مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آموزش تهیه پای لیمو خوش عطر و بسیار ساده

مجله قرمز: پای لیمو بسیار خوش عطر و در عین حال خوش رنگ و ظاهر است. در عین حال که با روشی بسیار ساده درست می‌شود. این نوع پای دردسر درست کردن خمیر و استراحت در یخچال و … را ندارد و شما را مجذوب می‌کند، چون هر گاز آن به سرعت در دهان آب می‌شود. ظاهر آن بخاطر شیر تغلیظ شده خامه‌ای و خوشمزه است و با مقداری رنده پوست لیمو طعمی عالی پیدا می‌کند.

آموزش تهیه پای لیمو خوش عطر و بسیار ساده

پای لیموی ما پای لیموی اصلی است یکی از ساده‌ترین و جذابترین روش‌ها برای درست کردن یک پای. این پای در واقع مخصوص فصل بهار است و با طعم لیمویی و دل انگیز دست کمی از شربت لیموناد برای حس خنکای بهار ندارد. این پای نیازی به زحمت زیاد ندارد. مواد میانی آن خیلی راحت به هم متصل می‌شوند.

این پای برای این تعطیلات بهاری و بخصوص پس از نهار خیلی خوب است. البته نه تنها برای بهار بلکه برای هر ۳۶۵ روز سال خوب است البته اگر بتوانید لیمو در بازار پیدا کنید که در شهر‌های بزرگ این امکان پذیر است.

مواد لازم برای پای لیمو

  • بیسکویت کراکر: ۱۳۰ گرم
  • شکر سفید: ۲ و ۱/۲ قاشق چایخوری
  • کره ذوب شده: ۱/۳ پیمانه

مواد میانی

  • زرده تخم مرغ بزرگ: ۳ عدد
  • رنده پوست لیمو: ۱ قاشق غذاخوری
  • آب لیموی تازه گرفته شده: ۱/۲ پیمانه
  • شیر تغلیظ شده: ۱ قوطی (شیر عسلی)
  • خامه ترش پرچرب: ۱/۴ پیمانه

مواد رویه (تزئین خامه‌ای)

  • خامه غلیظ: ۳/۴ پیمانه
  • شکر سفید: ۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری

آموزش تهیه پای لیمو خوش عطر و بسیار ساده

طرز تهیه پای لیمو

۱. ابتدا فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سلسیوس گرم کنید.

۲. برای درست کردن خمیر، بیسکویت‌های کراکر را در یک غذاساز بریزید تا خرد شوند. اگر غذاساز ندارید می‌توانید آن‌ها را در یک پلاستیک زیپ لاک بریزید و پس از بستن کامل درب آن، روی پلاستیک را چندین بار وردنه بکشید تا بیسکویت‌ها کاملا خرد شوند.

آموزش تهیه پای لیمو خوش عطر و بسیار ساده

۳. در یک کاسه بزرگ بیسکویت‌ها و شکر را ریخته، سپس با استفاده از چاقو آن را با شکر خوب مخلوط کنید، مخلوط باید کاملا یکدست باشد.

آموزش تهیه پای لیمو خوش عطر و بسیار ساده

۴. مخلوط بدست آمده را در یک ظرف پای ۹ اینچی بریزید (ظرف گود نباشد) و آن را پهن کنید و به صورت یکسان دربیاورید روی آن را هم در مرکز و هم در لبه‌ها خوب فشار دهید تا بصورت یک لایه صاف و یکدست دربیاید. نیازی نیست که کل لبه ظرف پر شود به اندازه ۱/۳ اینچ از لبه ظرف خالی باشد.

آموزش تهیه پای لیمو خوش عطر و بسیار ساده

۵. خمیر را در فر از پیش گرم شده بپزید تا طلایی قهوه‌ای شود حدود ۱۱ تا ۱۳ دقیقه. آن را از فر بردارید و بگذارید به طور کامل خنک شود. اگر خمیر حباب زد با یک پیمانه روی آن را صاف کنید. حرارت فر را تا ۳۲۵ درجه فارنهایت (۱۶۰ درجه سلسیوس) پایین بیاورید.

۶. برای درست کردن مواد میانی پای در یک کاسه بزرگ زرده‌های تخم مرغ و رنده پوست لیمو را مخلوط کنید.

آموزش تهیه پای لیمو خوش عطر و بسیار ساده

۷. شیر تغلیظ شده را در یان ریخته سپس آب لیمو و خامه ترش را هم افزوده و مخلوط کنید تا زمانی که خوب مخلوط و یکدست شود. آن را به مدت ۱۵ دقیقه بگذاری بماند (این کار باعث می‌شود قبل از ریختن آن روی پایه بیسکویتی، غلیظ شود).

آموزش تهیه پای لیمو خوش عطر و بسیار ساده

۸. مواد مخلوط را روی پایه بیسکویتی خنک شده بریزید و به صورت یکدست صاف کنید. پای لیمو را در فر بگذارید تا زمانی که آماده شود یعنی حدود ۱۵ تا ۱۶ دقیقه.

۹. آن را از فر در بیاورید و روی توری خنک کننده بگذارید تا به مدت ۳۰ دقیقه خنک شود پس از این زمان آن را در یخچال گذاشته بگذارید ۴ ساعت بماند.

۱۰. برای درست کردن خامه روی آن در یک کاسه بزرگ با استفاده از یک همزن برقی یا در کاسه همزن ثابت، خامه غلیط را با استفاده از قطعه همزن بزنید تا زمانی که بالا بیاید. شکر را افزوده و بزنید تا حسابی سفت و غلیظ شود.

آموزش تهیه پای لیمو خوش عطر و بسیار ساده

۱۱. با ماسوره طرحدار روی پای را دور تا دور خامه بریزید روی آن را با برش‌های لیمو تزئین کنید. سپس آن را در یخچال نگهداری کنید.

آموزش تهیه پای لیمو خوش عطر و بسیار ساده

چه نوع لیمویی مناسب است

من نمی‌دانم شما اهل کدام شهر هستید، اما اگر به جنوب ایران بروید آنجا منظور از لیموترش، لیمو‌های کوچکی هستند که به لیموی شیرازی معروف هستند و لیموی سنگی درشت جثه چندان مورد توجه نیست. برای این پای نیز بهتر است از لیمو‌های کوچک استفاده کنید. طعم لیموی سبز با لیموی سنگی قدری متفاوت است ضمن اینکه پوست آن نیز عطر بهتری دارد. این لیمو‌ها در سراسر دنیا به همان نام لیموی ایرانی شناخته می‌شوند.

آموزش تهیه پای لیمو خوش عطر و بسیار ساده

ترفند‌هایی برای بهترین پای لیمو

  • از رنده پنیر برای رنده کردن پوست لیمو استفاده نکنید. از یک زستر استفاده کنید و به هنگام رنده کردن و یا زست کردن به آرامی فشار دهید، چون نباید پوست سفید داخلی همراه زست لیمو باشد. این پوست سفید مواد پای را تلخ می‌کند.
  • از آب لیموی تازه استفاده کنید. موقع انتخاب لیمو نمونه‌های بزرگتر را برای آبگیری بردارید آن‌ها باید مقداری نرم باشند و نه سفت همانند سنگ. به این صورت گرفتن آب آن‌ها راحت‌تر خواهد بود.
  • از آب لیموی شیشه‌ای یا آب لیمویی که خیلی وقت پیش گرفته‌اید استفاده نکنید. ما نیاز به آبلیموی تازه با عطر زیاد داریم.
  • بگذارید پای کاملا سرد شود به این ترتیب بهتر یکدست و صاف می‌شود ضمن اینکه طعم بهتری داشته و راحت برش می‌خورد.

منیع: cookingclassy

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.