مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سوغات استانبول در تور استانبول

خبر خوب اینکه کشور ترکیه سوغاتی‌‌های اصیلی دارد که هم یادآور سفر خوبتان به این کشور خواهد بود

راحت‌الحلقوم

راحت‌الحلقوم یکی از شیرینی‌های سنتی ترکیه در تور استانبول است که آن را با نام لوکوم می‌شناسند. این شیرینی در ایران هم رواج دارد &ولی با وجود این، صرف نظر کردن از این شیرینی جذاب و رنگارنگ در استانبول کار سختی است. راحت‌الحلقوم را با نشاسته و شکر تهیه می‌کنند و برای طعم دادن به آن، عصاره‌ی میوه‌ها یا انواع مغزها را اضافه می‌کنند. راحت‌الحلقوم با طعم‌های مختلفی به فروش می‌رسد؛ پسته، گلاب، دارچین، لیمو و پرتقال.

این شیرینی‌های لذیذ با رنگ‌های متنوع و در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند. فرقی نمی‌کند که کدام را انتخاب کنید، مطمئنا از خوردن این شیرینی نرم و لذیذ، لذت می‌برید. این سوغات برای همه‌ی اقشار و سلیقه‌ها مناسب است، حمل و نقل آن به راحتی امکان‌پذیر است و قیمت مناسبی دارد.

 

نظرقربانی

به گزارش سفر باتو ، نظرقربانی یکی از سوغاتی‌های رایج ترکیه است. آن را همه جا پیدا می‌کنید و در فروشگاه‌های کوچک و بزرگ، مغازه‌های سنتی، غرفه‌های بازارچه‌ها و همه جا به شکل‌های مختلف در ابعاد و اندازه‌های گوناگون، پیدا می‌شود. نظرقربانی‌ها را به شکل چشم و معمولا به رنگ آبی درست می‌کنند. در اصل از این نظرقربانی‌ها برای دور کردن چشم زخم استفاده می‌کردند، ولی امروزه کمتر کسی به آن اعتقاد دارد و اکثر افراد برای مصارف زینتی از نظرقربانی استفاده می‌کنند. با این نظرقربانی‌ها زیورآلات هم درست می‌کنند و می‌توانید آن را در قالب گردنبند، جاکلیدی، مگنت یخچال، تزیین کیف، دستنبد و… بخرید. این سوغاتی‌ را به مقدار زیاد می‌توانید برای همه‌ی دوستان خود بخرید و حمل و نقل آن راحت است و قیت‌های بسیار مناسبی دارد.

ادویه های ترکی

همان طور که در بالا هم گفتیم ترکیه اشتراکات فرهنگی زیادی با ما دارد و این تشابهات را در آشپزی و غذاهای ترکیه هم می توان مشاهده کرد. از جمله بهترین و معروف ترین سوغاتی های استانبول می توان به انواع ادویه اشاره کرد. اهمیت ادویه در استانبول به حدی است که یک بازار قدیمی و تاریخی به نام بازار ادویه یا بازار مصری ها هم در این شهر وجود دارد که اختصاص به ادویه دارد. بنابراین با بازدید از بازار ادویه و همین طور بازار بزرگ استانبول می توانید در دنیای خوش عطر و رنگارنگ ادویه های مختلف غرق شوید و ادویه های مختلف را به عنوان سوغاتی با خود به یادگار بیاورید. درست است که در ایران نیز ادویه های مختلف پیدا می شوند، اما در بازارهای سنتی استانبول می توانید طیف متنوعی از ادویه را ببینید که شاید در ایران کمتر استفاده داشته باشند یا اصلا وجود نداشته باشند.

سرامیک  و سفال ایزنیک

همان طور که در ایران سفال لاله جین همدان از شهرت زیادی برخوردار است در ترکیه هم سرامیک و سفال های شهر ایزنیک بسیار معروف هستند و در تمام شهرهای ترکیه به فروش می رسند. آیا شما هم عاشق کاشی کاری های زیبا و هنرمندانه بناهای تاریخی و مشهور استانبول مثل کاخ توپکاپی، ایاصوفیه و مسجد محمدپاشا شده اید؟ خب، مسلما نمی توانید این کاشی ها را با خود به خانه ببرید، اما می توانید در فروشگاه های مختلف استانبول سرامیک ها و سفالینه های ایزنیک را با نقش و نگارهای زیبا و شکیل بخرید و با خود به یادگار ببرید. در واقع، این ظرف و ظروف جزء بهترین سوغاتی های استانبول هستند و بسیاری از توریست ها در سفر به این شهر حتما از این ظروف سرامیکی و سفالی هم خریداری می کنند. این ظروف در شکل ها و اندازه های مختلف مثل گلدان، بشقاب، لیوان و ظروف مختلف به فروش می رسند. فروشنده های استانبول در فروش این قبیل ظروف شکستنی متبحر شده اند و آن ها را در نایلون های حباب دار ضربه گیر می پیچانند تا در طول سفر هیچ گونه مشکلی برایشان پیش نیاید.

فرش دستباف ترکیه:

یکی از زیبا ترین و البته گران ترین سوغاتی های ترکیه در تور لحظه آخری استانبول ، فرش دستباف ترکی است که زنان ترکی برای ساخت آن ماه ها و حتی سالها زمان صرف می کنند. فرش های ترکیه به دلیل طرح ها ی سنتی زیبا و کیفیت ساخت یکی از سوغاتی های محبوب ترکیه محسوب می شود. فرش های ترکیه را می توانید در اندازه های مختلف از بزرگ تا کوچک تهیه کنید. و اما این نکته مهم را فراموش نکنید : در هنگام خرید فرش ترکی مراقب باشید تا به جای فرش ترکی، فر چینی نخرید! بغضی از فرش فروشی های ترکیه به جای فرش اصیل ترکیه، فرش چینی را به فروش می رسانند. اگر قصد خرید فرش دستباف و اصیل ترکیه را دارید پیش از خرید، پیش از خرید حتما با نکات و تفاوت های فرش دستبافت و ماشینی و چینی آشنا شوید.

قهوه ترک

حتما تا به حال تعریف طعم و مزه عالی قهوه ترک را شنیده اید، برای خرید بهترین نوع قهوه ترک خود را آماده کنید. حتی اگر قهوه دوست ندارید، قهوه ترکی نوشیدنی دلچسبید که نباید فراموش کنید. پس از بازگشت از سفر خود با تور ترکیه خود را به یک فنجان قهوه ترک دلچسب مهمان کنید، یک جا بشینید و خاطرات شیرین خود در طول سفر با تور ترکیه را یاد آور شوید. نگران طرز دم کردن قهوه ترکی هم نباشید،

خرید پوشاک در ترکیه – خرید لباس از بهترین مراکز خرید ترکیه

در طول سفر با تور استانبول ، حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، مراکز بزرگ و قیمت باور نکردنی پوشاک ترکیه شما را وسوسه به خرید می کند. پوشاک مرغوب ترکیه به خوش دوختی و مرغوبی الیاف شهرت دارد، قیمت مناسب انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه ترکیه به همراه کیفیت عالی آن باعث شده تا پوشاک نیز جزو سوغاتی های ترکیه بدیل گردد. از قیمت انواع لباس برند و مرغوب در ترکیه حتما متعجب خواهید شد. در مراکز خرید ترکیه می توانید از نمایندگی های انواع برند ها و مارک ها ی مطرح دنیا در مناسب ترین قیمت خرید کنید و آخرین مدل و مد روز لباس را تهیه کنید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.