مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بیسکویت های درخت کریسمس

وب سایت آشپزباشی: بیسکویت درخت کریسمس از مجموعه دستورغذایی های مارتا استوارت است که سایت ما طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده است.

این روشی متفاوت و زیرکانه برای تهیه ی بیسکویت های طرح دار است، که می توانید با آن بیسکویت های خود را به شکل مورد نظرتان تزیین کنید و همه را با آن ها متعجب کنید.

 مواد لازم:

  •     آرد سه و نیم پیمانه
  •     نمک  ۱/۲ قاشق چای خوری
  •     کره  ۲۳۰ گرم
  •     شکر  ۲ پیمانه
  •     تخم مرغ  ۲ عدد بزرگ
  •     وانیل  ۱/۲ قاشق چای خوری
  •    رنگ خوراکی به میزان لازم
بیسکویت درخت کریسمس

طرزتهیه:

۱- آرد و نمک را با هم ترکیب کنید. در کاسه ی بزرگی، کره (به دمای اتاق) و شکر را با همزن برقی برای حدود ۴ دقیقه بزنید تا کمرنگ و پفدار شود.

۲-تخم مرغ ها را یکی یکی و بعد هم وانیل را اضافه کنید و مواد را بزنید. سرعت همزن را کم کنید، ترکیب آرد را اضافه کرده و خوب با هم ترکیب کنید.

۳-خمیر را رنگ کنید. برای درخت ها دو سوم مواد را سبز رنگ کنید. به مقداری از خمیر رنگ قرمز و به مقداری از آن رنگ زرد اضافه کنید. مقداری هم بدون رنگ نگه دارید. خمیر سبز را نصف کرده، در کیسه نایلونی بپیچید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.

۴- خمیرهای سبز را به نوبت بین ۲ کاغذ روغنی آردپاشی شده به پهنای ۳ میلی متر باز کنید. کاغذ روغنی رویی را بردارید. خمیر قرمز را روی سطح آرد پاشی شده رول کنید. از خمیر زرد و بدون رنگ توپ های کوچکی درست کنید . آن ها را به شکل دلخواه روی خمیر سبز رنگ بچینید(اگر خمیر ها شل بودند آن ها را برای ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید).

۵- فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. در کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید.

۶- کاغذ روغنی دوم را دوباره روی خمیر ها بگذارید و وردنه را روی آن بغلتانید تا خمیر های رویی به خمیر سبز بچسبند.

۷- کاغذ روغنی را با احتیاط بردارید و خمیر را با قالب طرح درخت تقریبا ۱۰ سانتی متری قالب بزنید و برای ۱۵ دقیقه در فریزر قرار دهید.

۸- خمیر های قالب زده شده را از خمیر جدا کرده و در سینی فر بچینید و برای حدود ۱۲ دقیقه در فر بپزید. آن ها را روی توری قرار دهید تا خنک شوند. می توانید بیسکویت ها را تا ۱ هفته در ظرفی که هوا نکشد نگه داری کنید.

نکاتی در رابطه با تهیه ی بیسکویت درخت کریسمس:

۱– به آرد اضافی برای آردپاشی سطح کار نیاز دارید.

۲– اگر دسترسی دارید از ۲ قاشق چای خوری عصاره ی وانیل استفاده کنید.

۳– خمیر باید به مدت ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه در یخچال قرار بگیرد تا سفت شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.