مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سفر به مصر در تور لحظه آخری

مصر، سرزمین فراعنه، کشور معبدها و مقبره‌های باستانی است که دیدن آنها، شگفتی همه‌ی گردشگران را برمی‌انگیزد. با وجود اینکه مصر را با این سازه‌های باستانی می‌شناسند، جاذبه های گردشگری مصر به اینها محدود نمی‌شود. بیابان‌های پهناور و وسیع، امکانات غواصی اسکوبا و رود مشهور نیل جاذبه‌های دیگر این کشور را تشکیل می‌دهند و در مجموع، برای همه، جاذبه‌ی دیدنی خاصی وجود دارد

واحه‌ی سیوا

واحه‌ی سیوا در شمال غربی مصر در تور لحظه آخری قرار دارد و مکانی دنج و آرام برای فرار از شهرهای شلوغ مصر است. این واحه‌ی کوچک و زیبا با درختان نخل احاطه شده و چشمه‌های طبیعی زیادی دارد و یکی از دیدنی‌ترین نقاط در صحرای غربی مصر است. شهر سیوا در اطراف بقایای به‌جامانده از یک قلعه‌ی قدیمی گلی بنا شده است که این قلعه، مشرف به شهر قرار دارد. اگر دوست دارید سفرهای ماجراجویانه به بیابان داشته باشید و از علاقه‌مندان به کویرگردی هستید، این واحه جای خوبی برای شروع سفرهای کوتاه است.

. اسکندریه

در سفر به مصر اسکندریه را فراموش نکنید. اروپایی‌ترین شهر مصر شهر اسکندریه است. این شهر بندری، دومین شهر بزرگ مصر است و تاریخچه‌ای پرتلاطم دارد. نام شهر از نام اسکندر مقدونی گرفته شده ‌است که پس از فتوحاتش دستور ساخت این شهر را داده بود. اسکندریه در دوره‌ی بطلمیوسیان پایتخت بود و بزرگ‌ترین شهر جهان یونانی شناخته می‌شد. اتمسفر شهر و فضای تاریخی آن، برای بسیاری از گردشگران، جالب و دیدنی است. گرچه امروزه تعداد کمی از آثار تاریخی به‌جامانده از گذشته‌ی باشکوه شهر، باقی مانده است. در اسکندریه از قدم زدن در تفرجگاه‌های ساحلی، بازارهای قدیمی و کافه‌های ساحلی لذت می‌برید.

. صومعه‌ی سنت کاترین

صومعه‌ی سنت کاترین یکی از قدیمی‌ترین صومعه‌های سراسر دنیا است و در دامنه‌ی کوه سینا قرار دارد. جایی که اهالی معتقدند حضرت موسی، ده فرمان را از طرف خدا دریافت کرد. این صومعه‌ی بیابانی، مجموعه‌ی شگفت‌انگیزی از آثار هنری، نسخه‌های خطی و شمایل‌نگاری‌های مذهبی را نگهداری می‌کند. بعضی از این آثار را می‌توانید در موزه‌ای که در این مجموعه قرار دارد، ببینید. برای بیشتر گردشگرانی که از این صومعه بازدید می‌کنند، بازدیدشان با بالا رفتن از کوه سینا تکمیل می‌شود. از بالای این کوه، منظره‌ی زیبای غروب و طلوع آفتاب، دیدنی است. برای اینکه به‌راحتی به بالای کوه برسید، باید از مسیر مخصوص شترها بروید یا از پله‌های مخصوص بالا بروید که چشم‌اندازهای زیباتری را ببینید.

سینای جنوبی

منطقه‌ی سینای جنوبی، یکی از مراکز تفریحی مصر برای دوستداران ساحل است. این منطقه در شبه‌جزیره‌ی سینا قرار دارد. شرم‌الشیخ، یکی از تفرجگاه‌های توریستی این منطقه به‌سبک اروپایی و لوکس است. رستوران‌های بین‌المللی و تفریحات فراوانی دارد. ساحل دهب، یکی دیگر از مناطق ساحلی سینای جنوبی است و برای کسانی مناسب است که بودجه‌ی کمتری برای سفر دارند و به‌دنبال گردشگاه‌های لوکس نیستند. به‌غیر از تفریحات ساحلی، تقریبا هر جای این منطقه که سر بزنید، امکانات غواصی وجود دارد. دریای سرخ یکی از برترین مقصدهای دنیا برای غواصی است و استان سینای جنوبی در مصر، سایت‌های غواصی زیادی دارد.

معبد ابیدوس

به گزارش سفر باتو شهر باستانی ابیدوس جذابیت‌های زیادی برای گردشگران ندارد و اگر معبد شگفت‌انگیز ابیدوس در ورودی آن قرار نداشت، مورد توجه گردشگران قرار نمی‌گرفت. این معبد، یکی از ارزشمندترین معبدهای باستانی مصر است. ستون‌های باشکوه و دیوارهای آن با هیروگلیف‌ها و نقاشی‌های شگفت‌آوری مزین شده است. این معبد نسبت به معبدهای باستانی منطقه‌ی اقصر، بازدیدکنندگان کمتری دارد بنابراین در آرامش و خلوتی می‌توانید از آنها بازدید کنید.

.دره‌ی پادشاهان:

برای پادشاهان و اشراف ممتاز از پادشاهی جدید ساخته شده است.این دره شامل ۶۳ مقبره تشکیل شده که اندازه‌های متفاوتی دارند. مقبره‌ی سلطنتی با مناظری از اساطیر مصر تزئین و سرنخی به عقاید و آیین تشییع جنازه آن دوره است.به نظر می‌رسد به جز مقبره‌ی مشهور توت عنخ آمون، بیشتر موارد و عتیقه‌جات مقبره‌ها به غارت رفته است.

رودخانه‌ی نیل:

سفر دریایی در رودخانه‌ی نیل یکی از جاذبه‌های اصلی در مصر است. رود نیل از زمان مصر باستان بسیار مشهور بوده است. هیچ راهی بهتر از رودخانه‌ی نیل برای ردیابی تاریخ مصر نخواهد بود. تقریبا تمام کشتی‌های کروز مصر سفر خود را از طریق مسیر اقصر اسوان انجام می‌دهند زیرا این مسیر امن، خوش منظره و زیبا است.استفاده از قایقی چوبی به نام فلوکه، می‌تواند سفری پرماجرا برای شما فراهم کند. فلوکه قایقی است که از دوران باستان در رود نیل مورد استفاده قرار می‌گرفت. اگرچه فلوکه همانند کشتی کروز راحت و آرام نیست اما تجربه‌ی سواری در یک قایق هزار ساله می‌تواند بسیار جذاب باشد.

واحه سیوا:

واحه سیوا یک واحه در بیابان لیبی-مصر در تور لحظه آخری است که منطقه‌ای دورافتاده با جمعیتی حدود ۲۳۰۰۰ نفر می‌باشد. بیشتر این افراد نیز از قوم بربری‌ها هستند. سیوا در مسیر تجاری قدیمی واقع شده و به همین خاطر نیز از لحاظ تجاری بسیار حیاتی بوده است. وجود چشمه‌های طبیعی و سایه‌ی درختان نخل به مسافران این مسیر کمک بسیاری می‌کرد. با فروپاشی امپراتوری روم، انحطاط سیوا نیز آغاز شد. در دهه‌های اخیر صنعت گردشگری تنها منبع درآمد آن‌ها بوده است. بیشتر تمرکز‌ها بر روی ایجاد هتل‌هایی که بتواند از موادی محلی استفاده کند و توریست‌های بیشتری را به این منطقه جذب نماید.

موزه‌ی مصر:

موزه‌ی مصر میزبان بیش از ۱۲۰۰۰۰ آیتم مختلف از عتیقه‌جات مصر باستان است و یکی از جذاب‌ترین موزه‌های قاهره می‌باشد. دو طبقه‌ی اصلی در موزه وجود دارد. طبقه‌ی همکف و طبقه‌ی اول. در طبقه‌ی همکف مجموعه‌ی عظیمی از پاپیروس و سکه که توسط مصریان باستان استفاده می‌شده، نگهداری می‌شود. در طبقه‌ی اول نیز مصنوعات مربوط به دو سلسله‌ی نهایی از پادشاهی مصر و همچنین صنایع دستی بسیار از دره‌ی پادشاهان وجود دارد. جالب‌ترین مواردی که در این موزه یافت می‌شود شامل اشیایی از آرامگاه توت‌عنخ‌آمون و اتاق سلطنتی مومیایی شامل ۲۷ مومیایی سلطنتی از دوران فراعنه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.