مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مرگ آور ترین کوه های جهان

برای برخی از علاقه مندان به طبیعت محیط بیرون از خانه کافی نیست و آن ها چیزی پر هیجان تر و البته خطرناک تر می خواهند، مثل رفتن به خطرناک ترین مسیرهای کوهنوردی!

البته این نوع سلیقه با خطرات بسیار زیادی همراه است که هر یک ممکن است به مرگشان منتهی شود.

در این مطلب از مجله نظاره میخواهیم شما را با این کوه ها آشنا کنیم. با این کوه ها هر ساله تعداد زیادی کوهنورد را به کام مرگ می کشند اما باز هم ماجراجویانی هستند که خطر را به جان خریده و به این مسیرها می روند.

Via Ferrata

ایتالیا و اتریش

مرگ آور ترین کوه های جهان

از دید خیلی ها این کار عجیب به نظر می رسد که در فضای باز خودتان را مجبور کنید که به یک کابل بچسبید و از صخره هایی بالا بروید که هر لحظه ممکن است شما را به کشتن دهد!

نام این کوه که در مرز ایتالیا و اتریش قرار گرفته به معنی «راه آهن» می باشد. از تصویر پیداست که شیب این صخره ها تقریبا عمودی است و کوچکترین خطایی می تواند جبران ناپذیر باشد.

کوه هوآ شان

چین

the-world-s-11-most-death-defying-hikes2

هر ساله خبرهای زیادی از تلفات این کوه منتشر میشود. با اینکه مسیری پر خطر با شیبی بسیار زیاد دارد اما در همه ی مسیر محافظ وجود ندارد و تنها بخش های کوچکی از آن محافظ دارد که همین امر باعث کشته شدن افراد زیادی می شود.

برای رسیدن به قله ی این کوه سه مسیر وجود دارد. آمار کشته های این کوه دائما در حال افزایش است.

هوآینا پیچو

پرو

the-world-s-11-most-death-defying-hikes3

زمانی که به ماچو پیچو می رسید و احساس می کنید در بلند ترین نقطه ی جهان ایستاده اید حتی فکرش را هم نمی کنید در همان اطراف با قله ای بلندتر روبرو شوید. قله ی هوآینا پیچو با ارتفاع بسیار زیاد و شیب تندی که دارد هرساله تعداد زیادی از گردشگران را به کام مرگ می کشناد.

در مسیر بالا رفتن از این کوه باید بیشترین حواستان به زیر پاهایتان باشد زیرا در بعضی جاها مسیر سست بوده و ممکن است زیر پاهایتان خالی شود و… پس مراقب باشید.

Half Dome (به معنی نیم گنبدی)

کالیفرنیا

the-world-s-11-most-death-defying-hikes4

تا سال ۱۸۷۵ میلادی از نظر بسیاری از سنگ نوردان صعود به این قله ناممکن تلقی می شد. اما امروزه سه مسیر برای صعود به آن وجود دارد که باز هم بدون راهنما بسیار خطرناک هستند.

این کوه عظیم در پارک ملی یوسیمیتی در کالیفرنیا قرار دارد.

El Caminito del Rey

اسپانیا

the-world-s-11-most-death-defying-hikes5

همانطور که از تصویر پیداست این مسیر بسیار خطرناک و دلهره آور است، زیرا برای عبور در این مسیر فقط یک راهروی باریک در اختیار دارید و البته دره ای عمیق زیر پاهایتان! در سال ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ به علت پیش آمدن حوادثی که منجر به مرگ شدند دولت اسپانیا تصمیم به بستن این مسیر گرفت اما در حال حاضر دوباره باز شده است و میزان ماجراجویان می باشد.

Rover’s Run

آلاسکا

the-world-s-11-most-death-defying-hikes12

اینجا به خرس های قهوه ایش معروف است که معمولا هم علاقه ی زیادی به دوچرفه سوارها نشان می دهند!

در صورتی که یک دوچرخه سوار بسیار حرفه ای نیستید بهتر اسن ابدا به این مکان نروید.

Devil’s Path (به معنی راه شیطان)

نیویورک

the-world-s-11-most-death-defying-hikes6

این کوه از خطرناک ترین کوه های شرق آمریکا می باشد دره های بسیار عمیقی در آن وجود دارد. راه شیطان حتی کوهنوردان حرفه ای را هم به چالش می کشد، پس تا به خودتان اطمینان پیدا نکرده اید بهتر است ماجراجویی در آن را به بعد ارجاع دهید.

Kalalau Trail

هاوایی

the-world-s-11-most-death-defying-hikes7

همین که نام هاوایی به گوشمان می رسد سواحل آرام و طبیعت بکر آن به یادمان می افتد اما بد نیست بدانید که یک روی سکه است.

راهی در هاوایی وجود دارد که به شدت خسته کننده است و بسیاری را از پا در می آورد به طوری که نام آن در لیست ۲۰ خطرناک ترین مکان های دنیا ذکر شده است.

آتشفشان پکیا

گواتمالا

the-world-s-11-most-death-defying-hikes8

جگل های انبوه، نگهبانان مسلح، راهزنان و یک آتشفشان فعال چیزهایی هستند که در این مکان به استقبالتان می آیند!

البته می توانید از گروه های راهنمایی که وجود دارند استفاده کنید و یک پیاده روی دو ساعته ی امن داشته باشید اما گشت گذار بدون راهنما کاری بسیار خطرناک است.

Kokoda Track

پاپوآ گینه نو

the-world-s-11-most-death-defying-hikes9

اگر اهل مبارزه با آب و هوای بسیار خشن و مالاریا هستید اینجا را به شما پیشنهاد می کنیم.

آب و هوای این منطقه و بیماری های کشنده ای که ممکن است با آن ها روبرو شوید به هیچ عنوان شوخی بردار نیستند، بنابر این در صورتی که به این منطقه رفتید حتما با یک راهنمای محلی به کارتان ادامه دهید.

Striding Edge

انگلستان

the-world-s-11-most-death-defying-hikes10

مسیر کوهنوردی در اینجا بسیار هیجان انگیز و در عین حال خطرناک برای گردشگران تور انگلیس می‌باشد. گردشگران در تمام طول مسیر باید روی لبه ای تیز از سنگ و صخره راهپیمایی کنید. البته با وجود این سختی و خطر، یک مسیر محبوب به شمار می رود و بسیاری را به سوی خود می کشاند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.