مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تمیز کردن کفش سفید با ۸ روش کاملا امن!

چه آدیداس‌های استن اسمیت دوست‌داشتنی را بپوشید و چه یک جفت از مدل‌های کانورس سفید رنگ را انتخاب کنید و یا سراغ یکی از آن مدل‌ها ۲۷۵۰ سوپرگا بروید، وقتی کفش‌های سفید را برمی‌دارید خیلی زود این سوال، مهمترین دغدغه شما می‌شود؛ “چطور کفش سفید را تمیز کنیم؟”

دختران خوشتیپ و پسرانی که به مد اهمیت می‌دهند از قدرت پنهان کفش‌های سفید باخبرند، آن‌ها خوب می‌دانند که یک جفت کتانی پارچه‌ای سفید می‌تواند برای هر استایل و موقعیتی یک معجزه باشد! اما چرا آن‌ها را انتخاب نمی‌کنیم؟

اگر نگران این هستید که با اولین لکه، کتانی سفید شما زیبایی‌اش را از دست بدهد و دلتان برای کفش‌های تیره همیشگی‌تان تنگ شود، ۸ ترفند پیشنهادی مجله مد WHOWHATWEAR را بخوانید.

۱٫ برای لکه‌های روغنی از شامپوهای ملایم استفاده کنید

در حال رد شدن از خیابان پایتان را روی یک لکه روغن می‌گذارید یا یک تکه سیب‌زمینی سرخ کرده روی کفش‌های سفید جدیدتان می‌افتد؟ این اتفاق ممکن است برای هرکسی پیش بیاید!

به محض اینکه به خانه رسیدید از یک شامپو ملایم، آب ولرم و مسواک یا یک دستمال کهنه استفاده کنید و به آرامی لکه را ببرید.

تمیز کردن کفش سفید

۲٫ مطمئن شوید که مایع سفید کننده کاملا رقیق است

سوال اینجاست: برای تمیز کردن کفش سفید می‌توان از مایع سفیدکننده استفاده کرد؟ بله، اگر واقعا لازم است می‌توانید، اما باید مطمئن شوید که شوینده شما کاملا در آب رقیق شده است.

در اکثر راهنماهای شستسشوی کفش سفید توصیه می‌شود از این فرمول استفاده کنید: یک پیمانه سفیدکننده + پنج پیمانه آب

استفاده از میزان غلیظ‌تر سفیدکننده به معنای قرار دادن کفش‌های سفید در برابر ریسک لکه‌های ناجور زرد رنگ است.

مسواک را داخل مایع سفید کننده رقیق شده خود فرو ببرید خیلی ملایم روی سطح کفش بکشید، بعد کفش را با آب ولرم آبکشی کنید.

۳٫ از یک پارچه آغشته به سرکه، برای تمیز کردن لکه‌ها استفاده کنید

برای لکه‌های کوچک و جزیی گرد و خاک و کثیفی روی کفش سفید می‌توانید از معجزه سرکه استفاده کنید. فقط فراموش نکنید که باز هم به یک محلول رقیق شده نیاز دارید. یک دستمال پارچه‌ای را به سرکه آغشته کنید و به آرامی کتانی های پارچه‌ای سفید را با آن بشویید و لکه‌های کوچک سطحی را از بین ببرید.

روش شستن کفش و کتانی

۴٫ از مسواک برای تمیز کردن لبه‌های لاستیکی سفید استفاده کنید

یک جفت کتانی کانورس یا همان آل استار حتی اگر سفید هم نباشد، لبه‌های لاستیکی سفید آن بعد از یک هفته پوشیدن، شما را می‌تواند به فکر تمیز کردن کفش وادارد! کفش‌هایی که لبه‌های لاستیکی سفید دارند، تا وقتی چشمگیر و زیبا هستند که این لبه‌ها مثل روز اول بدرخشند و تمیز باشند.

چطور این لکه‌ها را تمیز کنیم؟ برای تمیز کردن لبه‌های لاستیکی و از بین بردن لکه‌های غیرقابل دسترس روی کفش، از ترکیب آب ولرم و صابون ملایم و مسواک آغشته به این محلول استفاده کنید.

۵٫ حتی بندها را داخل ماشین لباس‌شویی نیاندازید

این یک فکر وسوسه کننده است! “کفش‌ها را داخل ماشین لباس‌شویی بیانداز! بندهای سفید را قاطی لباس‌ها با ماشین بشوی!”

از این فکرها دوری کنید! نه تنها توصیه نمی‌کنیم کتانی‌های سفیدتان را با ماشین لباس‌شویی بشویید بلکه در مورد بندها هم روی با دست شستن تاکید می‌کنیم.

برای تمیز کردن بند کفش: از همان ترکیب آب ولرم و صابون ملایم استفاده کنید، بندها را داخل آن بگذارید و با دست بشویید. بعد بندها را زیر نور آفتاب بگذارید تا خشک شود.

بیشتر بخوانید: کفش چرم را چطور نو نگه داریم ؟

شستن کفش سفید آل استار کانورس

۶٫ بعد از تمیز کردن کفش سفید ، آن‌ها را با دستمال کاغذی پر کنید

هر قدر کفش‌ها زودتر خشک شود، احتمال بدرنگ شدن و خراب شدن آن‌ها کمتر است. برای اینکه پروسه خشک شدن کفش‌ها بعد از شستشو را سریع کنید، داخل کفش‌ها را از دستمال کاغذی حوله‌ای پر کنید. آن‌ها رطوبت را به خود جذب کرده و باعث می‌شوند کفش خیلی زود خشک شود.

۷٫ روی خط و خش‌های کفش، لاک سفید بزنید

کتانی‎هایی مثل آدیداس استن اسمیت با جنس چرم و رنگ سفید ممکن است در استفاده طولانی مدت بعد از چند سال دچار خط و خش شوند. این اتفاق برای کتانی کانورس هم ممکن است بیافتد.

آن‌ها راحت ترین، کاربردی‌ترین و شاید بهترین کتانی های داخل جاکفشی شما باشند، پس به سادگی از آن‌ها نگذرید! خیلی تمیز و بادقت خط و خش‌های روی کفش را با یک لاک سفید بپوشانید.

اگر این کار را با ظرافت انجام دهید، کفش‌تان به خوبی روز اول خواهد شد.

۸٫ کفش‌های سفید را به دور از نور خورشید نگه دارید

کفش‌های سفیدتان را بیرون و زیر نور خورشید جای نگذارید. کتانی‌های سفید پارچه‌ای شما به اندازه کافی در معرض اشعه‌های UV نور خورشید هستند، اشعه‌هایی که می‌توانند باعث تغییر رنگ ناخواسته کفش شوند.

وقتی کفش را از پایتان درآوردید آن را در یک جاکفشی تاریک و در جای خنک قرار دهید. مطمئن باشید که کتانی های سفید شما ارزش این مواظبت و نگهداری را دارند!

بعد از دانستن این قواعد، باید به یک نکته دیگر هم توجه کنید. شاید داشتن یک جفت کفش سفید پس از خواندن قواعد شستن آن به نظرتان کمی دست و پاگیر باشد اما دقیقا برعکس! داشتن آن‌ها به قدری لذت‌بخش است که می‌تواند یک جفت کفش روزمره سفید را به اصلی‌ترین آیتم استایل شما تبدیل کنید.

چه در تیپ‌های تابستانی و چه استایل مهمانی، چه در تیپ‌های دخترانه و چه در استایل‌های پسرانه؛ همیشه مد پر است از کتانی‌های سفید و مد ۲۰۱۸ هم از این نظر یک استثنا به شمار نمی‌رود!

پس همین حالا بهترین کتانی‌های سفید را انتخاب کنید و خیلی ساده با چند کلیک بخرید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.