مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بزرگترین کاخ های جهان

 به دست آوردن پاسخ این سوال که کدام یک از قصرهای دنیا به عنوان بزرگترین شناخته می شود کار ساده ای نمی باشد. تعریف قصر از دیدگاه افراد مختلف متفاوت است. برخی قصر را فقط به ساختمان و وسعت آن نسبت می دهند و برخی دیگر زمین هایی که در آن محدوده قرار می گیرد را نیز شامل می دانند. از طرف دیگر عده ای بر این عقیده هستند که واژه قصر حتما می بایست محل اقامت فردی مشهور و یا کاخ سلطنتی باشد و حتی عده ای معتقد هستند که برخی از قصرها با هدفی دیگر گسترش یافته است و نمی بایست این فضاهای جدید را به عنوان بخشی از قصر اصلی در نظر بگیریم. حال ما می خواهیم با توجه به تمامی این موارد بزرگترین کاخ های جهان را برای شما معرفی نماییم پس با ما همراه شوید.

کاخ سلطنتی مادرید | Royal Palace of Madrid
این کاخ مساحتی معادل ۱۳۵ هزار متر مربع داشته و با ۳۴۱۸ اتاقی که در داخل خود جای داده است به عنوان یکی از بزرگترین کاخ های جهان و همچنین اروپا در نظر گرفته می شود. این مکان هنوز هم به عنوان محل اقامت رسمی خانواده سلطنتی اسپانیا مورد استفاده است. در قرن شانزدهم میلادی قلعه ای در مادرید ساخته شد که باعث شد پادشاه فیلیپ دوم محل اقامت و حکومت خود را به آن منتقل نماید.

بزرگترین کاخ های جهان

این قلعه در سال ۱۷۳۴ به آتش کشیده شده و سقوط کرد، در نهایت کاخ سلطنتی مادرید به عنوان محل اقامت جدید خانواده سلطنتی توسط شاه فیلیپ پنجم بنا گردید.


قلعه مالبورک | Malbork Castle

این قلعه لهستانی بزرگترین ساختمان آجری و یکی از بزرگترین کاخ های جهان می باشد. این قلعه در سال ۱۲۷۴ به عنوان مقبره ای برای شوالیه های توتونیک در جنگ علیه قبایل بالتیک ساخته شده است. این قلعه در قرن چهاردهم میلادی که Pomerania و Gdansk به پیروزی رسیدند از اهمیت ویژه ای برخوردار شد. جنگ سیزده ساله موجب شد تا شوالیه ها مجبور به ترک این مکان شوند و این قلعه تا سال ۱۷۷۲ به عنوان محل اقامت خانواده سلطنتی لهستان مورد استفاده قرار بگیرد.

بزرگترین کاخ های جهان

در دهه ۱۹۳۰ از این قلعه به عنوان تفرجگاهی برای نازی ها و جوانان پیرو هیتلر استفاده شد.


شهر ممنوعه | Forbidden City

شهر ممنوعه منطقه ای محصور شده در مساحتی در حدود ۱۷۸ هکتار بوده که در مرکز شهر پکن در چین واقع شده است و به عنوان یکی از بزرگترین کاخ های جهان و همچنین بزرگترین مجموعه ای از قصرها به شمار می رود.

بزرگترین کاخ های جهان

بیش از یک میلیون کارگر در ساخت آن نقش داشته اما بر اساس منطقه ای که تحت پوشش ساختمان ها می باشد به عنوان هشتمین کاخ بزرگ جهان به شمار می رود. امپراتوری های چین از سال ۱۴۲۰ تا ۱۹۱۲ در این محل زندگی کرده و این کاخ به عنوان مرکز سیاسی دولت چین مورد استفاده قرار گرفته است. نیروی های انگلیسی و فرانسوی در دوران جنگ افیونی دوم در سال ۱۸۶۰ به شهر ممنوعه حمله کرده و همچنین ژاپنی ها در سال ۱۹۳۳ این محل را مورد تجاوز قرار دادند. در نهایت در دهه ۱۹۵۰ آسیب هایی به ساختمان های شهر ممنوعه وارد گردید.


کاخ پاپ | Apostolic Palace

محل اقامت رسمی پاپ، رهبر مسیحیان جهان فضایی به وسعت ۱۶۲ هزار متر مربع در واتیکان می باشد. کاخ در کنار آپارتمان های آن شامل اداره مقدس و همچنین کلیسای کاتولیک می باشد. کتابخانه و موزه های واتیکان نیز در داخل این کاخ قرار دارند. از طرفی این مکان جایی است که کلیسای Sistine در آن قرار داشته و شما می توانید نقاشی های میکلانژ و بوتیسلی را در آن ها مشاهده نمایید.

بزرگترین کاخ های جهان

همچنین یک کلیسای دیگر نیز در داخل آن وجود دارد که محلی برای انتخاب پاپ جدید توسط کاردینال ها به شما می رود تا با تمامی این فضاها این مجموعه در لیست بزرگترین کاخ های جهان قرار بگیرد.


ایستا نورول ایمان | Istana Nurul Iman

ایستانا نورول ایمان یا قصر نور مذهبی محل رسمی اقامت سلطان برونئی می باشد که در فضایی به وسعت ۲۰۰ هزار متر مربع ساخته شده است. این مکان همچنین محل استقرار دولت برونئی بوده و دفتر مجلس نیز در همین مکان واقع شده است.

بزرگترین کاخ های جهان

در سال ۱۹۸۴ این کاخ تکمیل شده و به عنوان بزرگترین مکان مسکونی در دنیا و همچنین یکی از بزرگترین کاخ های جهان شناخته شد. این کاخ همچنین دارای ۱۷۸۸ اتاق و یک مسجد به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در داخل آن است. از طرف دیگر یک استبل برای اسب های بازی چوگان و همچنین ۱۱۰ پارکینگ برای خودروها در آن وجود دارد.


رشتراپاتی بهاوان | Rashtrapati Bhavan

این مکان کاخ ریاست جمهوری هند است که مساحتی به اندازه ۲۰۰ هزار متر مربع از شهر دهلی نو را پوشش می دهد. ساختمان اصلی زمانی که هند جزئی از حکومت استعماری به شمار می رفت به عنوان خانه نایب السلطنه شناخته می شد.

بزرگترین کاخ های جهان

در سال ۱۹۱۰ تصمیم گرفته شد تا پایتخت کشور از کلکته به دهلی تغییر نماید و ۴ هزار هکتار زمین را به کاخ سلطنتی اختصاص دادند. معمار این بنا به نام Lutyens این کاخ را دقیقا همانطور که مورد نظر پادشاه بود ساخت و در سال ۱۹۵۰ این محل به کاخ ریاست جمهوری تغییر نام داد.


اکسارای | Ak Saray

از سال ۲۰۱۴ از این مکان به عنوان کاخ ریاست جمهوری ترکیه استفاده می نمایند. این ساختمان از اساس برای دفتر ریاست جمهوری ساخته شده و در سال ۲۰۱۴ رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان این محل را به عنوان صندلی جدید ریاست جمهوری ترکیه نامگذاری نموده و تمامی دفاتر خود را به این مکان منتقل کرد. این کاخ در زمین های جنگلی آتاتورک ساخته شده که در آنجا هیچ ساختمانی اجازه ساخت نداشته است.

بزرگترین کاخ های جهان

در همین خصوص درخواست هایی برای به تعلیق درآوردن ساخت و ساز این کاخ ارائه گردید که رئیس جمهور از آن ها چشم پوشی کرده و به ساخت این کاخ ادامه داد. از طرفی هزینه ساخت آن موجب شد تا این ساختمان از محبوبیت پایینی برخوردار شده و همچنین در کودتای شکست خورده ترکیه در سال ۲۰۱۶ مورد انتقادات فراوان قرار بگیرد.


کاخ لوور | Louvre palace

یکی از شناخته شده ترین ساختمان های جهان کاخ موزه لوور می باشد. در حال حاضر یکی از مشهورترین گالری های هنری در ساختمان لوور در گذشته محل اقامت پادشاهان فرانسه بوده است. این قصر سلطنتی در قرن چهاردهم میلادی تحت کنترل چارلز پنجم و همچنین لوییز شانزدهم بوده و در این مکان زندگی می کرده اند تا اینکه در سال ۱۶۷۸ مجموعه خانواده سلطنتی به کاخ ورسای منتقل شدند.

بزرگترین کاخ های جهان

مجموعه ساختمان های لوور مساحتی در حدود ۲۱۰ هزار متر مربع را شامل شده که به دو بخش لوور قدیم و لوور جدید تقسیم می شود که بخش جدید ان بیشتر در قرن نوزدهم ساخته شده است. البته لازم به ذکر است این مجموعه که یکی از بزرگترین کاخ های جهان به شمار می رود در قرن بیست و یکم برای توسعه موزه لوور گسترش یافته و ساختمان هایی به آن افزوده گردیده است.


کاخ هافبورگ | Hofburg Palace

این کاخ زمستانی در زمان امپراتوری سابق اتریش در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده است اما بعدها توسط خانواده هاسبورگ که امپراتوری اتریش مجارستان را اداره می کردند گسترش یافته و بزرگتر شد تا اینکه در نهایت امروزه این کاخ به عنوان محل کار و اقامت رسمی رئیس جمهور کشور اتریش مورد استفاده قرار می گیرد. این ساختمان با ۲۶۰۰ اتاق خود که در فضایی به وسعت ۲۴۰ هزار متر مربع گسترش یافته در شهر وین پایتخت اتریش قرار گرفته است.

بزرگترین کاخ های جهان

بسیاری از ساختمان ها مانند دانشکده سواری اسپانیایی، سالن تئاتر Burgtheatre، کلیسای امپراتوری و همچنین چندین موزه در داخل این قصر واقع شده تا آن را در لیست یکی از بزرگترین کاخ های جهان قرار دهد.


کاخ پارلمان | Palace of the Parliament

کاخ پارلمان رومانی به عنوان گرانترین و بزرگترین ساختمان اداری و دولتی در جهان شناخته شده که وسعتی بالغ بر ۳۳۰ هزار متر مربع را تحت پوشش خود قرار داده است. این کاخ بزرگ توسط پادشاه Nicolae Ceausescu ساخته شده که قصد داشت این مکان را به عنوان محل سکونت خود انتخاب نماید اما در سال ۱۹۸۹ پس از آنکه انقلاب رومانی به پیروزی رسید او اعدام شد.

بزرگترین کاخ های جهان

اکنون این کاخ توسط مجلس پارلمانی رومانی و همچنین چندین موزه مورد استفاده قرار گرفته است اما همچنان بیش از ۷۰ درصد آن خالی می باشد. نکته مهمی که می بایست در مورد این قصر بدانیم این است که هزینه گرمایش و همچنین نورپردازی آن نزدیک به هزینه این موارد برای یک شهر می باشد پس بنابراین از آن به عنوان بزرگترین کاخ های جهان نام می برند.

همانطور که در مقدمه مطلب گفته شد معیارهای مختلفی برای انتخاب بزرگترین کاخ های جهان وجود دارد. می تواند با زمین های آن بوده یا به تنهایی ساختمان آن مورد نظر قرار گیرد و یا زمان ساخت آن مورد نظر باشد. اما مطلبی که شما مطالعه نمودید مجموعه ای از بزرگترین کاخ های جهان با در نظر گرفتن تمامی این موارد بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.