مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پاناسونیک AG-CX350 معرفی شد؛ فیلمبرداری ۱۰‌ بیت ۴K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه

پاناسونیک با معرفی CX350، خود را آماده‌ی رقابت با بزرگان بازار دوربین‌های فیلمبرداری حرفه‌ای می‌کند.

پس از معرفی دوربین فیلمبرداری XF705 کانن در سپتامبر سال گذشته‌ی میلادی، حال نوبت به پاناسونیک رسیده است تا پرچم‌دار دوربین‌های فیلمبرداری حرفه‌ای خود را به بازار عرضه کند. دوربین AG-CX350 با توانایی فیلمبرداری ۱۰ بیت ۴K تا حداکثر نرخ ۴۰۰ مگابیت‌بر‌ثانیه، خود را به عنوان گزینه‌ای توانمند برای کاربران حرفه‌ای معرفی می‌کند.

پاناسونیک در CX350 از سنسور یک اینچی MOS با رزولوشن ۱۵ مگاپیکسل بهره برده است که توانایی فیلمبرداری ۱۰ بیت ۴:۲:۲: با رزولوشن ۴K در نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه و ۴۰۰ مگابیت‌بر‌ثانیه را دارد. کاربرانی که به دنبال نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه هستند، گزینه‌ای جز رنگ‌برداری ۴:۲:۰ را نخواهند داشت که در این حالت نرخ انتقال اطلاعات به ۲۰۰ مگابیت‌بر‌ثانیه کاهش می‌یابد. هم‌چنین امکان فیلمبرداری ۱۰ بیت ۴:۲:۲ با رزولوشن Full HD و نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه و ۲۰۰ مگابیت‌بر‌ثانیه در دسترس خواهد بود که با کدک All-I ذخیره می‌شود. CX350 برای فیلمبرداری از تمام مساحت سنسور بهره می‌برد تا بهترین کیفیت ممکن به ارمغان بیاید. فیلتر ND داخلی نیز حالات ۱/۴، ۱/۱۶ و ۱/۶۴ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دوربین فیلمبرداری AG-CX350 پاناسونیک Panasonic

پاناسونیک در دوربین فیلمبرداری حرفه‌ای جدید خود از لنز ۴۹۰-۲۴.۵ میلی‌متری F2.8-4.5 بهره برده است که شباهت زیادی به نمونه‌ی به کار رفته در دوربین HC-X1 این شرکت است. این لنز که از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد، توانایی زوم اپتیکال ۲۰ برابری را به همراه دارد. حلقه‌های کنترلی فوکوس، زوم و دیافراگم نیز روی لنز تعبیه شده است.

دوربین فیلمبرداری CX350 از سیستم فوکوس Intelligent AF پاناسونیک بهره می‌برد که به ادعای این شرکت، قابلیت فوکوس دقیق و نرم را روی سوژه‌ها دارد. امکان انتخاب سوژه‌ی مورد نظر برای فوکوس نیز از طریق نمایشگر لمسی در کنار قابلیت‌های کمکی اعم از بزرگنمایی ناحیه‌ی فوکوس دسترس است.

پاناسونیک CX350 از دو درگاه کارت حافظه‌ی SD بهره می‌برد که به کاربران امکان فیلمبرداری بی‌پایان را می‌دهد؛ در صورتی که یکی از کارت‌های حافظه پر شود، دوربین به صورت خودکار اقدام به ضبط روی کارت حافظه‌ی دوم می‌کند و فیلمبرداری در همین حین می‌تواند با تعویض نمونه‌ی اول، به ضبط محتوای خود ادامه دهد.  قابلیت ضبط هم‌زمان پشتیبان روی هر دو کارت حافظه نیز در دسترس است. پاناسونیک هم‌چنین امکان ضبط کلیپ‌های ۱۰ بیت ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را از طریق کدک HEVC روی کارت حافظه، فراهم کرده است تا نیازی به ضبط‌کننده‌های خارجی نباشد.

دوربین فیلمبرداری AG-CX350 پاناسونیک Panasonic

پاناسونیک در AG-CX350 تمامی مولفه‌های مورد نیاز فیلمبرداران حرفه‌ای را به کار برده است. بدنه‌ای کوچک (به وزن ۲.۳ کیلوگرم)، دستگیره‌ی بالای بدنه در کنار نمونه‌ی متداول کناری، کلید‌های کنترلی متعدد، نمایشگر لمسی ۱.۷ میلیون و منظره‌یاب ۲.۳ میلیون نقطه، برخی از مشخصه‌های طراحی CX350 است.

در بخش اتصالات نیز دوربین جدید پاناسونیک در کنار تجهیز به میکروفن استریو داخلی، به دو ورودی XLR، ورودی/خروجی TC، شبکه، درگاه‌های USB نوع C و USB 2.0، اسپیکر، جک هدفون و خروجی SDI و HDMI مجهز شده است. باتری AG-VBR59 این دوربین نیز قابلیت ضبط پیاپی به مدت ۳ ساعت ۲۰ دقیقه را فراهم می‌کند. ورودی برق ۱۲ ولت نیز امکان فیلمبرداری پیاپی و بدون نیاز به باتری را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

از دیگر قابلیت‌های دوربین فیلمبرداری حرفه‌ای جدید پاناسونیک می‌تواند به استریم RTMP/RTSP، پشتیبانی از IP Streming، کنترل از راه‌دور با اپلیکیشن موبایل و تبلت، استاندارد تصویر پخش تلویزیونی با قابلیت تصحیح رنگ در ۱۶ مرحله و فیلمبرداری ۱۰ بیت HLG، اشاره کرد.

پاناسونیک دوربین فیلمبرداری AG-CX350 را از ماه‌ آینده میلادی و با قیمت ۳٬۶۹۵ دلار به فروش می‌رساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.