مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

خواص تمر هندی برای سلامتی و زیبایی پوست + نحوه مصرف

خواص تمر هندی برای سلامتی و زیبایی پوست + نحوه مصرف

خواص تمر هندی برای سلامتی و زیبایی پوست + نحوه مصرف

در اینبخش با خواص تمر هندی اشنا میشویم. تمر هندی بیشتر بعنوان چاشنی در غذاها استفاده می شود و این بخاطر طعم بی نظیر ترش و شیرین آن می باشد، اگر تمر هندی را می شناسید پس قطعا تا کنون ازآن در پخت و پزها و بـه خصوص تهیه خورش های تان استفاده کرده اید، در ادامه با مجله راگامگ همراه باشید تا خواص تمر هندی، چاشنی پرطرفدار سرزمین عجایب جهان را بررسی کنیم.

تمر هندی چیست؟

تمرهندی درختی با چوب سخت و اسم علمی آن Tamarindus indica اسـت. این درخت، بومی آفریقاست ولی در هند، پاکستان و سایر مناطق گرمسیری رشد میکند. این درخت، غلاف‌هایی شبیه بـه دانه لوبیا تولید میکند کـه درون آن، دانه‌هایی وجود دارد. دانه‌ها با پالپی فیبردار احاطه شده‌اند.

خواص تمر هندی برای سلامتی و زیبایی پوست + نحوه مصرف

پالپ میوه‌های کال‌تر، سبز و ترش‌مزه اسـت. هر چقدر کـه رسیده‌تر می شود، آب‌دارتر شده و طعم آن بـه سمت ترشی و شیرینی می رود. جالب اسـت بدانید کـه تمر هندی را گاهی با نام خرمای هندی می‌شناسند. این میوه، کاربردهای فراوانی دارد؛ برای آشپزی، بـه‌عنوان یک داروی گیاهی و… ازآن استفاده می کنند.

این میوه اگرچه بومی نواحی آفریقایی اسـت، اینروزها بـه سراسر دنیا رسیده، در کشور هـای مختلفی کشت میشود و تقریباً در همه یٔ مناطق گرمسیری پرورش داده میشود. چون خواص فراوان و طعمی منحصربه‌فرد دارد، مورد توجه قرار گرفته اسـت. هزاران سال اسـت کـه این میوه کشت می شود ودر حدود ۵ هزار سال پیش راه خود رابه آسیا باز کرده اسـت.

این میوه حدود ۵۰۰ سال پیش توسط مهاجران اسپانیایی بـه ایالات امریکا رفته اسـت. امروزه، آمریکای جنوبی و کشور مکزیک بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان این میوه در سراسر دنیا هستند. تمر هندی درختی گرمسیری اسـت کـه در تعداد زیادی از مناطق گرمسیری در سراسر دنیا رشد میکند. این درخت، غلاف‌هایی تولید می کند کـه با پالپی ترش و شیرین و دانه‌های تمر هندی پر شده اسـت.

طعم تمر هندی

تمر هندی، میوه‌ای لذیذ با طعمی ترش و شیرین اسـت. این میوه، هم مصارف دارویی و هم مصارف غذایی متعددی دارد. از آنجایی کـه طعمی منحصربه فرد دارد، افراد، واکنش‌های بسیار متفاوتی نسبت بـه طعم آن دارند. بعضی از مردم بلافاصله بعد از امتحان کردن تمر هندی، عاشق طعم آن میشوند و بعضی دیگر ازآن متنفر میشوند.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

تمر هندی مدت‌های زیادی اسـت کـه بـه‌عنوان ضدیبوست طبیعی شناخته میشود. وجود فیبرهای غذایی فراوان دراین میوه، باعث این ویژگی شده اسـت. مصرف تمر هندی بـه شکل میوه یا ادویه، عملکرد دستگاه گوارش را التیام می‌بخشد. وجود فیبر فراوان باعث میشود کـه با مصرف این میوه، مدفوع بـه‌اسانی از دستگاه گوارش دفع شود.

خواص تمر هندی برای سلامتی و زیبایی پوست + نحوه مصرف

این میوه یک ماده ی صفراوی اسـت؛ یعنی باعث میشود غذا سریع‌تر و آسان‌تر هضم شود. فیبر موجود در تمر هندی، گوارش غذا را تسهیل می کند. همه یٔ این ویژگی‌ها دست بـه دست هم میدهند تا تمر هندی، ویژگی‌های ضدیبوستی داشته باشد. این میوه برای کسانی کـه یبوست مزمن دارند، بسیار مفید اسـت.

حفاظت از سلامت قلب

تحقیقاتی کـه نتایج آن در ژورنال غذا و زهر‌شناسی بـه چاپ رسیده اسـت، نشان میدهد کـه تمر هندی بر کاهش فشار خون و کلسترول خون مؤثر اسـت. فیبر موجود در تمر هندی یکی از مهم ترین عواملی اسـت کـه بر کاهش کلسترول تأثیرگذار اسـت. فیبر، کلسترول‌ها LDL اضافه را از رگ‌ها و شریان‌ها دور می کند.

خواص تمر هندی برای سلامتی و زیبایی پوست + نحوه مصرف

پتاسیم موجود در تمر هندی، مسئول کاهش فشار خون اسـت. پتاسیم یکی از موادی اسـت کـه سبب اتساع عروق و کاهش استرس وارد بر سیستم قلبی عروقی میشود. مقدار زیاد ویتامین C نیز از دیگر عوامل مؤثر در التیام عملکرد سیستم قلبی و عروقی اسـت. ویتامین C نوعی آنتی‌اکسیدان اسـت کـه تأثیر رادیکال‌های آزاد در بدن را کاهش میدهد.

بهبود گردش خون

تمر هندی منبع غنی از آهن اسـت. مصرف هر واحد تمر هندی، بیش از ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن بـه آهن را تأمین میکند. مقدار کافی آهن در بدن، میزان گلبول‌های قرمز خون را در حد مناسب و مطلوبی نگه می‌دارد. این مقدار گلبول قرمز، اکسیژن لازم را برای عملکرد صحیح عضلات و سایر اندام‌های بدن تأمین می کند.

خواص تمر هندی برای سلامتی و زیبایی پوست + نحوه مصرف

کمبود آهن باعث ایجاد بیماری‌هایی مثل کم خونی می شود. بارزترین علائم کم‌خونی عبارت‌اند از ضعف، خستگی، سردرد، اختلالات شناختی و ناراحتی‌های معده. بنابر این، برای این کـه احتمال ابتلا بـه کم‌خونی را کاهش دهید، از مصرف تمر هندی غفلت نکنید.

بهبود عملکرد سیستم عصبی

یکی از مواد مغذی موجود در تمر هندی، انواع ویتامین‌های گروه B اسـت. تیامین یکی از مهم ترین بخش‌های خانواده ویتامین B، در تمر هندی بـه‌وفور یافت میشود. تیامین، مسئولیت التیام عملکرد سیستم عصبی را بر عهده دارد. هم چنین، رشد عضلات از دیگر وظایف این ویتامین در بدن اسـت. تیامین عامل اصلی فعال نگه داشتن بدن، حفظ انعطاف پذیری و قوی‌ ماندن اسـت.

کاهش وزن

یکی از عناصر منحصربه فردی کـه میتوان از تمر هندی استخراج کرد و می توانید از خواص آن در قالب ادویه استفاده کنید، هیدروکسی سیتریک اسید اسـت. این اسید رابطه مستقیمی با کاهش وزن دارد چون میتواند آنزیم‌های مسئول ذخیره‌سازی چربی در بدن را مهار کند.

خواص تمر هندی برای سلامتی و زیبایی پوست + نحوه مصرف

تمر هندی علاوه‌براین، موجب کاهش اشتها می شود، چون سروتونین انتقال‌دهنده عصبی را افزایش می دهد. تحقیقات در مورد تأثیر تمر هندی بر کاهش وزن، ادامه دارد. بـه‌نظر می رسد کـه تمر هندی می تواند مکملی عالی برای کاهش وزن باشد.

کنترل دیابت

تمر هندی علاوه بر این کـه مانع افزایش وزن می شود، آنزیم‌های آلفا آمیلاز را مهار می کند. این آنزیم مانع جذب کربوهیدرات‌ها می شود. رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات میتواند میزان سطح انسولین و گلوکز را افزایش دهد کـه این مشکل بزرگی برای مبتلایان بـه دیابت اسـت. تمر هندی می تواند این نوسانات را نظارت و نظارت کند.

خواص تمر هندی برای سلامتی و زیبایی پوست + نحوه مصرف

طبق نتایج یک تحقیق، تقریباً نیمی از آمریکایی‌ها کمتر از نیاز روزانه‌ٔ خود منیزیم مصرف میکند کـه این عاملی برای بیماری‌های مختلف از جمله دیابت نوع دوم اسـت. بنابر این، مقدار زیاد منیزیم موجود در تمر هندی بـه تسکین دیابت کمک می کند.

ویژگی‌ های ضدالتهابی

لوپئول، ماده‌ای اسـت کـه در تمر هندی وجود دارد. این ماده خواص ضدالتهابی و ضدسرطانی دارد. روغن عصاره تمر هندی، ویژگی‌های ضدالتهابی متعددی از جمله کاهش درد مفاصل و التیام آرتریت، بیماری‌های رماتیسمی و نقرس دارد. این ماده هم چنین سوزش چشم، ورم ملتحمه و بیماری‌های التهابی مشابه را درمان می کند.

تقویت سیستم ایمنی

ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی تمر هندی در تحقیقات متعددی ثابت شده اسـت. مقدار بالای آنتی‌اکسیدان‌ها، هم چنین سطح بالای ویتامین c، تمر هندی رابه یک مادهٔ فوق‌العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن تبدیل کرده اسـت. هم چنین، تمر هندی می تواند بدنتان را در برابر عفونت‌های میکروبی و قارچی حفظ میکند.

خواص تمر هندی برای سلامتی و زیبایی پوست + نحوه مصرف

تمر هندی، بـه‌خاطر ویژگی‌های ضدعفونی‌کننده و ضدباکتریایی، بروز بیماری‌های انگلی را کاهش می دهد. از بین بردن کرم‌های معده در کودکان، یکی از مصارف این میوه اسـت کـه در نواحی گرمسیری مورد استفاده قرار میگیرد.

مبارزه با میکروب‌ ها

این میوهٔ پرخاصیت، ویژگی‌های ضدقارچی، ضدویروسی و ضدباکتریایی دارد. در طب سنتی نیز ازآن برای درمان مالاریا استفاده میکردند. از آنجایی کـه اینروزها مقاومت آنتی‌بیوتیکی افزایش یافته اسـت، محققان در تلاش‌اند تا از داروهای گیاهی برای مبارزه با باکتری‌ها استفاده کنند. روش‌های زیادی برای مصرف تمر هندی و بهره بردن از خواص درمانی آن وجود دارد از جمله این کـه:

= این میوه را می توان خام مصرف کرد.

= این میوه را بعد از این کـه رسید، می توان برای تهیه‌ٔ دسرها استفاده کرد.

= می توانید آنرا خشک و آسیاب کنید و بـه‌ عنوان ادویه ازآن استفاده کنید.

= غالب‌اوقات بـه‌شکل سس یا مربا استفاده می شود.

= در بعضی از کشور هـای دنیا آن رابه‌شکل آب‌نبات در می‌آورند.

استفاده از تمر هندی در تهیه ی غذا

از پالپ تمر هندی در جنوب و جنوب شرق آسیا، کشور مکزیک، خاورمیانه و کارائیب در تهیۀ غذاها استفاده می شود. دانه‌ها و برگ‌های این درخت نیز خوردنی اسـت.

خواص تمر هندی برای سلامتی و زیبایی پوست + نحوه مصرف

برای تهیه‌ ی انواع سس‌ها، مارینه‌ها «مزه‌دار کردن غذا»، نوشیدنی و دسر از تمر هندی استفاده میکنند. هم چنین تمر هندی یکی از مواد اصلی تشکیل‌ دهنده‌ ی سس ووسترشر اسـت.

مصارف تمر هندی برای درمان بیماری‌ ها

تمر هندی نقش مهمی در طب سنتی دارد. از نوشیدنی آن برای درمان اسهال، یبوست، تب و زخم‌های گوارشی استفاده میکنند. از پوست تنه درخت و برگ‌ های آن نیز برای ترمیم زخم‌ها استفاده میشود. محققان امروزه در حال مطالعهٔ بیشتر در مورد خواص درمانی احتمالی این میوه هستند.

خواص تمر هندی برای سلامتی و زیبایی پوست + نحوه مصرف

پلی فنول موجود در تمر هندی، دارای آنتی اکسیدان و خواص ضدالتهابی اسـت. این ویژگی‌ها باعث می شود کـه ازبدن در برابر بیماری‌هایی مثل بیماری های قلبی، سرطان و دیابت پیشگیری کند. عصارهٔ دانه‌ٔ تمر هندی بـه کاهش فشار خون کمک می کند و عصاره‌ٔ پالپ آن برای کمک بـه کاهش وزن و پیشگیری از بیماری کبد چرب مفید اسـت.

کاربردهای تمر هندی در خانه‌ داری

از پالپ تمر هندی می توانید بعنوان ماده‌ای برای براق کردن فلزات استفاده کنید. این میوه حاوی اسید تارتاریک اسـت کـه برای از بین بردن جرم فلزات مس و برنز کاربرد دارد. تمر هندی سرشار از مواد مغذی مختلف اسـت. یک فنجان معادل ۱۲۰ گرم از پالپ این میوه حاوی مواد زیر اسـت:

منیزیم: ۲۸ درصد از نیاز روزانه

پتاسیم: ۲۲ درصد از نیاز روزانه

آهن: ۱۹ درصد از نیاز روزانه

کلسیم: ۹ درصد از نیاز روزانه

فسفر: ۱۴ درصد از نیاز روزانه

ویتامین b1 «تیامین»: ۳۴ درصد از نیاز روزانه

ویتامین b2 «ریبوفلاوین»: ۱۱ درصد از نیاز روزانه

ویتامین b3 «نیاسین»: ۱۲ درصد از نیاز روزانه

بـه غیر از موراد بالا، مواد مغذی دیگری چون ویتامین c، ویتامین k، ویتامین b6، فولات، ویتامین ب ۵، مس و سلنیوم دراین میوه وجود دارد. این میوه هم چنین حاوی ۶ گرم فیبر، ۳ گرم پروتئین و یک گرم چربی اسـت. در مجموع ۲۸۷ کالری دارد کـه بیشتر آن از قند اسـت. در واقع، یک فنجان تمر هندی، حاوی ۶۹ گرم کربوهیدرات بـه شکل قند اسـت کـه برابر اسـت با ۱۷/۵ قاشق چای‌خوری شکر.

خواص تمر هندی برای سلامتی و زیبایی پوست + نحوه مصرف

باوجود این مقدار بالای قند، تمر هندی بـه‌عنوان میوه، شکر افزوده نیست؛ یعنی ازآن دسته مواد قندی نیست کـه با سندرم متابولیک و دیابت در ارتباط اسـت. باوجود این، تمر هندی نسبت بـه تعداد زیادی از میوه‌های دیگر، کالری بالایی دارد و برای کسانی کـه در تلاش‌اند تا میزان کالری ورودی بدن را نظارت کنند، ممکن اسـت مشکل‌ساز شود. این میوه حاوی پلی‌فنول اسـت.


در ادامه فواید تمر هندی برای زیبایی و سلامت پوست

بـه این فکرمی‌کنید کـه وقتی تمرهندی را بر روی پوست‌تان می گذارید چـه اتفاقی می‌افتد؟ زیبا خواهیدشد! قرارگرفتن طولانی‌ مدت در برابر آفتاب، غبار و آلودگی بر پوست‌تان تاثیر منفی می گذارد. پوست بی‌طراوت و خشک، برنزه‌کردن، رنگ پوست بد، منافذ بسته. هر مشکل پوستی راکه نام‌ببرید، دلیلش می تواند بـه آفتاب برگردد. مـا نمیتوانیم از خانه بیرون‌نرویم، اما همیشه می توانیم کارهایی کنیم کـه این اثرات را کاهش‌دهد.

مواد مورد نیاز

۳۰ گرم پالپ تمر هندی

۱۵۰ گرم آب گرم

۱/۲ قاشق چایخوری پودر زردچوبه

کاری کـه باید انجام‌ دهید

پالپ تمرهندی را ۱۰ دقیقه در آب بخیسانید. عصاره پالپ را بگیرید. نصف قاشق چایخوری زردچوبه رابه این عصاره اضافه‌کنید. این خمیر رابه‌طور مساوی بر پوست تمیز گذاشته و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. برای ظاهرشدن پوستی روشن‌تر و درخشان‌تر، با آب ولرم بشویید. این بسته برای پوست چرب عالی اسـت و می توان ۲ بار در هفته ازآن استفاده‌کرد.

خواص تمر هندی برای سلامتی و زیبایی پوست + نحوه مصرف

برای اثر سفیدکنندگی، بسته تمر هندی-لیمو را امتحان‌کنید. یک قاشق چایخوری عصاره تمر هندی رابا یک قاشق جایخوری آبلیمو و همان اندازه عسل ترکیب‌کنید. این مخلوط را بر پوست‌تان بگذارید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید تا پوستی روشن‌تر داشته‌باشید.

لایه‌ بردار طبیعی پوست

چرا بـه‌سمت لوازم آرایشی گران‌قیمت میروید و تمام پول‌تان را خرج‌می کنید درحالی کـه می توانید همین کار را در خانه و رایگان انجام‌دهید؟ درست اسـت. اگر بـه آشپزخانه‌تان نگاه‌کنید، مخصوصا بـه ردیف ادویه‌جات، تمرهندی راکه مانند یک لایه‌بردار پوست عمل‌می کند پیدا خواهیدکرد.

خواص تمر هندی برای سلامتی و زیبایی پوست + نحوه مصرف

این میوه، منبعی شگفت‌انگیز از اسیدهای آلفاهیدروکسی «AHA» اسـت کـه یکی از مواد اصلی کرم‌های لایه‌بردار موجود در بازار اسـت. این اسیدها، کثیفی و ناخالصی‌ها راکه بـه عمق پوست‌تان رفته ازبین می برد و منافذ بسته پوست را بازمی‌کند.

مواد مورد نیاز

۱ قاشق چایخوری پالپ تمرهندی

۱ قاشق چایخوری سنگ نمک

۱ قاشق غذاخوری خامه یا ماست

کاری که باید انجام دهید

یک قاشق چایخوری عصاره تمرهندی رابا یک قاشق چایخوری سنگ نمک و یک قاشق چایخوری خامه یا ماست مخلوط‌ کنید. این مخلوط رابه طور مساوی بر صورت‌تان بگذارید. با استفاده از انگشتان، بـه‌آرامی و با حرکات دورانی بـه‌مدت ۵-۷ دقیقه ماساژدهید تا سلول‌های مرده را بردارد. برای داشتن پوستی شاداب و بدون آلودگی، این فرآیند را دوبار در هفته تکرارکنید.

خواص مرطوب‌ کنندگی و رنگ‌ دهی طبیعی پوست

پوست لکه‌دار و زبر، خطوط، پوست خشک و بی‌طراوت، تبخال، سفتی پوست- همه ی این ها در لیست مشکلات پوستی زمستانی مـن قرار دارند. افرادی کـه همیشه پوست خشکی دارند، حتماً با مـن فامیل هستند.

خواص تمر هندی برای سلامتی و زیبایی پوست + نحوه مصرف

یک کاسه آب تمرهندی جوشیده و سردشده را می توان بـه‌عنوان یک عامل رنگ‌دهنده و مرطوب‌کننده پوست بـه‌کاربرد. چـه‌کسی فکرمی‌کرد یک لوبیای کوچک میتواند کاری‌کند کـه رطوبت پوست را برگرداند! برای داشتن پوستی هیدراته و پرنشاط، یکبار در هفته از بسته زیر استفاده‌کنید:

مواد مور دنیاز

۱۵ گرم پالپ تمرهندی

۲ قاشق چایخوری چای سبز

کاری کـه باید انجام‌ دهید

فقط ۱۵ گرم تمرهندی رابه آب درحال جوش اضافه‌کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بجوشد. ۲ قاشق چایخوری چای سبز رابه آب اضافه‌کنید و ۵ دقیقه دیگر بجوشانید. مایع را صاف‌کرده و خوب مخلوط‌کنید. اجازه‌دهید مخلوط سردشود و استفاده‌کنید. می توان از این مخلوط بـه‌عنوان یک عامل رنگ‌دهی و آبرسان پوست استفاده‌کرد.

عامل ضدپیری طبیعی

‌کسی هست کـه نخواهد پوستش تا ابد جوان بماند؟ این تنها دلیلی اسـت کـه باعث‌میشود محصولات ضدپیری اینقدر موفق باشند.

خواص تمر هندی برای سلامتی و زیبایی پوست + نحوه مصرف

تمر هندی سرشار از اسیدهای متنوع، آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر و ویتامین‌هایی اسـت کـه با رادیکال‌های آزاد عامل پیری زودرس مبارزه‌می کند. بـه‌طورمنظم از این بسته تمر هندی و سمولینا استفاده‌کنید تا پوستی درخشان و جوان بشما هدیه‌کند:

مواد مورد نیاز

۱ قاشق غذاخوری پالپ تمر هندی

۱ قاشق غذاخوری آرد نخود

۱ قاشق چایخوری سمولینا

قاشق چایخوری عسل

کاری کـه باید انجام‌ دهید

همه ی مواد را مخلوط‌کنید تا خمیر نرمی بـه‌دست بیاید. این خمیر را بر پوستی کـه تازه تمیز کرده اید بگذارید. اجازه‌دهید ۱۰ دقیقه بماند یا صبرکنید خشک‌شود. با استفاده از یک اسفنج نرم آنرا پاک‌کنید. صورت‌تان را بشویید و با حوله خشک‌کنید. این فرآیند را یک یا دوبار در هفته تکرارکنید.

لکه‌ های تیره اطراف گردن را از بین می‌برد

لکه‌های تیره روی گردن زنان در مقایسه با مردان بیشتر اسـت. زمانی کـه خیلی از مـا بـه‌ مواد سفیدکننده بـه‌عنوان راه‌حل‌های فوری روی‌می‌آوریم، در این جا یک ماده طبیعی وجود دارد کـه میتواند اثرات طولانی‌مدت داشته‌باشد. بله، تمر هندی یک ماده همه ی‌کاره اسـت.

مواد مور دنیاز

۱ قاشق غذاخوری خمیر تمر هندی

۱ قاشق چایخوری عسل

۱ قاشق چایخوری گلاب

کاری کـه باید انجام دهید

خمیر تمر هندی رابا عسل و گلاب ترکیب‌کنید. این خمیر را بر گردن‌تان بگذارید و اجازه‌دهید ۲۰ دقیقه بماند. آن رابا گلاب یا آب گرم بشویید. انجام اینکار یکبار در هفته بـه‌مدت دوماه و میتواند بـه ازبین‌بردن کامل لکه‌های تیره کمک‌کند.

تجمع رنگدانه‌ها را از بین می‌برد

خواص تمر هندی برای سلامتی و زیبایی پوست + نحوه مصرف

تمرهندی بـه‌دلیل داشتن AHA، یک عامل ضدلک ثابت‌شده اسـت. هم چنین تمر هندی بـه درمان طبیعی تجمع رنگدانه‌ها مشهور اسـت. فقط عصاره تمر هندی تازه ا دوبار در هفته بر پوست تمیزتان بگذارید تا لکه‌ها و رنگدانه را پاک‌کند و پوستی تمیز ظاهرشود.

خواص تمر هندی برای درمان آکنه

آکنه مانند یک فامیل خیلی دلسوز اسـت کـه نمیخواهد تنهای‌تان بگذارد. خوب، خلاص‌شدن ازآن فامیل می تواند سخت باشد اما خلاص‌شدن از آکنه و جای آکنه سخت‌نیست. حداقل این کـه ازآن بیشتر نیست. تمرهندی اینجاست کـه روزتان «و صورت‌تان» را نجات‌دهد!

خواص تمر هندی برای سلامتی و زیبایی پوست + نحوه مصرف

ویتامین‌های C و A و دیگر آنتی‌اکسیدان‌های موجود در تمرهندی، تمر هندی رابه درمانی طبیعی برای تعداد زیادی از وضعیت‌های التهابی پوست مانند جوش و آکنه تبدیل‌می کنند.

مواد مورد نیاز:

۱ قاشق غذاخوری عصاره تمرهندی

۱/۲ قاشق چایخوری پودر زردچوبه

۱ قاشق غذاخوری ماست

کاری کـه باید انجام‌ دهید

عصاره تمر هندی رابا پودر زردچوبه و ماست تازه ترکیب‌کنید. این بسته را بر پوست‌تان گذاشته و اجازه‌دهید خشک‌شود. ممکن اسـت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان‌ببرد. با آب گرم بشویید و از یک مرطوب‌کننده خوب و مناسب پوست چرب استفاده‌کنید. این بسته را یکبار در هفته استفاده‌کنید. این بسته فقط با این مشکلات پوستی مبارزه‌نمیکند، بلکه باعث درخشان‌شدن پوست‌تان نیز می شود.

فواید تمر هندی برای مو

همه ی مـا بـه مدل‌های تبلیغات محصولات مو بـه‌خاطر موی بلند و درخشان‌شان حسادت می کنیم، درست اسـت؟ اگرچه توصیه‌ نمی کنم بـه این تبلیغات اعتمادکنید، اما همیشه میتوانید بـه‌ محصولات طبیعی و خانگی اعتمادکنید.

از ریزش مو جلوگیری می‌کند

تمرهندی بـه تقویت مو و پیشگیری از ریزش مو مشهور اسـت. از این بسته استفاده‌کرده و آنرا امتحان‌کنید:

مواد مورد نیاز

۱۵ گرم پالپ تمر هندی

کاری کـه باید انجام‌ دهید

یک تکه تمر هندی بـه اندازه لیمو را ۱۰ دقیقه در آب بخیسانید. آب آنرا گرفته و آن رابه تمام پوست‌سر و موی‌ تان ماساژ دهید. حوله‌ای را در آب گرم گذاشته و آب اضافی آنرا بگیرید.

خواص تمر هندی برای سلامتی و زیبایی پوست + نحوه مصرف

مو و پوست سرتان رابا این حوله گرم بپوشانید. بگذارید نیم‌ساعت بهمین شکل بماند. با یک شامپوی خوب بـه‌دقت بشویید و سپس نرم‌کننده بزنید. برای پیشگیری از ریزش مو، میتوان اینکار را دوبار در هفته تکرارکرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. مینو می گوید

    خوشمزه ترین نوع از تمرهاست ???منک الان دارم میخورم