مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

چرا من شاد نیستم؟ ۱۰ علت شاد نبودن در زندگی

Habits-That-Can-Steal-Your-Happiness,چرا شاد نیستم

همه آدمها در سرتاسر جهان یک میل مشترک دارند و آن تمایل به شاد زیستن است. مفهوم مشخصی از شادی وجود ندارد به همین دلیل است که مردم به روشهای مختلف به دنبال آن می روند.

به گزارش آلامتو به نقل از womanitely؛ هر شخصی از دید خود به شادی نگاه می کند و آنرا تعریف می کند. به نظر من همه افراد دارای عادتهایی هستند که می تواند باعث شاد شدنشان شود و یا شادی را از آنها دور کند. بدبختانه بسیاری از مردم دارای عادتهایی هستند که شادی را از انها دور کرده و باعث می شود احساس بدبختی به آنها دست بدهد.

اگر هیچ کاری برای درست کردن این عادتها و رفتارها انجام ندهید آنها بر روی احساساتتان تاثیر می گذارند.

  1. در انتظار لحظه مناسب بودن

شما می توانید در هر لحظه ای زندگیتان را عوض کنید پس دنبال لحظه مناسب آن نباشید. به جای انتظار لحظه مناسب همه لحظاتتان را خوب و کامل کنید. کسانی که در زندگی دنبال لحظه و فرصت مناسب برای انجام کارهایشان می گردند هیچ کاری را در زندگی انجام نمی دهند.

زندگی کوتاه است پس تمام تلاشتان را برای بهره بردن از تمام فرصت ها و موقعیتهای آن انجام دهید تا زندگی خود و کسانی را که دوست دارید بهتر کنید.

همچنین بخوانید: چرا خوشحال نیستم؟
  1. کار بدون انگیزه

کار کردن برای پرداخت چک و قبوض چیزی شبیه حبس ابد است. متاسفانه امروزه به دلیل مشکلات اقتصادی بسیاری از مردم به سراغ کارهایی می روند که ار آن متنفرند. شما نباید دست از رویاهایتان بردارید و سراغ کارهایی بروید که هیچ علاقه ای به آنها ندارید. این زندگی شماست و بنابراین وظیفه شماست که دنبال شغلی بروید که آرزویتان است.

  1. تمرکز بر روی موفقیت دیگران

آدمهای شاد بسیاری در اطراف ما وجود دارند. شما اغلب اوقات آنها را می بینید که شاد و خندان هستند و زندگیشان همراه با موفقیت است. در نتیجه شما، زندگی و اهدافتان را با آنها مقایسه می کنید. دست از این افکار مخرب بردارید و اجاه ندهید این افکار روحیه شما را خراب کند.

موفقیت را برای خود تعریف کنید و به سمت رسیدن به آرزوهایتان حرکت کنید. شما تنها مالک سرنوشت خود هستید. تغییرات باور نکردنی در زندگی زمانی روی می دهد که شما تصمیم می گیرید چه نوع زندگی می خواهید و آن را به سمت خود بکشید.

تبدیل ترس به انرژی مثبت

  1. زندگی با ترس و نگرانی

ترس و نگرانی احساسات غلطی هستند که شما را از بسیاری از موقعیت هایی خوبی که می توانید به دست بیاورید محروم می کنند. اجازه ندهید که ترس و افکار منفی وارد زندگیتان شود. این احساسات باعث می شوند که با وجود موقعیتهای بسیاری که برای شاد بودن در زندگی دارید احساس افسردگی و ناامیدی کنید.

بهتر این است که در مقابل همه آن ترسها و نگرانیها مقاوم باشید و همه آنها را تبدیل به موقعیت کنید. نگران نباشید؛ شاد باشید.

  1. تلاشی سخت برای نگه داشتن تنفر

مایا آنجلو می گوید” تنفر مشکلات زیادی را در جهان بوجود آورده است، اما هنوز مشکلی را حل نکرده است. اگر اجازه بدهید احساسات منفی به زندگی شما راه پیدا کنند،این عادت بد می تواند روی ذهنتان تاثیر بگذارد. تنفر یکی از قویترین احساساتی است که می تواند شادی و زندگیتان را خراب کند.

باید تنفر را بشناسید و آن را از زندگیتان بیرون کنید. باید روی چیزهایی که در زندگی دارید تمرکز کنید و از آنها لذت ببرید و افکار منفی را از خود دور کنید. به نظر من تنها سلاحی که می تواند تنفر را دور کند عشق است. عشق زندگی و روشنایی می آورد ولی تنفر خرابی و ناامیدی می آورد.

  1. سعی در تغییر سریع زندگی

تقریبا تغییر همه چیز در زندگی به طور همزمان غیر ممکن است. به نظر من بهتر است یک تغییر اساسی در زندگی بدهیم.از لحاظ علمی ثابت شده است که ایجاد تغییرات اساسی برای مغز بسیار استرس زا است. سعی کنید همه چیز را آرام تغییر دهید.

اگر می خواهید دنیا را تغییر دهید تغییر را از دنیای اطراف خود شروع کنید. وقتی که ذهن خود را تغییر می دهید احساساتتان بهتر می شوند و احساس شادی بیشتری می کنید.

  1. بزرگ کردن مشکلات

یک روز بد نباید باعث شود که شما از کاه کوه بسازید. شما باید به مشکلات به دید فرصتهای جدید زندگیتان نگاه کنید.زندگی همواره در حال امتحان بشر می باشد و بهترین پاداشها را کسانی می گیرند که شجاع هستند و در مقابل مشکلات می ایستند.

مائو زدانگ می گوید” در زمان مشکلات نباید موفقیتهایمان را از یاد ببریم”. شما باید به خودتان ایمان داشته باشید و بدانید همیشه راهی برای حل مشکلات وجود دارد.”

  1. رضایت زودگذر

چیزهای بسیار زیبا و وسوسه کننده ای در اطراف ما جود دارند. شما باید یاد بگیرید رضایتتان در چیست و انواع مختلف آن را از هم جدا کنید.

مردم می توانند به دنبال گذشتن از خوشبختی باشند و یا می توانند خوشبختی را در زندگیشان استمرار ببخشند. نوع زود گذر خوشبختی این است که مردم به دنبال مادیات باشند، اما نوع بادوام آن این است که مردم به دنبال پرورش روح و ذهنشان باشند.

نوع بادوام خوشبختی به شما آرامش و اعتماد به نفس می دهد در حالیکه نوع زود گذر آن شما را برای مدت زمان کوتاهی شاد خواهد کرد. شما باید باهوش باشید تا به خرسندی و خوشبختی دائمی برسید.

  1. اهمیت دادن به زیبایی ظاهری

مردم را بر اساس شکل و زیبایی ظاهریشان قضاوت نکنید. شما نباید همه چیز را بر اساس شکل و رنگ آن انتخاب کنید زیرا شکل ظاهری هر چیزی، گول زننده است. به طور قطع زیبایی ظاهری بسیار مهم است ولی شما باید ویژگیهای درونی را نیز مد نظر داشته باشید مخصوصا هنگامی که پای روابط انسانی در میان باشد.

  1. ادامه رابطه با افراد آزار دهنده

بعضی وقتها فاصله گرفتن از کسانی که باعث آزار شما می شوند بسیار ضروری است. اگر آنها منبع درد و رنج شما هستند، باید بپذیرید کسانی که شما آنها را دوست دارید و به آنها احترام می گذارید مشکلات شما را حل نخواهند کرد.

پس تمام کسانی که باعث آزار شما می شوند را از زندگیتان بیرون بیندازید و هرگز نگران از دست دادن کسی که دوستش دارید ولی شادی را به شما نمی دهد نباشید.

رابرت توو می گوید” اجازه ندهید کسانی که شما را آزار می دهند جایی را در ذهن شما اجاره کنند، هزینه اجاره را بالا ببرید و آنها را از ذهنتان بیرون بیندازید.”

شادی در دستان شماست، برای دیدن آن باید چشمانتان را باز کنید و آن را بپذیرید. سعی کنید از شر همه آن عادتهای بدی که شادی را از شما میدزدند خلاص شوید و اینگونه شاد زندگی خواهید کرد.


شما چه راهی را برای شاد بودن پیشنهاد میکنید ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.