مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

زیبا کردن موها و تقویت آنها با استفاده از مواد غذایی

زیبا کردن موها از طریق مواد مغذی چگونه امکان دارد ؟! منبع عمده ی پروتئین گروه گوشت های اعم از گوشت قرمز و سفید, تخم مرغ و در دسته گیاهان نیز منبع عمده برای پروتئین حبوبات مخصوصا لوبیا و عدس است. پروتئین ها به خصوی پروتئین های حاوی اسید آمینه گوگرد دار به زیبایی بیشتر موهای شما کمک خواهند کرد. چربی ها دیگر دسته از مواد غذایی است که موجب زیبایی موی شما می گردد . اسیدهای چرب ضروری مانند اسیداولئیک که در روغن زیتون موجود است و نیز اسید چرب امگا ۳ که در انواع ماهی ها و غذاهای دریایی موجود است بر سلامت و زیبایی موی شما موثر است.

ویتامین ها نیز از مواد غذایی موثر برای زیبا کردن موها هستند. از جمله ویتامین های موثر در این زمینه می توان به ویتامین های گروه ب مخصوصا بیوتین و اسیدفولیک و تیروکسین اشاره کرد. ویتامین های A و C نیز نقش مهمی در تقویت فولیکول های مو و ریشه مو دارند. ویتامین C سیمان سلولی است و به استحکام مو کمک می کند. مرکبات و سبزی های تازه مانند گوجه فرنگی منبعی سرشار از این ویتامین هستند. ویتامین E نیز جزئی از آنتی اکسیدان های بخش چربی سلول است که در سلامت مو نقش مهمی ایفا می کند. روغن ها و مغز ها یک منبع بسیار غنی از این ویتامین هستند.

بهتر است بدانید که مواد غذایی فرآیند شده مخصوصا فست فود ها, غذاهای کمپوت شده و کنسروی سرخ کرده, نمک , شکر و قندهای ساده و نیز نوشابه های گازدار و شیرین و افزودنی های غذایی می توانند برای سلامت و زیبایی موهای شما مضر باشند پس بهتر است که این محصولات را از سبد غذایی خود حذف کنید ولی اگر به مصرف آنها اصرار دارید بهتر است مصرف این گونه مواد غذایی را به حداقل برسانید تا موهایی زیباتر و سالم تر داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.