مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بهترین غذاهای کشور ارمنستان  در تور ارمنستان

شاید ندانید اما انگیزه های سفر، بسته به افراد متفاوت هستند و وقتی بخواهیم لیستی از این انگیزه ها ردیف کنیم، ممکن است جدید و جالب به نظر بیایند. به طور مثال بسیاری سفر می کنند تا چند روزی را در فضای آرامش بخش کنار دریا و در میان طبیعتی دوست داشتنی به استراحت بپردازند. بسیاری دیگر پا در راه می گذارند که برای ماجراجویی هایشان تعریف تازه ای پیدا و هیجان را بیش از پیش تکرار کنند. خیلی ها مقصدشان سازه های باستانی و تاریخی است و خیلی های دیگر هم به قصد خرید و گشت و گذار در فروشگاه ها به جاده می زنند. در میان همه این ها، عده ای نیز هستند که سفر می کنند تا طعم اصیل غذاهای جهان را در همان خطه و سرزمین مورد نظر بچشند و خاطره ای خوشمزه را برای خود رقم بزنند.

 

آشنایی با فرهنگ غذایی ارمنستان

فرهنگ غذایی کشور ارمنستان در تور ارمنستان شامل روش ها و ویژگی هایی می شود که سال هاست در میان غذاهای این سرزمین به چشم می خورد. غذاهای ارمنستان نیز مانند هر جای دیگری انعکاسی از تاریخ و جغرافی این کشور هستند و وقتی به غذاهای این کشور دقت می کنیم، اثر فرهنگ های غذایی دیگری مانند اروپا و کشورهای عربی را در آن می توان دید.

به گزارش سفر باتو ، خوب است بدانید که قدمت غذاهای ارمنی به ۲ هزار سال پیش باز می گردد و به وضوح می توان ریشه فرهنگ غذایی کنونی ارمنستان را در تاریخش جستجو کرد. به طور مثال استفاده از گوشتِ فراوان در غذاهای مختلف ارمنی دیده می شود که بی ارتباط با سنت مردمان باستان این دیار در پرورش دام های محلی نیست. به زودی دامپروری مردم محلی ارمنستان، منابع زیادی از گوشت سفید و قرمز را در اختیار همه قرار داد و پای غذاهای گوشتی به سفره ی ارمنی ها باز شد. همچنین آغاز زودهنگام کشت و کار در دره های حاصلخیز ارمنستان باعث شد تا امروزه استفاده از غلات و حبوبات مختلف مانند جو، گندم، برنج، لوبیا، عدس، ارزن و … بسیار در غذاهای محلی این کشور به چشم بخورد و به جزء مهمی از غذاهای ارمنی بدل شوند.

به طور دقیق تر اگر بخواهیم به اجزاء اصلی غذاهای ارمنی نگاهی بیاندازیم، خواهیم دید گوشت قرمز، ماهی و سبزیجات کاربرد بسیاری دارند و در اغلب اوقات با گوشت بره، بادمجان و نان لواش در غذاها برخورد می کنیم. همچنین ارمنی ها بیش تر از  برنج و ذرت، از بلغور گندم استفاده می کنند.

در نهایت باید گفت طعم و مزه منحصر به فرد غذاهای ارمنی بیش از هر چیزی مدیون تازگی و کیفیت مواد اولیه است و استفاده بیش از حد از ادویه ها در این غذاها جایی ندارند.

 

گاپاما (Ghapama):

یکی از انواع غذاهای سنتی ارمنستان در تور لحظه آخری ارمنستان که در شب های کریسمس و مراسم های ویژه سرو می شود، گاپاماست. غذایی که محتویاتی مانند برنج، بادام، و میوه هایی مانند آلو، سیب و زردآلو دارد و همه این محتویات درون کدویی که محتویات آن را خالی کرده اند گذاشته شده و پخته می شود. مزه اصلی این غذا، شیرین است و اگر به دنبال خوردن غذاهای شیرین هستید، این غذا، می تواند طعم منحصر به فردی داشته باشد.

کله پاچه (Khash):

این غذا معرف حضور همه ایرانی ها نیز هست و یکی از غذهای بسیار محبوب در ارمنستان نیز به شمار می رود. برای پخت کله پاچه از سر و پاچه گوسفند استفاده می شود و انواع ادویه جات به ان افزوده می شود و در نهایت با لیمو، طعهم ترش و ملسی به آن افزوده می شود. اگر در ارمنستان تمایل به خوردن کله پاچه داشتید، می توانید خاش ها و یا همان کله پاچه های ارمنستانی را نیز امتحان کنید. بیشتر ببنید: سوغات استانبول در تور استانبول

دلمه، یک غذای بسیار لطیف در ارمنستان

 

مواد تشکیل دهنده دلمه ارمنستانی چه چیزهایی است؟ این مواد شامل عدس، گوجه فرنگی، سیر، بادمجان، جعفری، نعناع، فلفل قرمز، پیاز، گشنیز و برنج است که در فصل زمستان درون برگ های انگور و در فصل تابستان درون برگ های کلم پیچیده میشوند. این غذا در زبان ارمنی “Tolma” تلفظ میشود و به عنوان یکی از بهترین وعده های گیاهی در ارمنستان به شمار میرود به خصوص در جشن روزه ارمنی ها. اگر ترجیح میدهید که دلمه غیر گیاهی باشد میتوانید نوع دیگری از دلمه ارمنی را امتحان کنید که با گوشت درست میشود و مواد آن در برگ کلم پیچیده میشود.

دلمه ارمنی چه طعمی دارد؟ طعم سبزیجات تازه به همراه برگ های ترد کلم یا انگور در اولین لقمه زبان شما را بند خواهد آورد!

گاتا، یک شیرینی خوشمزه ارمنی

 

گاتا از چه موادی تشکیل شده است؟ گاتا یک نان شیرین است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن آرد، آجیل و جوش شیرین است.

گاتا چه مزه ای است؟ گاتا یک شیرینی خیلی خوشمزه است که یک طعم شیرین ملایم و عجیب و غریب دارد.

باقلوا، یک دسر فوق العاده در ارمنستان

 

باقلوا ارمنی از چه موادی تشکیل میشود؟ این دسر فوق العاده خوشمزه از یک خمیر پخته شده به همراه گردوه، دارچین، عسل، هل، کره و تخم مرغ تشکیل شده است.

فکر میکنید باقلوای ارمنی چه طعمی دارد؟ یک طعم آجیلی دیوانه کننده، شیرین و فوق العاده خوشمزه، باقلوا در کشور ارمنستان یک دسر پرطرفدار و دوست داشتنی به حساب می آید. به خصوص ترکیب شگفت انگیز کره آب شده و عسل شما را به خوردن این دسر وسوسه  میکند.

باستورما (Basturma):

باستورما، یکی از انواع غذاهای محبوب ارمنی در تور ارزان ارمنستان  است. گوشت گاو را خشک رده و به همراه انواع چاشنی ها، سبزیجات، پنیر و نان میل می کنند. این غذا به دلیل وجود گوشت زیاد، یکی از غذاهای لوکس و گران قیمت ارمنستان محسوب می شود.

کباب لولا (Lule Kebab):

این غذا به علت شباهت به کباب لقمه ای ایران در بین گردشگران طرفداران زیادی دارد. این غذا از گوشت راسته گوسفند، فلفل، سرکه، و نعناع تهیه می شود و به همراه برنج سرو می شود.

حریصا (Harissa):

نوعی غذای ارمنی و متعلق به سرزمین آرارات که از گندم و گوشت تهیه می شود. این غذا برای ارمنستانی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، چرا که در مهمانی ها و مراسم های رسمی آن را سرو می کنند. شما می توانید در رستوران های ارمنی این غذای خوشمزه را به همراه نان میل کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.