مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

معرفی کتاب درمان شوپنهاور اثر اروین یالوم به همراه خلاصه

مطالعه کتاب در هر سنی بسیار جذاب بوده و به افراد اطلاعات مفیدی می‌دهد که باعث بالا رفتن سواد اجتماعی آنان می‌شود. به همین سبب افراد باید در هر سنی به مطالعه کتاب بپردازند و در صورت نداشتن زمان به کتاب صوتی گوش فرا دهند. در این مطلب از صورتی‌ها معرفی کتاب درمان شوپنهاور را آماده کرده‌ایم که رمان روان‌شناسی از نویسنده رمان‌شناس و رمان‌نویس اروین یالوم است. امیدواریم از مطالعه این کتاب لذت برده و لحظات خوبی را در کنار این کتاب بگذرانید.

معرفی کتاب درمان شوپنهاور

کتاب درمان شوپنهاور، رمانی بسیار خواندنی است که توسط اروین یالوم نویسنده زبردست به تحریر درآمده است. ویژگی که این کتاب نسبت به رمان‌های دیگر دارد این است که نویسنده این کتاب به همان اندازه که رمان‌نویس بسیار ماهر و چیره‌دستی است، روان‌شناسی است که بسیار در کار خود مهارت دارد. این نویسنده از آن دسته بزرگانی است که دو سنت روان‌شناسی اگزیستانس و گروه درمانی را به دیگر سنت‌ها ترجیح می‌دهد. هدف نویسنده از نگارش این رمان خارق‍العاده یافتن راهی برای ارتباط با گروه‌های مردمی برای انتقال معنای اساسی روان‌شناسی اگزیستی و گروه درمانی است.

خلاصه‌ای از کتاب درمان شوپنهاور:

موضوع کتاب، داستان زندگی ژولیوس است. ژلیوس روان‌شناسی موفق است که متوجه شده دچار سرطان پوست وخیمی است. او در حقیقت با مرگ مواجه می‌شود و در این میان تصمیم می‌گیرد به سراغ یکی از بیماران قدیمی خود فیلیپ که نتوانسته بود او را درمان کند برود و از اوضاع و احوال او آگاه شود. فیلیپ در روبرویی با ژلیوس عنوان می‌کند که آشنایی با شوپنهاور او را نجات داده و دلش می‌خواهد جلسات روان درمانی را اداره کند. اما فیلیپ همیشه روی منطق و عبارات سرد و کتابی تاکید می‌کند و اهل همدلی نیست. ژلیوس اصرار می‌کند که اون باید شش ماه در جلسات حاضر شود و این اتافق هم می‌افتد. از یک طرف نحوه پیش رفتن جلسات گروه درمانی را داریم و از یک طرف زندگی نامه شوپنهاور و عقایدش را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کتاب درمان شوپنهاور دارای چهل و دو فصل می‌باشد که بیشتر فصول این کتاب جلسات گروه درمانی را شامل می‌شود. تنها برخی از فصول این کتاب به معرفی چند شخصیت داستان پرداخته است. این کتاب به دلیل ارائه نحوه درمان به وسیله گروه و اثراتی که گروه بر روی اعضای خود دراد نظر افراد زیادی را به خود جلب می‌کند. در ضمن در این کتاب نویسنده برخی از نظرات خود را توسط شخصیت‌های مختلف در داستان بیان کرده است.

کتاب درمان شوپنهاور دارای چهار مقوله است: گروه درمانی چگونه کار می‌کند. چگونه فلسفه به طور اعم و فلسفه شوپنهاور به طور اخص، می‌تواند روال معمول روان درمانی را تحت تاثیر قرار دهد. چگونه تاریخچه‌ی زندگی عجیب و آسیب شناسی قابل توجه شخصیت شوپنهاور، نتیجه گیری‌های فلسفی وی را تحت تاثیر قرار داده است. چگونه آگاهی از مرگ بر رفتار فرد در زندگی تاثیر می‌گذارد.

معرفی کتاب درمان شوپنهاور

قسمت کوتاهی از کتاب درمان شوپنهاور:

ما محکوم شده‌ایم تا ابد با چرخ امیالمون بچرخیم: چیزی رو آرزو می‌کنیم، به دستش می‌یاریم و از لحظه‌ی گذرای خشنودی لذت می‌بریم، لحظه‌ای که خیلی زود به دلزدگی ختم می‌شه و بعد بی‌چون‌ و چرا آرزوی بعدی و “می‌خواهم” بعدی از راه می‌رسه.

اگرچه همه موافقند که زندگی زنجیره‌ی لعنتی از دست دادن‌های یکی پس از دیگری است اما افراد معدودی آگاهند که یکی از بدترین و آزاردهنده‌ترین از دست دادن هست که در دهه‌های بعدی زندگی انتظارمان را می‌کشد، خواب راحت شب است.

زندگی را می‌توان به تکه پارچه‌ای گلدوزی‌ شده تشبیه کرد. هر کس در نیمه‌ی نخست عمر، به تماشای رویه‌ی آن می‌نشیند و در نیمه‌ی دوم، پشت آن را می‌نگرد. پشتش چندان زیبا نیست ولی آموزنده‌تر است زیرا بیننده را قادر می‌سازد ببیند که چگونه رشته‌های نخ‌ به هم پیوسته‌اند.

دیگر هیچ‌‌چیز نمی‌تواند او را بترساند یا متأثر کند. همه‌ی آن هزاران رشته‌ی میل و اشتیاق که ما را به دنیا وصل می‌کند و بار رنجی مداوم (لبریز از اضطراب، ولع، خشم و ترس) به این سو و آن سو می‌کشاند، همه و همه را بریده است. لبخند می‌زند و با آرامش به خیالات گذرای این دنیا می‌نگرد، دنیایی که به بی‌اعتنایی یک شطرنج‌باز در پایان بازی، در برابر او ایستاده است.

معرفی کتاب درمان شوپنهاور

نویسنده و مترجم کتاب:

کتاب ارزشمند درمان شوپنهاور توسط نویسنده باسواد اروین یالوم نوشته شده است که خانم سپیده حبیب آن را به زبان فارسی ترجم کرده و در اختیار ایرانیان عزیز گذاشته است.

سال نشر و انتشارات کتاب:

کتاب درمان شوپنهاور در سال ۱۳۹۱ توسط انتشارات قطره به چاپ رسیده است.

امیدواریم معرفی کتاب درمان شوپنهاور را خوانده و از مطالب مفید کتاب استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.