مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

طراحی غرفه و غرفه سازی نمایشگاهی آرته چاپ

طراحی غرفه و غرفه سازی نمایشگاهی آرته چاپ

آیا قصد ارائه محصولات و یا خدمات خود در نمایشگاهی را دارید؟ در چنین شرایطی ممکن است به یکی از دغدغه‌های مهم شما طراحی غرفه نمایشگاهی (غرفه سازی) باشد. در اینجا می خواهیم نکات مهم در طراحی غرفه و غرفه سازی نمایشگاه را به صورت مختصر و مفید برای شما ارائه دهیم. امیدواریم مورد توجه و کاربرد شما قرار بگیرد. با ما همراه باشید.

در ابتدا لازم است تعریفی از غرفه ارائه دهیم. در حقیقت غرفه، نمایانگر نوع کار شرکت کننده می باشد بنابراین هرچقدر که طراحی و چیدمان را استادانه تر و تخصصی تر انجام دهید، بهترمی‌توانید واقعیت محصولات و خدمات خود را به بازدیدکنندگان نشان دهید.

در طراحی غرفه سازی لازم است که نکات زیر را مد نظر داشته باشید

  1. بهتر است مکان مناسبی در نمایشگاه داشته باشد.
  2. جذاب و گیرا باشد.
  3. طراحی غرفه باید به گونه ای باشد که با کالا یا خدمات شرکت شما هماهنگی داشته باشد.
  4. طراحی غرفه می بایست برای بینندگان قابل درک باشد.
  5. برای محصولات قابل ارائه طراحی غرفه باید متناسب باشد.

در صورتی که بخواهید از فضای غرفه نهایت استفاده را ببرید می بایست طبق محدودیتها و نیازها بر اساس نقشه ای حساب شده و دقیق فضای غرفه را تقسیم کنید. این تقسیم بندی می توانند بر اساس هدف شرکت و نوع فعالیت آن متفاوت باشد . برای نمونه هر غرفه می تواند شامل تقسیم بندی های زیر باشد.

  1. یک قسمت جهت نمایش کالا در غرفه
  2. یک قسمت برای اطلاع رسانی
  3. قسمتی نیز برای نمایش های تصویری
  4. یک بخش مبلمان اداری
  5. قسمت مشاوره و مذاکره
  6. قسمت آموزش نحوه استفاده از خدمات و یا کالاها
  7. بخشی برای پذیرایی و خدمات
  8. بخش اطلاعات
  9. فضایی برای انبار و لوازم اضافه

انواع غرفه سازی

بر اساس قیمت غرفه در نمایشگاه، تقسیم بندی ها و تعاریف متفاوتی می توان برای غرفه سازی ارائه داد. به عنوان مثال سقف سازی در فضای باز و یا غرفه در فضای سرپوشیده. اما با توجه به زوایای نمایشی می توانیم غرفه ها را به ترتیب زیر تعریف کنیم.

  • غرفه ردیفی یا معمولی

اغلب این نوع غرفه ها با غرفه های مجاور خود از سه طرف دیوار مشترک دارد و از یک طرف نیز به راهروی نمایشگاه دسترسی دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند از این طریق آن را ببینند. معمولا به این گونه غرفه ها، غرفه یک بر می گویند. عمق و پهنای این نوع غرفه ها متفاوت است. در این بین غرفه هایی که پهنای بیشتری دارند و طول آنها نیز مناسب است طرفداران بیشتری خواهند داشت. از آنجایی که اینگونه غرفه ها در یک ردیف در کنار همدیگر ساخته می شوند به آنها غرفه ردیفی می گویند.

غرفه هایی که فقط از دو سمت با سایر غرفه‌ها همجوار می باشد و از او دو سمت دیگر به راهروی بازدیدکنندگان دسترسی دارد را غرفه نقشی می گویند و از آنجایی که از دو طرف برای بازدیدکنندگان قابل نمایش است، چیدمان و طراحی آن گران تر سخت تر است.

  • غرفه شبه جزیره ای

حرفای شبه جزیره از سه طرف برای بازدیدکنندگان قابل رویت میباشد و فقط از یک سمت مسدود است این موضوع می‌تواند از نظر امنیتی نکته منفی برای غرفه محسوب شود اما میزان بازدید کنندگان بیشتری نسبت به سایر غرفه ها دارد. معمولا به اینگونه غرفه‌ها غرفه سه بر هم می گویند.

غرفه های جزیره ای از چهار طرف دسترسی به راهرو دارند و از چهار طرف برای بازدیدکنندگان قابل رویت  هستند اینگونه غرفه ها از نظر تبلیغات و نمایش دارای ارزش بسیار بالایی هستند و در اکثر موارد برای نمایش صنایع سنگین و ماشین آلات استفاده می شوند.

یکی از فعال ترین شرکت هایی که در زمینه غرفه سازی عملکرد بسیار حرفه ای دارد، شرکت آرته چاپ می باشد که شما می توانید با ورود به وبسایت (www.artechap.com) نمونه های مختلف غرفه ها را مشاهده کنید و در صورتی که نیاز به غرفه سازی داشته باشید از خدمات این شرکت بهره مند شوید.



ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.