مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آشنایی با جاذبه های گردشگریی دو مقصد محبوب گردشگران

دیدنی های باکو

مرکز فرهنگی حیدرعلی‌اف

این سازه حیرت‌انگیز مدرن‌ترین دیدنی باکو است؛ اثر معماری برجسته‌ای از زاها حدید طراح و معمار مشهور که با فرم دهی به اشکال انتزاعی، موج‌های جالب و انحناهای چشم‌نواز ایجاد کرده. طراحی فوق‌العاده بنا در کنار رنگ سفید و شفافش، باعث شده خیلی‌ها فقط برای دیدن نمای ساختمان به اینجا بیایند. یادتان باشد، قبل از ورود به ساختمان، دوربینتان را بردارید و از زاویه‌های مختلف از نماهای بیرونی بنا عکس بگیرید. داخل مرکز هم نمایشگاه دائمی از لوازم، هدایا، اتومبیل‌ها و لباس‌های حیدرعلی‌اف، رییس جمهور محبوب آذربایجان می‌بینید. در این مرکز، کنسرت و برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلف برگزار می‌شود.

میدان فانتین

میدان فانتین یکی از شادترین مکان‌های دیدنی باکو در تور باکو است که پاتوق خرید، پیاده‌روی، گپ زدن و غذا خوردن باکویی‌ها محسوب می‌شود. به خصوص اگر همراه بچه‌ها در باکو باشید، حسابی خوش می‌گذرانند. در یکی از رستوران‌ها یا کافه‌های روباز میدان بنشینید و همینطور که مردم را تماشا می‌کنید، کباب بخورید و چای بنوشید. چرخی میان مغازه‌ها و فروشگاه‌های محلی دور میدان بزنید، خرید کنید و با فروشنده‌ها گپ بزنید. شب‌ها نورپردازی فواره‌ها و سر و صدای بازی بچه‌ها و حرف زدن محلی‌ها میدان را جذاب‌تر می‌کند. سوژه‌های خوبی هم برای عکاسی دارید: نمای بیرونی موزه نظامی گنجوی که با مجسمه‌های زیبا تزئین شده و مجسمه برنزی زن جوان آذری با چتر بیرون رستوران مک‌دونالد.

برج‌های شعله

این سه برج شیشه‌ای با انحناهای سینوسی و رنگ آبی، بلندترین آسمان‌خراش‌های شهر باکو و نماد معماری معاصر آن هستند. برج‌های شعله بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ متر ارتفاع دارند و آنقدر غول‌آسا هستند که از فاصله‌های دور هم به خوبی دیده می‌شوند. در طراحی این برج‌ها از آتش الهام گرفته‌اند و نورپردازی شبانه آن‌ها طوری است که مثل شعله‌های آتش روی سیاهی آسمان دیده می‌شوند. بعضی شب‌ها هم به رنگ پرچم ملی آذربایجان درمی‌آیند. شب‌ها از دورترین نقاط شهر هم می‌توانید شعله این برج‌های سر به فلک‌کشیده را ببینید. چند تا از رستوران‌های خوب باکو را هم حوالی همین برج‌ها می‌توانید پیدا کنید.

موزه ملی تاریخ آذربایجان

به گزارش سفر باتو ، اگر موزه‌گردی دوست دارید و دنبال جاذبه‌های تاریخی شهر مقصد هستید، اینجا برایتان یکی از بهترین دیدنی‌های باکو است. موزه ملی، بزرگترین موزه آذربایجان است که در عمارت محل سکونت زین‌العابدین تقی‌اف ساخته شده. تقی‌اف سرمایه‌دار نیکوکار و اهل فرهنگ آذربایجانی بود و چندین مدرسه و روزنامه در آذربایجان تاسیس کرد. این موزه در سال ۱۹۲۰ ساخته شده و تاریخ و فرهنگ آذربایجان را در در چند گالری مختلف نشان می‌دهد: نمایشگاه تاریخ مدرن، نمایشگاه انسان‌شناسی، نمایشگاه تاریخ باستان و میانه آذربایجان و چند گالری و مجموعه دیگر. جدا از این‌ها ساختمان موزه و طراحی داخلی سالن‌هایش هم در تور باکو حسابی دیدنی است.

دیدنی های بالی

-سفر به سمیناک اندونزی- Seminyak

در قسمت جنوب غربی بالی شهر سمیناک با ساحل زیبایش قرار گرفته است. این شهر در بین گردشگران بسیار محبوب است. وجود هتل های بسیار لوکس، سالنهای ماساژ، رستورانهای بین المللی و ویلاهای زیبا سبب جذب گردشگرانی شده است که زمان کوتاهی برای گردش در بالی دارند و همه چیز را در یکجا می خواهند. در سمیناک فروشگاه های بزرگ لباس های محلی و

لباسهای مد روز به صورت شبانه روزی هستند.

اُبِد شهر فرهنگی بالی- Ubud

شهر فرهنگ بالی در تور بالی  اینجاست، وجود موزه بزرگ هنر نکا (Neka Art Museum Ubud Bali) که مجموعه های بزرگی از نقاشی های سنتی در آن است نیز دلیل محکمی بر این ادعا می باشد. دور تا دور شهر اُبِد را شالیزارهای طبقاتی گرفته اند. علاوه بر این موزه گالری های هنری زیادی هم وجود دارند که نقاشی ها و مجسمه هایی را که با دست تراش خورده اند در معرض دید گذاشته اند. اُبِد مهد انواع رقص و موسیقی بالی است و اجرای نمایش برنامه ی هر روز این شهر زیبا است. مغازه های هنری و کتاب فروشی و صنایع دستی زیادی در اُبِد وجود دارند.

کوه باتور- Mount Batur

برای همه صعود به کوه و فتح آن دلچسب است، این احساس زمانی بیشتر می شود که لحظه لحظه ی این صعود با زیباترین مناظر طبیعت همراه باشی. کوه باتور در شمالی شرقی بالی قرار دارد و ارتفاع آن ۱۷۱۷ متر است. باتور (Mount Batur) آتشفشانی فعال است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. این کوه شامل چهار دهانه ی آتشفشانی بزرگ و یک دریاچه است در پایین کوه هم چند روستا قرار دارد. صعود به قله ی این کوه زیبا بسیار ساده است و حدود ۲ ساعت بیشتر طول نمی کشد ضمن اینکه راهی زیبا و نسبتا هموار را باید بگذرانید. پیشنهاد می کنم در سفر خود به بالی کوه باتور را از دست ندهید بهتر است این کار در ساعات اولیه صبح انجام دهید تا بتوانید طلوع زیبای خورشید را از فراز این کوه تماشا کنید.

معبد اولوواتو (Uluwatu)

این معبد بر فراز صخره‌های ساحلی واقع شده و یکی از مشهورترین معابد بالی است. یکی از دلایل شهرت و جذابیت این معبد، قرار گرفتن بر فراز صخره‌های شگفت‌آور است.در زبان اهالی بالی، Ulu به معنای بالا و نوک، Watu به معنای صخره است. اسمی که به زیبایی برای این معبد انتخاب شده است. بهترین زمان برای بازدید از این معبد، هنگام غروب آفتاب است زمانی که دریا و آسمان، در رنگ‌های خیره‌کننده‌ی غروب، می‌درخشند.

یافته‌های باستان‌شناسی در این منطقه، نشان می‌دهد که قدمت معبد به قرن دهم میلادی برمی‌گردد. اهالی اعتقاد دارند که این معبد، از اهالی جزیره در برابر ارواح شیطانی دریا حفاظت می‌کرده است. میمون‌ها در اطراف این معبد جست و خیز می‌کنند. هنگام بازدید مراقب اشیای همراه خود باشید. یک مسیر زیبا، از ورودی تا معبد وجود دارد که چشم‌اندازهایی نفس‌گیر و دیدنی دارد. فقط زائران هندو اجازه دارند که وارد معبد شوند. با وجود اینکه نمی‌توانید وارد معبد شوید، نباید این فرصت را از دست بدهید. تماشای منظره‌ی زیبای غروب و رقص‌های محلی که بیرون از معبد انجام می‌شود، ارزش بازدید دارد.

مزارع پلکانی برنج

اگر تصاویر بالی را دیده باشید حتما، عکس‌های رنگارنگ مزارع پلکانی توجهتان را جلب کرده است. این مزارع دیدنی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های بالی است که علاقه‌مندان به عکاسی از آنها استقبال می‌کنند. مزرعه‌ی Tegallalang سی دقیقه با ماشین از یوبود فاصله دارد و یکی از مشهورترین مناطق بالی برای عکاسی است. زیبایی بی‌نهایت و مناظر نمادین این منطقه را حتما در عکس‌های سایت‌های گردشگری دیده‌اید. فراموش نکنید که بسیاری از محلی‌ها بابت اجازه‌ی ورود به مزارع و عبور از مسیرهای پیاده‌روی، از شما کمی هزینه می‌گیرند. یکی از بهترین روش‌ها برای لذت بردن از زیبایی خیره‌کننده‌ی چشم‌اندازها، نشستن در یکی از کافه‌ها و رستوران‌ها و خوردن غذا حین تماشا کردن مناظر است.

 

مزرعه‌ی دیگر ۹۰ دقیقه با ماشین از یوبود در تور بالی  فاصله دارد. این مزرعه به نام Jatiluwih بیش از ۶۰۰ هکتار از مزارع دامنه‌های کوهستان Batukaru را در بر می‌گیرد و از مزرعه‌ی Tegallalang، خلوت‌تر است. گردشگران کمتری در این مزرعه خواهید دید در نتیجه مسیرها خلوت‌تر و عبور از آنها ساده‌تر است. هر دوی این مزارع با شیوه‌های سنتی آبیاری به نام subak آبیاری می‌شوند که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و قدمت آن به قرن نهم برمی‌گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.