مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آموزش بافت کاور لیوان

در این آموزش نیز از قلاب بافی برای ساخت یک وسیله کاربردی و دوست داشتنی استفاده خواهیم کرد. قلاب باقی یکی از صنایع دستی‌های محبوب در نزد دختران است با استفاده از قلاب‌های مخصوص و کاموا می‌توان وسایل بسیار زیبا و ارزشمندی ساخت. با نزدیک شدن به فصل سرما، کسانی که علاقه‌مند به قلاب بافی هستند، با قلاب به دست می‌شوند تا ایده‌های ذهنی‌هایشان را به واقعیت تبدیل کنند. بعد از آموزش تزیین ماگ، بهتر است آموزش بافت کاور لیوان و ماگ‌های شخصی را هم یاد بگیریم. کاور لیوان زمانی که از ماگ برای نوشیدنی‌های گرم و داغ استفاده می‌کنید، از انگشتان شما محافظت می‌کنند.

آموزش بافت کاور لیوان

آموزش بافت کاور لیوان

برای انجام قلاب دوزی باید، از پیش‌نیازها و انواع بافت‌های قلاب دوزی آگاهی داشته و آن‌ها را قبلا آموخته باشید. این مهارت، نیاز به حوصله و زمان زیادی نیاز دارد. اگر زمان کافی برای ساخت لباس‌های مختلف با استفاده از قلاب دوزی ندارید، بهتر است به جای بافتن یک لباس وقت‌گیر برای خودمان، برای ماگ‌مان یک کاور بافتنی ببافیم. در ادامه، پس از معرفی وسایل مورد نیاز، بافت‌هایی که برای آموزش بافت کاور لیوان نیاز است، به طور خلاصه خدمت شما بیان خواهیم کرد. پس از تهیه وسایل مورد نیاز با حوصله مراحل قلاب دوزی را دنبال کنید.

وسایل مورد نیاز آموزش بافت کاور لیوان

  • قلاب یا میل قلاب دوزی
  • کاموا
  • دکمه
  • ماگ یا لیوان

بافت‌های مورد نیاز آموزش بافت کاور لیوان

  • بافت زنجیره: ch یا chain stitch
  • بافت پایه کوتاه: sc یا single crochet

آموزش بافت زنجیره در قلاب دوزی:

کاموا را به صورت گره بین دو انگشت نگه دارید. به کمک قلاب کاموای آزاد را از بین حلقه بیرون بکشید. دوباره قلاب را وارد حلقه کنید و بیرون بکشید. بعد کاموای بین دو انگشت را رها کنید و بکشید تا گره محکم شود. به این صورت گره ابتدایی آماده می شود. سپس گره را بین دو انگشت نگه دارید، به همان طریق قبل، به کمک قلاب کاموا را بیرون بکشید، در این مرحله یک زنجیره ایجاد شده است. به همین ترتیب به اندازه مورد نظر زنجیره بزنید. توجه کنید در طول زنجیره زدن، کار را بین دو انگشت نگه دارید تا کار پیچ نخورد. وقتی به تعداد مورد نظر زنجیره زدید، با توجه به دستور پایه گفته شده را کار کنید.

آموزش بافت زنجیره در قلاب دوزی

آموزش بافت پایه کوتاه در قلاب بافی:

ارتفاع پایه کوتاه یک زنجیره است. برای شروع کار زنجیره اول را رد کنید (در بعضی دستورها باید یک زنجیره اضافه در ابتدای کار بزنید.) این زنجیره به عنوان اولین پایه کوتاه حساب می‌شود. با توجه به تصویر اول، قلاب را وارد زنجیره بعد کنید و کاموا را بیرون بکشید و روی قلاب نگه دارید (مرحله ۲). سپس به کمک قلاب، کاموا را از درون حلقه های روی قلاب رد کنید (مرحل ۳). در این مرحله یک حلقه روی قلاب می‌ماند و یک پایه کوتاه ایجاد شده است. به همین صورت در تمام زنجیره‌ها یک پایه کوتاه بزنید. وقتی به انتهای کار رسیدید، برای رفتن به رج بعد، ابتدا یک زنجیره بزنید (معادل یک پایه کوتاه) و کار را بچرخانید. از خانه اول شروع کنید و در هر خانه یک پایه کوتاه بزنید. توجه کنید پایه را درون هر خانه کار کنید(مرحله۶)

آموزش بافت پایه کوتاه در قلاب بافی

مراحل آموزش بافت کاور لیوان

در ابتدا یک سری کوک زنجیره‌ای با استفاده از بافت زنجیره درست کنید و آن را در اطراف ماگی که می‌خواهید استفاده کنید اندازه‌گیری کنید. زنجیره را کمی طولانی‌تر از محیط فنجان در نظر بگیرید.

آموزش بافت کاور لیوان

سپس بافت پایه کوتاه را در طول هر دریف، تا رسیدن به ارتفاع مطلوب، ادامه دهید.

آموزش بافت کاور لیوان

در این مرحله، تکه بافته شده را برای اندازه‌گیری و رسیدن به ارتفاع مطلوب، به دور لیوان بپیچید. اطمینان حاصل کنید که در لبه بالایی کار V ایجاد شده رو به بیرون است. سپس سمت چپ و قسمتی که در شکل مشخص شده است را تا پایین با بافت پایه کوتاه ادامه دهید.

آموزش بافت کاور لیوان

سپس محلی که در تصویر مشخص شده است را، تا سمت دیگر با بافت زنجیره، ببافید.

آموزش بافت کاور لیوان

در نهایت قلاب را به سمت چپ بچرخانید(۱). پس از چرخاندن قلاب، از سمت راست به سمت چپ کار، با بافت پایه کوتاه ادامه دهید و دوباره قلاب را چرخانده و از سمت چپ به سمت راست، با بافت پایه کوتاه ببافید(۲).

آموزش بافت کاور لیوان

در این مرحله، از سمت راست کار، با استفاده از بافت پایه کوتاه رو به بالا حرکت کنید.

آموزش بافت کاور لیوان

حالا با استفاده از بافت پایه کوتاه با توجه به مرحله (۱) مشخص شده در تصویر، به سمت پایین ببافید. سپس قلاب را در پایین کار به سمت چپ برگردانید و از سمت راست به چپ دوباره بافت پایه کوتاه را ادامه دهید(۲). سپس با توجه به مرحله سوم مشخص شده در تصویر، بافت پایه کوتاه را تا بالای کار ادامه دهید(۳). این کار برای دادن حالت دکوراتیو برای تمام لبه‌ها اعمال می‌شود. البته نوع بافت به خودتان بستگی دارد، شما می‌توانید نحوه بافت را با هر روشی که می‌خواهید انجام دهید اما دقت داشته باشید، نوع بافت باید در ابتدا مشخص شود و تمام کار با آن نوع بافت انجام شود.

آموزش بافت کاور لیوان

در این مرحله در یک سمت از کار یک دکمه زیبا و تزیینی بزرگ بدوزید.

آموزش بافت کاور لیوان

سپس در سمت مخالف دکمه دوخته شده، یک حلقه با استفاده از بافت زنجیره مطابق شکل ایجاد کنید. آن را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که به راحتی در اطراف دکمه قرار می‌گیرد.

آموزش بافت کاور لیوان

آموزش بافت کاور لیوان در این مرحله به اتمام رسید.

آموزش بافت کاور لیوان

دومین کاور لیوان ساخته شده در این آموزش، با کمی تغییر همراه بود. این کاور کمی کم ارتفاع‌تر ساخته شد، تا فضای بیشتری برای لب‌ها هنگام نوشیدن قهوه یا چای در نظر گرفته شود، چیزی که در اولین کاور در نظر گرفته نشده بود و شاید ایراد آن بود. همچنین این کاور از یک رنگ دیگر بافته شد.

آموزش بافت کاور لیوان

همچنین سومین ایده برای ساخت کاور لیوان، می‌تواند به این شکل باشد که، با تغییر نوع بافت و رنگ کاموا در وسط کار، اشکال مختلفی همچون قلب بسازید.

ایده های کاور ماگ

البته می‌توانید پس از اتمام کار، با استفاده از اشکال مختلف نمدی، کاورهای ساخته شده را تزیین کنید.

ایده های کاور ماگ

روال ساخت کاور لیوان و ماگ‌های شخصی را در این آموزش یاد گرفتید، می‌توانید با استفاده از رنگ‌های مختلف، کاروهای زیباتر و شیک‌تری ایجاد کنید و آن‌ها را برای دوستانتان هدیه دهید و یا از طریق فروش آن‌ها، برای خود کسب درآمدی داشته باشید. با تمرین و تکرار بیشتر، می‌توانید ایده‌های مختلفی را امتحان کنید و کاروهای زیباتری را ببافید. امیدواریم این بخش از صورتی‌ها مورد پسند شما قرار گرفته باشد. این آزموش برگفته شده از وبسایت allaboutami می‌باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.