مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نخستین تجربیات ربات سگ سونی Aibo

کمپانی سونی در نمایشگاه CES 2018 ربات سونی Aibo را معرفی کرده است. ربات Aibo می‌تواند انواع دستورهای گفتاری به زبان انگلیسی را متوجه شود، به طور مثال می‌تواند به دست دادن با شما و یا اجرای دستور نشستن اشاره کرد. Aibo تازه احیا شده بسیار زیبا است، از چشم‌های شیشه‌ای OLED و یک دوربین در داخل بینی خود بهره‌مند است که می‌تواند زمانی که شما از منزل خارج می‌شوید همانند یک وب کم امنیتی عمل کند.

ربات سگ سونی

ربات سگ سونی

ربات سگ سونی

ربات سگ سونی

در مغز متفکر این ربات از یک پردازنده ۴ هسته‌ای، وای فای و LTE داخلی همراه با انواع موتورها و ژیروسکوپ‌ها جهت تقویت ۲۲ قطعه‌ی مختلف بدن این سگ زیبا استفاده شده است. برای ایجاد سر و صدا این سگ از یک اسپیکر نیز بهره می‌برد و ۴ میکروفون نیز بر روی آن سوار شده تا بتواند فرامین صوتی شما را بشنود. در زمانی که سونی این محصول خودش را به نمایش گذاشته بود، جدا از سر و صدای زیادی که وجود داشت ربات Aibo به خوبی متوجه حرف‌ها و دستورات ما می‌شد.

ربات سگ سونی

ربات سگ سونی

ربات سگ سونی

ربات سگ سونی

در پشت، جلو و سر این سگ زیبا، قسمت‌هایی حساس به لمس وجود دارد تا مطمئن شوید که ربات می‌تواند نسبت به انجام مواردی نظیر ماساژ دادن واکنش نشان دهد، اما ما بیش از آن کنجکاو هستیم ببینیم چگونه می‌تواند صاحبان خودش را از هم تشخیص دهد! به نقل از یک سخنگوی شرکت سونی، Aibo شما شروع به یادگیری این قضیه می‌کند که کدام شخص بیشتر به او محبت می‌کند و حداقل حیوانات خانگی را دوست دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.