مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دانستنی های سفر به ترکیه در تور ترکیه

 

جنگ های مهمی بوجود آمد و مردان زیادی کشته شدند تا ترکیه بتواند کنترل این تنگه استراتژیک آبی را در دست داشته باشد.  امپراتوری بیزانس، به طور جدی اهمیت تنگه بسفور را نادیده گرفت، بنابراین این کار به سلطان مهمت (پادشاه عثمانی) کمک کرد تا کنترل قسطنطنیه و در نهایت کل منطقه را بدست گیرد. امپراطوری عثمانی هم به نوبه خود ترتیبی داد تا ثروتمندان و نخبگان دولتی، برای خودشان در امتداد خط ساحلی تنگه، خانه های تابستانه ای (yalis)، به اسم یالی  بسازند. در حال حاضر پیاده هم می توان به گشت و گذار در محله های اطراف تنگه بسفور پرداخت.

اگر در یک تور کوتاه ۲ ساعته و یا در یک تور ۱ روزه دریای سیاه در تور ترکیه شرکت کنید، این سفر تفریحی با کشتی های کوچک در راس فهرست کارهایی قرار دارد که باید در استانبول حتما انجام دهید. صاحبان Zoe Yacht، قایق های موتوری ۵۵ فوتی که برای سفرهای خصوصی تفریحی در تنگه بسفور مهیا کردند که طبق گزارش در سال های اخیر، شهروندان ترکیه ای هم به این سفرها بیشتر جلب می شود. این قایق های تفریحی هر روزه برای تورهای ۲ ساعته و تورهای غروب آماده اند، اما جدیدا از صاحبان این قایق ها بیشتر خواسته می شود تا برای رویداد های خاصی مثل درخواست ازدواج یا خواستگاری، مراسم ازدواج و جشن تولدها، قایقشان را کرایه دهند. توریست ها اکثرا دوست دارند در تور جزایر پرنسس شرکت نمایند که شامل توقف برای شنا کردن و بازدید از مجموعه ای از جزایری است که عمارت های قدیمی باشکوهی از دوره عثمانی در آن ها قرار دارند. گردشگران قایق های تفریحی کروز، اغلب با هم جمع می شوند و یکی از آنها را کرایه می کنند و با این کار علاوه بر داشتن یک قایق خصوصی، هزینه کمتری هم متقبل می شوند. تاجران هم ترجیح می دهند مهمانی های شام و دیگر رویداد های تجاری مهمشان، بجای خشکی، بیشتر روی آب باشد. زندگی مردم سواحل تنگه بسفور، همیشه نقش محوری در شکل ظاهری استانبول داشته است.

بازار های ترکیه

به گزارش سفر باتو ، منحصر به فردترین دلیل محبوبیت ترکیه اجناس و برندهای با کیفیت ترکیه ای است که سالانه هزاران گردشگر را در سراسر دنیا بر این می دارد تا از هر کجای دنیا که هستند بلیط هواپیما ترکیه را تهیه کنند و برای خرید به این کشور بیایند. برخی برندهای معروف ترکیه ای در هیچ کجای دنیا نظیر ندارد

دریاها و سواحل ترکیه

دریا و سواحل بی شمار و رویایی ترکیه است. سواحل زیبا یکی از جاذبه های توریستی است که در همه جای دنیا وجود دارد. اما علت محبوبیت سواحل ترکیه تعدد بیشمار سواحل در این کشور است. سواحل مدیترانه ای زیبا و بی نظیر ترکیه یکی از اصلی ترین دلایل سفر گردشگران از سراسر دنیا به این کشور منحصر به فرد است. به جرات می توان گفت که سواحل زیبای شهرهای آنتالیا، کوش آداسی، بودروم، بلک، آلانیا، مارماریس و بسیاری سواحل دیگر در این کشور مانند جواهراتی در امتداد مدیترانه خودنمایی می کنند. حتما بخوانید: پارکهای آبی ترکیه در تور استانبول

 

 

طبعیت بی نظیر

آخرین دلیلی که می خواهیم برای محبوبیت این کشور در تور لحظه آخری ترکیه  منحصر به فرد و فوق العاده ذکر کنیم طبیعت بی نظیر و مثال زدنی این کشور مدیترانه ای است. طبیعت بکر، آرامش بخش و خیره کننده ترکیه در کنار تفریحات بی نظیر این کشور محبوبیت آن را برای گردشگران و طبیعت گردان سراسر دنیا صدچندان کرده است. تفریحات بی نظیری مثل بالن سواری در طبیعت بکر و آسمان زیبای ترکیه از جمله محبوب ترین های ترکیه است.

فضای هنری و فرهنگی دائماً در حال رشد است

فستیوال بین المللی هنر و فرهنگ استانبول که بیشتر به عنوان IST شناخته می شود ، یکی از رسمی ترین گردهمایی های نمایشگاه های رایگان هنری و گفت و گوهایی است که برای همیشه فرهنگ ، ادبیات و معماری این شهر را دگرگون کرده اند . اسامی مانند Zaha Hadid ، Gore Vidal و Courtney Love در میان مهمانان افتخاری تاریخ این فستیوال هستند .

یکی از زیباترین جنبه های شهر ، مشاهده وقف استانبول به هنر در هر گوشه ای ست . اگر شما به دنبال مجموعه هنری وسیع تری می گردید ، موزه هنرهای معاصر استانبول باید در بالای فهرستتان قرار بگیرد . این موزه با فضایی معاصر برای نمایش آثار هنری محلی ، از زمان افتتاحش در سال ۲۰۱۱ ، ساختار فرهنگی شهر را هم برای بازدیدکنندگان و هم برای خالقینی که آنجا را خانه خطاب می کنند تغییر داده است . با داشتن یک تئاتر ، کتابخانه تحقیقاتی ، رستوران پانورامیک و یک آرشیو عظیم ، هیچ جایی بهتر از آن برای غوطه ور شدن شما در میان دست های فراوانی که در تاریخ و فرهنگ گذشته و امروز استانبول نقش داشته اند ، وجود ندارد .

پل گالاتای استانبول

وقتی از منطقه معروف تکسیم (تقسیم) به طرف پایین در تور ارزان ترکیه می رویم به محله های کوچک کاراکوی و بی اوغلی می رسیم که در این نواحی، برج گالاتا هم  با آن چشم انداز باورنکردنی از بالا در این قسمت از استانبول قرار دارد. اما اگر ترس از ارتفاع دارید به خاطر اینکه ازدحام جمیعت توریست ها کنترل نمی شود و میله های ایمنی چندان ایمن به نظر نمی رسند، همیشه ترس از افتادن از این ارتفاع ۶۳ متری مانع از این می شود که از دیدن مناظر زیبا لذت ببرید. خیابان ها هم با هتل های مختلف، موزه، کلیسا و مغازه هایی که دائما در حال تغییر اند آراسته شده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.