مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

راهنمای خرید مخلوط کن: اصول خرید مخلوط کن به همراه معرفی چند مدل خاص

همانطور که می‌دانید کاربرد مخلوط کن این است که همه مواد غذایی جامد را به مایعات تبدیل کند. مطمئناً آشپزخانه شما نیز به یک مخلوط کن عالی نیاز دارد تا برخی از کارهایتان آسان‌تر انجام گیرد. آیا می‌دانید هنگام خرید مخلوط کن به چه معیاری باید توجه نمایید؟ از کاربرد مخلوط کن‌ها آگاه هستید؟ می‌دانید که کدام مخلوط کن برای چه کاری مناسب است؟ در ادامه این مطلب از مجله بانوان و دخترانه صورتی‌ها، قصد داریم راهنمای خرید مخلوط کن را برای شما بیان کنیم. خواندن راهنمای خرید مخلوط کن برای تمامی کسانی که سروکارشان به آشپزخانه می‌افتد الزامی است.

راهنمای خرید مخلوط کن

راهنمای خرید مخلوط کن

همانطور که می‌دانید مخلوط کن‌ها انواع مختلفی در بازار دارند و در حقیت تنوع محصولات مخلوط‌کن بسیار زیاد است. بهتر است شما در مورد مخلوط کن اطلاعاتی را کسب کنید تا موقع خرید آن، معیارهای صحیحی را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال قبل از خرید مخلوط کن باید بدانید که هر مخلوط کن کاربرد مخصوصی دارد؛ مثلا یکی فقط برای خرد کردن سبزی کاربرد دارد و دیگری برای خرد کردن یخ و … برای این که بتوانید به راحتی یک مخلوط کن عالی و مناسب تهیه کنید، باید راهنمای خرید مخلوط کن را بخوانید.

معرفی ۴ نوع مخلوط کن

راهنمای انتخاب مخلوط کن

در ادامه ۴ نوع مخلوط کن را برای شما دوستان عزیز معرفی خواهیم کرد که هر کدام برای اهداف خاصی ساخته شده‌اند، شناخت نوع مخلوط کن‌ها نوعی راهنمای خرید مخلوط کن است.

راهنمای خرید مخلوط کن

۱- مخلوط کن Conventional:

این مخلوط کن قیمت مناسب و نسبتا ارزانی داشته و در واقع می‌توان گفت که یک مخلوط کن معمولی است. رنج قیمت این مخلوط کن در محدوده ۳۰ تا ۱۵۰ دلاری قرار داشته و چندین تنظیم برای کاربردهای مختلف دارد. این مخلوط کن‌ها چون از مواد ارزانی ساخته شده‌اند، نمی‌توانند وظایف سنگینی را بر عهده بگیرند.

بنابراین بهتر است سعی کنید که مخلوط‌های ضخیم مانند گردو را داخل این مخلوط کن نیندازید زیرا به احتمال قوی قطع می‌شود و یا دستگاه می‌سوزد. اگر شما به دنبال یک مخلوط کن معمولی هستید، این مخلوط کن را پیشنهاد می‌کنیم ولی اگر می‌خواهید کارهای حرفه‌ای‌تری را با مخلوط کن انجام دهید، بهتر است به دنبال مدل‌های بهتر و گران‌قیمت‌تری باشید.

راهنمای خرید مخلوط کن

۲- مخلوط کن High-Performance / Professional:

این مخلوط کن برای آشپزهای حرفه‌ای طراحی شده و قیمت آن با نوع اولی که معرفی کردیم، بسیار متفاوت است. رنج قیمت این مخلوط‌کن‌ها در رده ۲۰۰ دلار تا ۱۰۰۰ دلار قرار دارد، علی‌رغم قیمت بالای این محصول، خیلی از خانم‌ها آن را برای آشپزخانه خود انتخاب می‌کنند زیرا می‌خواهند یک آشپزی عالی داشته باشند. قدرت این مخلوط کن بسیار زیاد بود و همچنین کارایی این دستگاه نیز بالا است و دوام و ماندگاری بسیار زیادی دارد.

راهنمای خرید مخلوط کن

۳- مخلوط کن Single-Serve / Personal:

این مخلوط کن‌ها تک کاره هستند و در اندازه‌های کوچک ساخته شده‌اند و برای مخلوط کردن نوشیدنی‌های قبل از باشگاه و صبحانه کاربرد دارند. مخلوط‌کن‌های نرمال و معمولی، به اندازه کافی بزرگ هستند پس نیازی نیست که این مخلوط کن هم به اندازه آن‌ها بزرگ باشد. برای مخلوط کردن مواد غذایی سخت با اندازه بیشتر، از این مخلوط کن استفاده ننمایید. مزیت دیگر این مخلوط این است که شما مجبور نیستید که پس از هر مخلوط کردن، ظرف آن را بشویید زیرا این مخلوط کن‌ها چند ظرف دیگر به عنوان ظرف یدکی دارند و می‌توانید بدون شست و شوی ظرف قبلی فقط ظرف آن را جا به جا کنید.

حمل این مخلوط کن‎ها بسیار آسان بوده و حتی می‌توانید با خود به باشگاه ورزشی ببرید و در همان جا برای خودتان نوشیدنی خاصی تهیه کرده و نوش جان نمایید. اگر شما در آشپزخانه‌تان مخلوط کن معمولی دارید، نیازی نیست که از این نوع مخلوط کن هم داشته باشید مگر این که بخواهید آن را با خودتان به جایی حمل کنید وگرنه نیازی نیست.

راهنمای خرید مخلوط کن

۴- مخلوط کن Immersion:

محصول معرفی شده جزو انواع خاصی از مخلوط کن‌ها است و با مخلوط کن‌هایی که در بالا معرفی کردیم تفاوت زیادی دارد. به طور مثال، مانند مخلوط کن‌های بالا، ظرف ندارد. این محصول به علت کوچک بودن ظرفش، فضای کمتری از آشپزخانه شما را خواهد گرفت. همچنین طریقه شستن و تمیز کردن آسان‌تری نسبت به مخلوط کن‌های دیگر دارد. قدرت این محصول محدود بوده و قادر نیست همه مواد غذایی‌ را مخلوط نماید. پس هنگام خرید این محصول حتما قدرت و کاربرد آن را به طور کامل بررسی نمایید و سپس اقدام به خرید کنید. شاید تصور کنید که طرز استفاده‌ی این مخلوط کن بسیار آسان‌تر از انواع دیگرِ مخلوط کن‌ها است در حالی که این طرز فکر درست نبوده و استفاده از این محصول کمی سخت است.

آیا می‌دانید که دقیقا در هنگام خرید مخلوط کن باید چه معیارهایی را در نظر داشته باشید؟ به غیر از قدرت و قیمت چه معیارهای دیگری برای خرید مخلوط کن برای آشپزخانه وجود دارد؟ در ادامه ۸ ویژگی مخلوط کن را بررسی می‌کنیم که در هنگام خرید باید در ذهن داشته باشیم و برحسب آن مخلوط کن را خریداری نماییم.

۸ معیار مهم برای خرید مخلوط کن

راهنمای انتخاب مخلوط کن

هنگامی که شما تصمیم به خرید مخلوط کن می‌گیرید، گزینه‌های زیادی پیش رو خواهید داشت که هر کدام خصوصیات مخصوص به خود را دارند. شما قبل از خرید مخلوط کن باید فاکتورهای خرید مخلوط کن را در نظر داشته باشید و انتخاب‌هایتان را اولیت بندی کرده و سپس اقدام به خرید آن نمایید. در ادامه مهم‌ترین معیار و ویژگی‌های مخلوط کن را بررسی خواهیم کرد:. همراه ما باشید با راهنمای خرید مخلوط کن.

۱- قدرت مخلوط کن:

مهم‌ترین معیاری که برای خرید مخلوط کن باید در نظر بگیرید قدرت آن است. در واقع معیاری که در عملکرد مخلوط کن تاثیر دارد قدرت آن است. مخلوط کن‌های معمولی توانایی حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ وات را ارائه می‌دهند.

مخلوط کن‌های قدرتمندتر، ۱۰۰۰ وات و بیشتر را پوشش می‌دهند. طبیعی است که هر چه قدرت مخلوط کن بیشتر باشد عملکرد و کارایی بیشتری نیز خواهد داشت. البته که فقط قدرت مخلوط کن در کارایی آن تاثیر ندارد ولی می‌توان گفت مهم‌ترین معیار خرید مخلوط کن قدرت آن است و مطلع بودن از آن ضروری.

معیار خرید مخلوط کن

۲- تنظیمات مروبط به هر مخلوط کن

یکی از اصول مهم راهنمای خرید مخلوط کن تنظیمات مربوط به هر مخلوط کن است. مخلوط کن‌ها تنظیمات خاصی دارند مثلا دارای ۳ سرعت متفاوت هستند که شما از طریق تنظیمات می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید یا مثلاً تنظیماتی دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید خرد کردن یخ و یا آبمیوه گیری را هم تنظیم کنید. در واقع با توجه به هدفتان، مخلوط کن را تنظیم می‌کنید. داشتن تنظیمات راحت‌تر انتخاب شما را آسان می‌کند، پس هنگام خرید مخلوط کن حتما از تنظیمات آن مطلع شوید.

۳- قیمت یکی از فاکتورهای اصلی است:

مانند هر وسیله دیگری، معیار خرید مخلوط کن نیز می‌تواند قیمت آن باشد. شما ابتدا باید رنج قیمت مخلوط کن را در نظر بگیرید و سپس برای خرید اقدام کنید. البته تعیین رنج قیمت نیز باید بر اساس کاربرد و هدفتان از خرید مخلوط کن باشد. احتمال دارد که با پرداخت قیمت بیشتر، کارایی و ماندگاری محصول را افزایش دهید. پس شاید بهتر باشد به دنبال ارزان‌ترین مخلوط کن نباشید بلکه مخلوط کنی انتخاب کنید که هم قیمت نسبتا مناسبی دارد و هم کارایی بهتری.

معیار خرید مخلوط کن

۴- اندازه مخلوط کن نیز مهم است:

ممکن است آشپزخانه شما کوچک باشد یا بزرگ. تعداد کابینت‌های تان زیاد باشد یا کم. انتخاب هر وسیله برای آشپزخانه بستگی به اندازه ی آشپزخانه‌تان دارد. قبل از خرید مخلوط کن نیز بهتر است محلی را برای آن در نظر گرفته و اندازه آن را به خاطر بسپارید تا هنگام خرید مخلوط کن سعی کنید اندازه مشخص شده را انتخاب نمایید.

شاید هم بخواهید مخلوط کن را داخل کابینت قرار دهید پس باید اندازه کابینت خود را در نظر داشته باشید. مخلوط کن‌ها در اندازه‌های مختلفی وجود دارند که در هنگام خرید می‌توانید اندازه مورد نظر را برای فروشنده توضیح داده تا طبق آن محصولات را به شما معرفی کند. می‌دانید که اندازه مخلوط کن در کارایی آن نیز تاثیر دارد هنگام خرید این نکته را هم حتما به خاطر داشته باشید.

راهنمای خرید مخلوط کن

۵- کاربرد، یکی از فاکتورهای اصلی:

شاید بتوان گفت که کاربرد، مهم‌ترین اصل راهنمای خرید مخلوط کن است. قبل از خرید مخلوط کن حتما هدفتان را از خرید آن مشخص کنید. از خودتان بپرسید که مخلوط کن را برای چه کارهایی می‌خواهم و تا چه اندازه کاربرد و کارایی آن برایم اهمیت دارد؟ همچنین از خودتان بپرسید که در طول هفته چند بار می‌خواهم از مخلوط کن استفاده کنم؟ همانطور که می‌دانید هر مخلوط کنید کاربرد و کارایی خاص خودش را دارد. می‌توانید کارایی مورد نظر را برای فروشنده توضیح دهید تا طبق آن محصولات به شما معرفی گردد.

معیار خرید مخلوط کن

۶- سهولت در تمیزکاری مخلوط کن:

می‌دانید که تمیز نگه داشتن آشپزخانه تاثیر بسیار مهمی در زیبایی آن دارد. تمیز کردن برخی از وسیله‌های آشپزخانه سخت است. شاید از نظر شما تمیز کردن مخلوط کن کار سختی به نظر بیاید. نمی‌توان به طور دقیق گفت که این عقیده درست است یا نه زیرا مخلوط کن‌ها انواع مختلفی دارند که تمیز کردن برخی از آن‌ها کاملاً آسان است و برخی سخت. بهتر است هنگام خریداری مخلوط کن به سهولت تمیز کردن آن نیز فکر کنید.

۷- طول عمر مخلوط کن:

یک مورد دیگر از نکات راهنمای خرید مخلوط کن توجه به طول عمر آن است. مانند هر محصول دیگری مخلوط کن نیز طول عمر مشخصی دارد ممکن است شما مخلوط کن ارزان قیمتی را بخرید و آن در طول یک ماه یا دو ماه خراب شود با این کار شما در هزینه خود صرفه جویی نکرده‌اید. بنابراین بهتر است مخلوط کنی را انتخاب کنید که طول عمر طولانی‌تری داشته باشد. در مقابل شاید مجبور باشید هزینه بیشتری بپردازید ولی مطمئن باشید که باصرفه‌تر خواهد بود. برند محصول نیز در طول عمر و کیفیت آن تاثیر بسیار زیادی دارد.

راهنمای خرید مخلوط کن

۸- شکل ظاهری

از نظر برخی از مشتریان، شکل ظاهری مخلوط کن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید بهتر است که به طراحی و شکل ظاهری آن نیز توجه خاصی نشان دهید. مخلوط کن‌ها در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها وجود دارند که انتخاب هر یک بستگی به سلیقه شما دارد.

۷ برند محبوب و معروف مخلوط کن

۷ برند محبوب و معروف مخلوط کن

در ادامه‌ی راهنمای خرید مخلوط کن ۷ برند محبوب مخلوط کن را بیان خواهیم کرد:

۱- Breville

یکی از برندهای معروف و با کیفیت مخلوط کن، برند Breville است. این برند قیمت مناسبی داشته و برای استفاده معمولی از مخلوط کن بسیار عالی خواهد بود. استفاده کنندگان این محصول هر یک در مورد مزایا و معایب آن نظر خاصی دارند مثلا برخی از مشتریان شکایت داشتند که این مخلوط کن به راحتی می‌شکنند و طول عمر کافی ندارند اما برخی دیگر از مشتریان ادعا داشتند که کار کرد بسیار عالی دارد و بسیار هم کم صدا و آرام است. حمل این مخلوط کن نیز آسان است.

۲- Cuisinart

یکی دیگر از برندهای عالی مخلوط کن برند Cuisinart است. این مخلوط کن بسیار پر قدرت بوده و نام تجاری آن برای همه با ارزش است بسیاری از مشتریان این برند، فقط از آن تعریف و تمجید می‌کنند ولی در مقابل منتقدانی هم وجود دارد که می‌گویند صدای آن بلند است و به راحتی می‌شکند.

قیمت مخلوط کن

۳- Dash

Dash مخلوط کنی با قدرت بسیار بالا ارائه می‌دهد. همچنین مابین قدرت و کارکرد و قیمت آن تناسب خوبی برقرار است. این برند را با برند‌های گران‌قیمت دیگر مقایسه کرده‌اند و ثابت شده است این برند قدرتمند بوده و ارزش زیادی دارد.

۴- Hamilton Beach:

برند Hamilton Beach با قیمت مناسبی وارد بازار می‌شود. محصولات این برند شهرت خوبی دارند اما اغلب این محصولات سطح عملکرد بسیار بالایی ندارند. برخی از مشتریان ادعا دارند که این مخلوط کن‌ها عالی هستند و قیمت بسیار مناسبی هم دارند ولی در مقابل برخی دیگر می‌گویند که طی چند هفته یا چند ماه این مخلوط کن دچار مشکلاتی شده‌. در حالت کلی این مخلوط کن برای استفاده مداوم، مناسب نیست.

قیمت مخلوط کن

۵- Ninja

Ninja برندی معروف و بسیار محبوب است که هم مخلوط کن معمولی دارد و هم مخلوط کن با کارایی بالا و هم تک کاره. به طور کلی مشتریان این برند راضی هستند و از آن تعریف و تمجید می‌کنند. همیشه شکایت‌هایی هم در مورد این که به اندازه کافی قدرتمند نیستند و نمی‌توانند به صورت عادی مخلوط کنند، دریافت می‌شود ولی تعداد مشتریان راضی بیشتر از ناراضی است.

۶- Vitamix:

یکی دیگر از برند‌های معروف مخلوط کن، Vitamix است. رنج قیمت محصولات این برند بالاتر است ولی در مقابل کارایی بیشتری نیز دارند و کسانی که پول زیادی پرداخت کرده‌اند هیچ موقع پشیمان نشده‌اند.

قیمت مخلوط کن

۷- Waring

این برند طول عمر زیادی دارد و بسیار قدرتمند عمل می‌کند. در بررسی کلی تعداد نظرات مثبت در مورد این محصول بسیار بیشتر از نظرات منفی آن است و شما می‌توانید قبل از خرید این برند را به طور کامل بررسی نموده و سپس مخلوط کنی با این برند تهیه نمایید.

راهنمای خرید مخلوط کن

نتیجه گیری

به انتهای راهنمای خرید مخلوط کن رسیدیم. هنگامی که صحبت از خرید مخلوط کن می‌شود شما انتخاب‌های زیادی دارید. شما باید بدانید که کدام یک مناسب‌تر بوده و برایتان کاربرد بیشتری خواهد داشت. قبل از خرید، باید موارد مصرفی خود را مشخص کرده باشید. برخی از افراد فقط به قیمت مخلوط کن اهمیت می‌دهند و برخی فقط به کیفیت و عملکرد. بهتر است شما هم اولویت بندی کنید که قیمت محصول برایتان مهم است یا فقط عملکرد و کاربرد؟ البته شاید بهتر باشد که هر دو گزینه را معیار اصلی خریدتان قرار دهید.

ممنون که با این مطلب همراه ما بودید، لطفا نظرات خود را در مورد راهنمای خرید مخلوط کن اعلام نمایید ♥

مقاله‌ای که خواندید از منبع زیر گرفته شده است:

compactappliance

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.