مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

در مالزی  و تور مالزی چه کارهایی نباید انجام دهید

با دانستن کارهایی که نباید در کوالالامپور بعنوان پایتخت کشور مالزی انجام دهید نه تنها با فرهنگ مردم محلی آنجا آشنا می شوید، بلکه چنانچه برای بار اول به این شهر زیبا سفر می کنید از موقعیت های ناراحت کننده و شرایط بد در امان خواهید بود و از سفرتان لذت بیشتری می برید. بطور کلی کوالالامپور شهریست که در آن احساس راحتی و صمیمیت می کنید؛ اما شهر فرهنگ های مختلف است که هنوز مردم آن بعضی از آیین ها و سنت های منحصر بفردشان را انجام می دهند که توریست ها باید از آنها آگاهی داشته باشند. در این مطلب فهرستی از این نبایدها و اشتباهات معمول را برایتان ارائه نمودیم تا از آنها مطلع گردید.

 

 

۱- از رستوران های محلی نترسید

رستوران های محلی و غرفه ها سر راهی در کوالالامپور و تور مالزی شاید از بیرون محقر به نظر برسند، ولی می توانید در آنها از خوردن غذاهای قابل اعتماد محلی لذت ببرید. قیمت ها هم در رستوران های محلی خیلی کمتر از رستوران های هتل ها وسایر جاهای شیک و مدرن است. در کوالالامپور هر جا رستوران شلوغی دیدید، بدانید که یک رستوران محلی بسیار عالیست! ما به شما به شدت توصیه می کنیم به گشت و گذار در کوچه های تنگ و باریک محلی چینی ها در کوالالامپور بپردازید چون مطمئنا در این قسمت از شهر، غذاهای قابل اعتمادی مثل نودل های آسام لاکسا، نودل های گوشت گاو و پلو مرغ را پیدا خواهید کرد.

۲- سوار تاکسی هایی که تاکسی متر ندارند، نشوید!

در کوالالامپور، تاکسی راحت ترین و به صرفه ترین وسیله برای رفتن به دور و اطراف است اما باید مراقب باشید که قبل از سوار شدن شما راننده، تاکسی متر را روشن کرده باشد. البته می توانید کوپن مخصوص تاکسی هم از باجه های موجود در هتل بین المللی کوالالامپور، ایستگاه مرکزی و ترمینال های اتوبوسرانی بخرید. بیشتر بخوانید: جاذبه های گردشگری مالزی که حتما باید بخوانید

۳- دست ندهید؛ مگر اینکه کسی دستش را برای دست دادن به طرف شما دراز کرده باشد

از آنجاییکه در کوالالامپور مانند ایران، تماس فیزیکی با جنس مخالف در میان محلی هایی مسلمانی که تعدادشان نیز زیاد است، ممنوع می باشد پس اگر کسی با شما در کوالالامپور دست نداد، ناراحت نشوید. برای اینکه چنین موقعیتی پیش نیاید، بهترین راه این است که دست های خود را اصلا دراز نکنید، لبخند بزنید و با محلی ها با تکان دادن دوستانه سر، احوال پرسی کنید.

۴- با کفش وارد مکان های مقدس یا خانه نشوید

در کوالالامپور و تور لحظه آخری مالزی مانند ایران مرسوم است که قبل از وارد شدن به خانه ها و مکان های مذهبی، کفش ها را در می آورند. این کار یک نوع احترام گذاشتن معنی می شود. توریست ها همچنین برای وارد شدن به اماکن مذهبی نظیر مسجد، معبد های هندو، غارهای باتو، لازم است لباس مناسب بپوشند (لباس کوتاه، بدون آستین و تاپ و دامن کوتاه نپوشند).

۵- زمان لازم برای رسیدن به فرودگاه را دست کم نگیرید

وقتی که قرار است به فرودگاه بروید بهتر است سرگرم تماشای یک بازی مهیج نشوید که حواستان را از همه چیز پرت می کند؛ پس از چند ساعت قبل همه اتصالات را قطع کنید تا چیزی مانع از دیر رسیدن شما به فرودگاه نشود. در کوالالامپور به خاطر ترافیک بسیار متراکم در ساعات اوج رفت و آمد و تعطیلات رسمی، مخصوصا در مرکز شهر، توصیه ما به شما این است که حتما یک ساعت زمان برای رفتن به فرودگاه کوالالامپور از مرکز شهر، در نظر بگیرید. افراد زیادی بخاطر دیر رسیدن به فرودگاه از پرواز برگشتشان جا مانده اند!

۶- بدون چتر از خانه خارج نشوید؛ خصوصا در فصل بهار

آب و هوا در کوالالامپور در سراسر سال، گرم و شرجی (مرطوب) می باشد. در پایتخت مالزی باران گاه به گاه می بارد، اما بین ماههای مارچ و آوریل (فروردین و اردیبهشت) در کوالالامپور باران های شدید و طوفان همراه با رعد و برق را خواهیم داشت. در طول این ماههای بارانی، به حس ششم یا هواشناسی اعتماد نکنید و همیشه وقتی بیرون می روید با خودتان چتر ببرید.

۷- همراه داشتن یک بسته دستمال کاغذی جیبی را فراموش نکنید

همراه داشتن یک بسته دستمال سبک و یکبار مصرف اغلب شما را از ناراحتی های زیادی نجات می دهد. در حالیکه ظاهرا دستمال در مقایسه با کیف پول یا پاسپورت تان چیز بی اهمیتی به شمار می رود، ولی در واقع خیلی از جاها به درد می خورد؛ مثلا در توالت های عمومی کوالالامپور که دستمال توالت وجود ندارد این دستمالهای جیبی خیلی لازم به نظر می رسند، همینطور وقتی از دکه های خیابانی در تور ارزان مالزی چیزی برای خوردن می خرید، همراه داشتن دستمال برای پاک کردن دستتان، مفید خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.