مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

زیبایی های تفلیس در تور تفلیس

 

 

– تله کابین تفلیس

تله کابین تفلیس یکی دیگر از جاذبه های مهم گردشگری در این شهر است که هیجان انگیز ترین سواری را در کنار مرکز تفریحی متاتسمیندا (Mtatsminda) ارائه می کند. تله کابین تفلیس در سال ۲۰۱۲ افتتاح شده است و از حاشیه جنوبی پارک ریکه (Rike park) به سمت بالا می رود و بعد از عبور از رودخانه کورا (متواری) و تفلیس قدیم به قلعه ناریکالا می رسد. برای سوار شدن به تله کابین به کارت مترو نیاز دارید که این کارت را می توانید از بلیت فروشی ها تهیه کنید.

مرکز تفریحی فونیکولار تفلیس | Funicular

فونیکولار می تواند اولین و بهترین گزینه برای تفریح و سرگرمی در تفلیس و تور تفلیس  باشد. این مرکز تفریحی در بالای کوه ساخته شده است و چشم انداز منحصر‌ به‌ فردی از شهر و اطراف آن را دارد. دمای هوا در فونیکولار به دلیل قرار داشتن در مکانی مرتفع چند درجه خنک تر از شهر بوده و در روزهای گرم تابستان بسیار لذت بخش و مطبوع می باشد. این مرکز، دارای امکاناتی مانند رستوران و وسایل بازی از جمله ترن هوایی است.در رستوران فونیکولار گزینه های فوق العاده ای برای خوردن و نوشیدن وجود دارد.

موزه ملی گرجستان

به گزارش سفر باتو ، موزه هنری گرجستان که با نام موزه ملی گرجستان نیز شناخته می شود، در بخش قدیمی شهر تفلیس و در نزدیکی میدان آزادی قرار دارد و هر ساله علاقه مندان زیادی را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود می‌کشاند. در این موزه آثار زیادی از کشور عزیزمان ایران وجود دارد که عموما مربوط به دوره ی قاجار است. کشور گرجستان در زمان قاجار جزو نواحی شمالی ایران محسوب می‌شد که با عهدنامه‌ی گلستان، به کشور روسیه واگذار شد. نقطه عطف این موزه، گنجینه باستان‌شناسی آن است. این گنجینه از ثروت عظیمی از طلاها، نقره و زیرخاکی‌های سنگی ارزشمند تشکیل شده است که متعلق به هزاره سوم قبل از میلاد هستند. موزه ملی گرجستان یکی از مهمترین موزه های کشور گرجستانمحسوب می گردد که حدود ۱۴۰،۰۰۰ وسیله و شی از فرهنگ های مختلف و دوره های زمانی متفاوت را در خود جای داده است. اگر علاقه‌مند به بدست آوردن اطلاعات و درکی عمیق‌تر از گذشته‌ی شهر باستانی و باشکوه تفلیس هستید، بازدید از این موزه را به شما پیشنهاد می کنیم.

آتشکده تفلیس

آتشکده تفلیس در خیابان گومی و در یکی از محله های قدیمی تفلیس بنام کلدیس اوبانی قرار دارد. این بنا در زبان محلی آتشگاه و گاه آتشگاده نامیده می شود. قدمت این آتشکده مربوط به دوران ساسانیان است.

دریاچه لیسی

دریاچه لیسی از شمال غربی تا جنوب شرقی شهر گسترش پیدا کرده است. این دریاچه از سال ۱۹۵۳ مورد استفاده واقع شده است. طول آن ۸.۷۵ کیلومتر ، حداکثر عرض آن۸۵. ۱دریاچه از باران، برف و آب های زیر زمینی تامین می شود. در بهار حداکثر مقدار و در پاییز حداقل مقدار آب را دارد. حداکثر دمای آب آن در تابستان به ۲۸ درجه سانتیگراد می رسد. آب دریاچه تا حدودی شور است. ۲۶۹۵ میلی گرم در لیتر املاح دارد. از این دریاچه جهت پرورش ماهی استفاده می شود و در تابستان مردم تفلیس جهت ماهیگیری و استراحت و شنا به کنار این دریاچه می آیند.

حمام های سولفور

 

حمام های گوگردی در محله ای قرار دارند بنام آبانتوبانی که بخشی از منطقه تفلیس قدیم است. آب گرم این حمام ها مستقیما از چشمه های آبگرم تامین می شود. هزینه استفاده از حمام های عمومی از ۲ لاری به بالا و هزینه استفاده از حمام نمره یا همان کابین اختصاصی از ۱۵ تا ۸۰ دلاری برای یک ساعت می باشد.هزینه ماساژ جداگانه است. ماساژ در این حمام ها بیشتر به شستن شباهت دارند. نوشیدنی های مختلف نیز به قیمت معمول در این حمام ها عرضه می شوند.

کلیسای سیونی | Sioni Church

 این کلیسای زیبا و باشکوه در کرانه راست رودخانه کورا  در تور تفلیس واقع است و گفته میشود که شاه واختانگ گرگاسالی ( گرگ سر) در نیمه دوم قرن پپنجم دستور بنای انرا صادر کرده است. در طی قرون بارها مورد تخریب واقع شده است ولی در سال ۱۱۱۲ دیوید چهارم معروف به دیوید سازنده آنرا از نو بنا نمود.در سال ۱۲۲۶ گنبد این کلیسا توسط شاه جلال الدین خوارزمشاه مورد تخریب واقع شد ولی به سرعت بازسازی گردید. در سال ۱۳۸۶ مجددا توسط تیمور لنگ که به گرجستان هجوم آورده بود مورد تخریب واقع شد ولی توسط شاه الکساندر اول بازسازی شد.در اوایل قرن ۱۷ میلادی که تفلیس مورد هجوم ایرانیها واقع شد این کلیسا نیز از گزند ایشان در امان نماند و باز تخریب شد ولی شاهان گرجی انرا دوباره بازسازی کردند.در سال ۱۶۶۸ اینبار زلزله بنای کلیسا را با آسیب مواجه نمود. در سال ۱۷۱۰ شاه واختانگ ششم بنای کلیسا را از نو ساخت ولی اخرین با باز توسط آقا محمد خان قاجار در سال ۱۷۹۵ تخریب گردید.در قرن ۱۹ کلیسا مورد تجدید بنای اساسی واقع شد و بین سالهای ۱۹۸۰ تا ۸۳ نمای خارجی کلیسا توسط سنگهای تراشیده شده تزیین گردید.نقاشیهای داخلی کلیسا توسط گریگور گاگارین بین سالهای ۱۸۵۱ تا ۵۵ انجام شده است. در این کلیسا صلیب نینوی مقدس که مقدسترین نشان مسیحیت ارتودکس گرجستان است نگهداری میشود.گفته میشود که بنا کنندگان این کلیسا خود دراینجا به خاک سپرده شده اند .

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.