مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

چگونه یک روز خوب بسازیم؟ ۱۵ راه ساده برای داشتن یک روز عالی

گاهی بقدری سرمان شلوغ است که متوجه نمی‌شویم با کارهایی ساده مثل یک تشکر ساده، یک لبخند، یا حتی اهدا کردن مقداری پول می‌توانیم روز یک فرد دیگر را کاملا تغییر دهیم.

 هادا بیجار، یک بازیگر زن، بخشندگی را زیبا توصیف کرده است: “دستی که گل رز را اهدا می‌کند همیشه رایحۀ آن را همراه خود خواهد داشت.”

این واقعیت بسیار جالبی است که وقتی در مقابل دیگران بخشندگی انجام می‌دهیم، خودمان نیز پاداش آن را درو می‌کنیم. بنابراین عشق خود را نسبت به زندگی پنهان نکنید و با محبت به دیگران آن را نشان دهید.

راه‌های مختلفی برای اینکار وجود دارد و ما در اینجا ۱۵ راه ساده برای اینکه امروز آدم بهتری باشید را جلوی روی شما خواهیم گذاشت:

  1. از کسی تعریف کنید! آیا از کت جدید همکار خود خوشتان آمده است؟ مدل موی دوست شما خوب شده است؟ این را به آنها بگوئید! انرژی اینکار بر هر دوی شما تاثیر خواهد گذاشت.
  2. وقتی که پول نوشیدنی خود را حساب می‌کنید، ۵ هزار تومان اضافه بدهید و بگوئید که می‌خواهید نوشیدنی نفر بعدی را نیز حساب کنید. این می‌تواند روز یک نفر دیگر را بسازد.
  3. لبخند بزنید! لبخندی از طرف یک غریبه در خیابان می‌تواند این را به یادمان بیاندازد که دنیا مکانی زیبا و دوست‌داشتنی است.
  4. به یک دوست قدیمی پیامک بزنید. یک پیامک کوتاه به یاد خاطرات گذشته یا حتی درخواست یک ملاقات دوستانه با آنها می‌تواند حال هر دوی شما را سر جا بیاورد.
  5. با احساس و صادقانه تشکر بکنید. مهم نیست چه لطفی در حق شما شده است. شاید کسی جوابی سریع به سوال شما داده است، یا اجازه داده اول سوار تاکسی شوید، یا در آسانسور را برای شما باز نگه داشته است، در هر صورت از ته دل تشکر کنید.
  6. آن کسی باشید (که مورد پنجم را رعایت می‌کند)! و برایتان مهم نباشد اگر شما هیچ تشکری از جانب دیگران دریافت نمی‌کنید. بخشیدن است که اهمیت دارد!
  7. دیگران را شاد کنید. آیا دوست شما دچار افسردگی شده است؟ آیا امروز بارانی است؟ گاهی یک شوخی کوچک، یا یک نظر مثل “روز زیبائی است” می‌تواند همه‌چیز را بهتر کند.
  8. برقصید! موسیقی مورد علاقه خود را پخش کنید و کمی با آن بدن خود را تکان دهید.
  9. به فردی کمک کنید. مهم نیست چگونه یا به چه کسی کمک می‌کنید. ممکن است به پیرزنی کمک کنید خرید‌هایش را حمل کند، نوبت خود در صف را به کسی بدهید که عجله دارد، یا در را برای کسی که پشت شما است باز نگه دارید. مهم این است که با خوشحالی اینکار را انجام دهید.
  10. یک لباس روشن بپوشید! چرا همۀ ما لباس‌های تیره را بیشتر استفاده می‌کنیم؟ آیا یک لباس نارنجی دارید؟ فوق‌العده است! ژاکت قرمز خود را نمی‌پوشید؟ اگر من جای شما بودم حتما اینکار را می‌کردم! رنگ‌ها راه رایگان و آسانی برای گرم کردن فضا هستند.
  11. به صورت عمومی از شخصی تعریف کنید. در یک جلسه یا یک ایمیل گروهی – از فردی به خاطر عملکرد خوبش تشکر کنید. آنها این تعریف شما را به خاطر خواهند سپرد!
  12. به کسی بگوئید که او را دوست دارید، حتی اگر مخاطب شما حیوان خانگی‌تان باشد. و وقتی که این را می‌گوئید مستقیم توی چشم آنها نگاه کنید.
  13. برای یکی از دوستان خود کتابی هدیه بفرستید! فوق‌العاده می‌شود اگر این کتاب بگونه‌ای به زندگی آنها مرتبط باشد.
  14. قدردانی خود را نسبت به لطف دیگران نشان دهید. مثلا اگر آشپز ادارۀ شما غذای خوشمزه‌ای درست می‌کند، یادتان باشد که دفعۀ بعد از او تشکر کنید.
  15. دیگران را در آغوش بگیرید. مردم بیشتر از آنچه شما فکر می‌کنید به یک آغوش نیاز دارند. بزودی خودتان خواهید فهمید که بغل کردن چقدر در روحیه و شادابی شما تاثیر مثبت خواهد داشت.

خب، با توجه به این اوصاف، امروز تا چه حد انسان بی‌نظیری بودید؟ آیا عشق خود را نسبت به جهان بیان کرده‌اید یا ترس اجازۀ اینکار را به شما نداده است؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.