کوچک و هدفمند، یک خودروی جذاب ساخته و با الهام از ۴Runner به جنگ رقبا می‌روند.

شکل و شمایل ۲۰۱۹ RAV۴، نسل قدیم شاسی‌بلند‌های لکسوس را به یاد ما آورده و پوشش پلاستیکی سپر‌ها و… نشانی از ارزانی RAV۴ تویوتا است. به طور کلی ظاهر بیرونی RAV۴ به ما می‌گوید که آن یک خودروی قدرتمند بوده و آماده رقابت است!

تویوتا

از ظاهر بیرونی RAV۴ جدید عبور کرده و نگاهی به داخل کابین این محصول اقتصادی می‌اندازیم. طراحی کابین RAV۴ بسیار لذت بخش بوده و صندلی‌ها بسیار راحت هستند. فرمان کوچک بوده و لبه‌های ضخیم و مناسبی دارد. از چرم مصنوعی برای تزئین داشبورد و درب‌های RAV۴ استفاده شده و برروی صندلی‌های آن نیز یک روکش چرم مصنوعی کشیده شده است. در مجموع باید گفت که وقتی پشت فرمان RAV۴ جدید می‌نشینید؛ انگار در کابین یک هواپیما قرار گرفته‌اید و همه چیز خوب و ایده‌آل است.


راحتی

تویوتا

تویوتا RAV۴ جدید بسیار جادار بوده و سرنشینان فضای خوبی در اختیار دارند. فضای سرنشینان صندلی جلوی RAV۴ بسیار خوب و بزرگ است. طراحی صندلی‌های این قسمت بهبود یافته وخریداران RAV۴ توان سفارش گرم‌کن و و سردکن برای آن‌ها را دارند. ردیف دوم صندلی‌های RAV۴ نیز بسیار جادار بوده و فضای بسیار خوبی دارد. درب‌ها بزرگ بوده و پیاده و سوار شدن بر RAV۴ به آسانی انجام می‌گیرد. در مجموع نمی‌توان از راحتی صندلی‌ها و جاداری فضای کابین RAV۴ چشم پوشید و از آن شکایت کرد. همچنین هیچ صدای آزاد دهنده‌ای در محیط داخلی RAV۴ جدید شنیده نشده و پیشرانه ۲.۵ لیتری تویوتا کاملا بی‌صداست.

تویوتا

علاوه‌براین حجم فضای صندوق عقب تویوتا RAV۴ جدید ۳۷.۵ فوت‌مکعب بوده و با خواباندن صندلی‌های عقب، این فضا به ۶۹.۸ فوت‌مکعب می‌رسد.

این فضا کمتر از هوندا CR-V و هیوندای سانتافه بوده و بیشتر از خودرو‌هایی مانند مزدا CX-۵ و فورد Escape است.

تویوتا


فناوری

تویوتا

در تویوتا RAV۴، ۲۰۱۹ از آخرین نسخه سیستم سرگرمی تویوتا Entune ۳.۰ استفاده شده و یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی برروی داشبورد آن قرار گرفته است.

این صفحه نمایش از دکمه‌های فیزیکی نیز برخوردار بوده و کار کردن با آن بسیار ساده و راحت است. این دکمه‌های فیزیکی به سرنشینان کمک می‌کنند که به آسانی به بخش‌های مختلف سیستم سرگرمی تویوتا سرزده و از آن استفاده کنند.

تویوتا

کیفیت صفحه نمایش مذکور در طول روز و شب بسیار مناسب بوده و کیفیت آن تغییر قابل توجهی ندارد.

همچنین امکان استفاده از Apple CarPlay به شکل استاندارد در RAV۴ وجود دارد؛ اما متاسفانه امکان استفاده از Android Auto در RAV۴ جدید وجود نداشته و این امیدواری وجود دارد که سیستم مذکور در آینده به تویوتا RAV۴ بیاید.

تویوتا


عملکرد

تویوتا RAV۴، ۲۰۱۹ برای رانندگی روزمره و سپری کردن لحظات در ترافیک‌های طولانی بسیار مناسب است. قلب تپنده این خودروی توانمند را یک پیشرانه مدرن چهار سیلندر با حجم ۲.۵ لیتر تشکیل می‌دهد. حداکثر توان پیشرانه مذکور ۲۰۳ اسب‌بخار بوده و ۱۸۴ پوند گشتاور دارد.

تویوتا

این ارقام نه خیلی بد هستند و نه خیلی خوب! در واقع همین ارقام ناچیز باعث شده‌اند که در هنگام رانندگی با تویوتا RAV۴ جدید هیچ فشاری برروی خودرو نیامده و پیشرانه به راحتی دستورات شما را اجرا کند. ولی اگر توان سفارش RAV۴ جدید با یک پیشرانه توربوشارژ وجود داشت؛ قطعا رقبای این خودرو شکست می‌خوردند!

تویوتا

گیربکس RAV۴، ۲۰۱۹ هشت سرعته اتوماتیک بوده و عملکرد بسیار مطلوبی دارد. این گیربکس در هنگام تعویض دنده‌ها بسیار بی‌صدا و سریع است. اما اگر بخواهیم یک نتیجه‌گیری کلی درباره عملکرد فنی RAV۴، ۲۰۱۹ داشته باشیم؛ باید گفت که این محصول چابکی هوندا CR-V و فرمان تیز مزدا CX-۵ را ندارد.

تویوتا

ولی راننده بر RAV۴ جدید تسلط کافی داشته و به خوبی با آن ارتباط برقرار می‌کند. RAV۴ در جاده‌های ناهموار به لطف سیستم چهار چرخ متحرک؛ به خوبی حرکت کرده و نافرمانی نمی‌کند.

ایمنی

ایمنی تویوتا RAV۴ جدید در حدواندازه ایمن‌ترین محصولات کمپانی ولوو است. این محصول دارای کروزکنترل انطباقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار، تشخیص عابر پیاده در نور کم، چراغ‌های اتوماتیک، سیستم نگهدارنده در خط حرکتی و… است. این امکانات را می‌توان در خودرویی مانند هوندا CR-V مشاهده کرد.

تاکنون RAV۴، ۲۰۱۹ مورد تست و ارزیبابی دقیق موسسات ایمنی بزرگراه‌های ایلات‌متحده آمریکا قرار نگرفته است. ولی با این حال مدل ۲۰۱۸ این محصول بالاترین امتیاز ایمنی را از موسسه ایمنی بزرگراه‌های ایالات‌متحده آمریکا دریافت کرده و پنج ستاره شده است. نسل قبلی این محصول در تست NHTSA ضعف‌هایی در بخش مربوط به سرنشینان عقب داشت؛ اما با توجه تغییرات مدل ۲۰۱۹ این محصول، احتمال دریافت امتیاز Top Safety Pick Plus وجود داشته و RAV۴ پنج ستاره NHTSA را حفظ خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.