مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برترین شهرهای گردشگری در دنیا

توریسم یکی از سودآورترین صنعت‌ها در دنیا می‌باشد که رونق در آن درآمدزایی زیادی را برای کشورها ایجاد می‌کند. هرساله کشورها برای جذب توریست از کشورهای مختلف بایکدیگر رقابت می‌کنند. تریپ ادوایزر در ابتدای هر سال میلادی با بررسی نظر و اطلاعات کاربران در سال گذشته لیستی از راگامگ را منتشر می کند. حال با ورود به سال ۲۰۱۸ وقتش رسیده تا یکی یکی با برترین شهرهای گردشگری در دنیا آشنا شویم. به تازگی تریپ ادوایزر نخستین لیست برترین خود را منتشر کرده و در طی آن پرطرفدارترین جاذبه های نوظهور دنیا را معرفی کرده است.

ماکائو، بندر آزاد توریستی چین

برترین شهرهای توریستی دنیا
برترین شهرهای توریستی دنیا

ماکائو (MACAU) یکی از ۱۰ انتخاب اول توریست ها در سراسر جهان می باشد. این شهر که تا چندی پیش یکی از متسعمره های کشور پرتغال بود، مانند هنگ کنگ از بنادر آزاد اداری – تجاری چین محسوب شده و با نام منطقه مدیریتی ویژه شناخته می‌شود. این شبه جزیره مساحتی بالغ بر ۳۱ کیلومتر مربع داشته و جمعیتی حدود ۶۲۴ هزار نفر را در خود جای داده است. نژاد ۹۵% ماکائویی‌ها چینی، و الباقی نیز بیشتر دو رگه چینی – پرتغالی هستند. دین نیمی از مردم ماکائو بودایی، ۱۵% کاتولیک و ۳۵% جمعیت نیز بی دین هستند. کانتونی زبان اکثریت مردم ماکائو است؛ البته هوکین و ماندارین و تا حدودی پرتغالی نیز رواج دارد. ماکائو بیشترین تعداد قمارخانه (کازینو)‌ های دنیا را در اختیار دارد. برای ورود شهروندان بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران نیازی به اقدام برای اخذ وجود ندارد و شما می توانید در هنگام ورود با توجه به ملیت خود ویزای موقت خود را دریافت نمایید.

آتن، پایتخت کشور یونان

برترین شهرهای توریستی دنیا
برترین شهرهای توریستی دنیا

آتن پرجمعیت ترین شهر و پایتخت کشور یونان است. این شهر که جمعیتی حدود ۳ میلیون و ۱۲۰ هزار نفر را در خود جا داده است در نزدیکی خلیج سالونیک واقع شده است. آتن پایتخت اساطیری یونان و مهد تمدن غرب، شهری است ۳۰۰۰ ساله که نام خود را از کلمه یونانی “آتنا” به معنای الهه عقل وخرد برگرفته است. این شهرزادگاه سقراط، افلاطون، ارسطو، دموستون و دیگر فلاسفه یونانی می‌باشد. آتن شهری زیبا و تماشایی و پر از باغ های سرسبز و پارک های دیدنی است.

استانبول ترکیه

برترین شهرهای توریستی دنیا
برترین شهرهای توریستی دنیا

استانبول هشتمین مقصد تفریحی برای توریست ها در سراسر جهان, بزرگترین شهر ترکیه و مرکز فرهنگی و تاریخی آن است. تنگه بسفر دو قاره آسیا و اروپا را جدا می کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. این کلان شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده است. مسجد ایا صوفیه و مسجد سلیمانیه و برج دختر در تور استانبول از مکان های دیدنی در سفر به ترکیه به شمار می رود.

بارسلون اسپانیا

برترین شهرهای توریستی دنیا
برترین شهرهای توریستی دنیا

بارسلون پایتخت اسپانیا هفتمین جاذبه گردشگری لیست ما در کشورهای توریستی جهان به حساب می آید. بارسلون به لحاظ اهمیت در امور مالی، تجارت٬ رسانه٬ سرگرمی٬ معماری٬ بازرگانی بین المللی، آموزش و گردشگری یک شهر جهانی است. بندر بارسلونا یکی از مهمترین بنادر اروپا در دریای مدیترانه می باشد. بارسلون از لحاظ شمار بازدید کننده در رده دوازدهم جهان و چهارمین شهر اروپا قرار دارد و سالانه میزبان ۵ میلیون توریست از سراسر جهان می باشد. بارسلون دارای موزه های زیادی است که موضوعات و محدودههای مختلفی را پوشش می دهند.

هنگ کنگ چین

برترین شهرهای توریستی دنیا
برترین شهرهای توریستی دنیا

هنگ کنگ یا شهرآسمان خراش ها منطقه ای در شرق دلتای رودخانه مروارید قرار گرفته و از سوی شمال با استان گوآنگدونگ چین و از سوی جنوب با دریای چین جنوبی هم مرز است. در حال حاضر جمعیت هنگ کنگ شامل ۹۳٫۶٪ از قومیت چینی است. جزیره لانتائو بزرگترین جزیره در هنگ کنگ است که دارای مناظر طبیعی زیبا و سواحل خیره کننده زیادی است. قلعه ویکتوریایکی از دیدنی های هنگ کنگ برای مسافرانی است که می خواهند یک تجربه منحصر به فرد داشته باشند.

نیویورک سیتی آمریکا

برترین شهرهای توریستی دنیا
برترین شهرهای توریستی دنیا

نیویورک دومین انتخاب توریست ها در سراسر جهان و پرجمعیت ترین شهر ایالت نیویورک و ایالات متحده آمریکا است. مجسمه آزادی مهم‌ترین نماد ایالات متحده آمریکا در نیویورک واقع شده‌است. پارک مرکزی نیویورک محلی است که شاید گران قیمت ترین زمین های شهر نیویورک دور تا دور آن قرار دارند. سالن اپرای متروپولیتن نیویورک یکی از دوازده موسسه بزرگ فرهنگی مرکز هنرهای نمایشی لینکلن در نیویورک می‌باشد. اما بسیاری از گردشگران روز را در میدان تایمز یا تایمز اسکویر و نمایش‌های خیابان برادوی سپری می‌کنند. بازار بورس نیویورک، بزرگترین بازار بورس جهان در معاملات دلاری است که در خیابان وال استریت قرار دارد. مرکز اصلی سازمان ملل متحد نیز در کلان‌شهر نیویورک قرار دارد. همه ی این عوامل نیویورک را به دومین شهرهای توریستی گردشگران تبدیل کرده است.

تفلیس گرجستان

برترین شهرهای توریستی دنیا
برترین شهرهای توریستی دنیا

این تفاوت زمانی به طور واضح به چشم می‌آید، که گردشگران در مدت زمانی کمی پس از بازگشت از تورهای اطراف ایران (مثلاً دبی و آنتالیا و ایروان و…) به تفلیس سفر می‌کنند؛ دقیقاً در چنین حالتی‌ست که گردشگران می‌توانند معنای دقیق «اصالت» را درک کنند! به عبارت دیگر، تفلیس را می‌توان شهری دانست که بوی تاریخ در آن‌ به مشام می‌رسد و مثل پیرمردی که تجربیات فراوانی دارد، از ابهتی کاملاً روشن برخوردار است. مسافران تور تفلیس بارها این نکته را یادآور شده‌اند که سفر به تفلیس، یکی از جذاب‌ترین سفرهای زندگی‌شان بوده است و امیدوارند که بتوانند دوباره به این شهر سفر کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.