مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برترین دانشگاه‌‌های آنکارا برای تحصیل کدامند؟

ترکیه به عنوان گذرگاه اروپا و آسیا از موقعیت‌های اقتصادی و جغرافیایی بسیار خوبی برخوردار است. وجود کوه‌ها و سواحل و گردشگاه‌های بی‌نظیر، این کشور را یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری ساخته است. شاید کشور ترکیه به دلیل مکان جغرافیایی و نزدیکی آن به ایران، مقصد مورد علاقه‌ی بسیاری از دانشجویان و جوانان باشد. برترین دانشگاه‌‌های آنکارا برای تحصیل کدامند؟

دانشگاه آنکارا   | Ankara University

برترین دانشگاه‌‌های آنکارا
برترین دانشگاه‌‌های آنکارا

دانشگاه آنکارا در سال ۱۹۴۶ به دست آتاترک در پایتخت تاسیس شد و امروز حدود ۷۰ هزار دانشجو در ۱۷ دانشکده اش مشغول تحصیلند. این دانشگاه در رتبه بندی QS  جایگاه ۷۰۱ دنیا را دارد اما در رشته پزشکی در لیست ۴۵۰ دانشگاه برتر دنیاست. به غیر از اینکه این دانشگاه هم برای دانشجویان ترکی و هم دانشجویان بین المللی امکانات اقامتی خوبی را فراهم کرده ۱۸۰ باشگاه دانشجویی هم دارد که امکانات ورزشی قابل توجهی در آن ها برقرار شده است. در این دانشگاه ۱۰ برنامه لیسانس و ۴ برنامه فوق لیسانس به زبان انگلیسی تدریس می شود اما در مجموع زبان اصلی ترکی است.

این دانشگاه دانشکده های زیادی دارد که شامل دانشکده ی علوم سیاسی/ روابط یین المللی و اقتصاد/ حقوق/ زبان، تاریخ و جغرافی/ علوم/ داروسازی/ کشاورزی/ الاهیات/ پزشکی/  دندانپزشکی، ارتباطات و … می باشد. دانشگاه آنکارا در یک مکان واحد قرار ندارد و غیر از ساختمان اصلی، در محله های تاندوغان، ابن سینا، جِبِجی و دیش کاپی بی پازاری نیز ساختمان دارد. حتی تعدادی از واحدهای دیگر دانشگاه آنکارا در شهرهای چانکری و کاستامونو هستند.

دانشگاه کانکایا | Cankaya University

برترین دانشگاه‌‌های آنکارا
برترین دانشگاه‌‌های آنکارا

این دانشگاه در سال ۱۹۹۷ تاسیس شده و دانشکده های معماری/ هنر و علوم/ اقتصاد و علوم اجرایی/ مهندسی/ و حقوق دارد. دانشگاه کانکایا دارای اهداف مختلف ست و علاوه بر اینکه برنامه های آموزشی باکیفیت ارائه می دهد بر روی تحقیقات علمی که پتانسیل اجرائی داشته باشند هم تاکید دارد. برای تعامل با بهترین دانشگاه های بین المللی این دانشگاه توافق های زیادی با دیگر دانشگاه های سراسر دنیا انجام داده است.

دانشگاه بیلکنت | Bilkent University

برترین دانشگاه‌‌های آنکارا
برترین دانشگاه‌‌های آنکارا

این دانشگاه خصوصی در سال ۱۹۸۴ با هدف ایجاد مرکزی عالی برای تحصیلات و تحقیقات تاسیس شد. بیلکنت اولین دانشگاه خصوصی ترکیه است و اسم آن مخفف واژه ی ترکی «بیلیم کنتی» به معنی «شهر علم» است. آماده سازی تاسیس این دانشگاه در سال ۱۹۶۷ با خرید قطعه زمینی در غرب آنکارا شروع شد. این دانشگاه ۳ پردیس دارد که در ۱۲ کیلومتری غرب آنکارا در بیش از ۳۰۰ هکتار جای دارند. یکی از نقاط قوت این دانشگاه کتابخانه ی ارزشمند آن است که از بزرگ ترین کتابخانه های دانشگاهی ترکیه و جزو ۱۰ کتابخانه ی برتر ترکیه به شمار می‌آید. دانشگاه از ۹ دانشکده ی هنر، طراحی و معماری/ اقتصاد، علوم اجتماعی و اجرائی/ آموزش و پرورش/ مهندسی/ علوم انسانی/ حقوق/ موسیقی/ و علوم تشکیل شده و ۳۲ رشته ی دوره لیسانس به همراه ۳۲ برنامه ی دوره فوق لیسانس دارد که ۲۲ رشته ی مختلف را شامل می شوند. دانشگاه بیلکنت در سال ۲۰۱۸ در رتبه بندی جهانی تایمز در لیست ۵ دانشگاه برتر ترکیه و ۱۰۰ دانشگاه برتر زیر ۵۰ سال کشور قرار گرفت. در این دانشگاه دانشجویان می توانند به صورت رایگان در دوره های مختلفی ورزش شرکت کنند.

دانشگاه تد | TED University

برترین دانشگاه‌‌های آنکارا
برترین دانشگاه‌‌های آنکارا

این دانشگاه در سال ۲۰۱۲ توسط انجمن آموزش ترکیه (TED) تاسیس شد، انجمنی که از سال ۱۹۲۸ در رشد آموزشی ترکیه پیشقدم بوده است. این دانشگاه پویا و جوان در قلب آنکارا قرار گرفته و با تاکید بر آموزش هنرهای آزاد خیال دارد تا دانشجویانی خلاق و با اعتماد بفنس پرورش دهد. این دانشگاه ۵ دانشکده ی مختلف دارد: معماری، هنر و علوم، اقتصاد و علوم اداری، آموزش و پرورش و مهندسی.

دانشگاه آتیلیم | Atilim University

برترین دانشگاه‌‌های آنکارا
برترین دانشگاه‌‌های آنکارا

اگر ندانستن زبان ترکی را مانعی برای تحصیل در ترکیه می دانید خبر خوبی برایتان داریم در دانشگاه آتیلیم بیشتر رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می شود. این دانشگاه خصوصی که در سال ۱۹۹۷ تاسیس شده برنامه های آموزشی مطابق با استانداردهای جهانی دارد و یکی از بهترین دانشگاه هاست. دانشگاه آتیلیم با حدود ۱۰۰ هکتار در ناحیه گولباسی یکی از رو به رشد ترین مناطق مسکونی آنکارا و در ۲۰ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. محوطه این دانشگاه شامل دانشکده های مختلف، آزمایشگاه، سالن کنفرانس، زمین والیبال و بستکبال، زمین تنیس، استخر، امکانات تفریحی، کافه و رستوران است. دانشکده های آن هم شامل دانشکده مهندسی، دانشکده مدیریت، دانشکده هنر، طراحی و معماری، دانشکده هنر و علوم، و دانشکده حقوق هستند که رنج وسیعی از رشته ها را شامل می شوند.

دانشگاه فنی خارمیانه | Middle East Technical University

برترین دانشگاه‌‌های آنکارا
برترین دانشگاه‌‌های آنکارا

این دانشگاه دولتی تاکید ویژه ای بر روی تحقیقات و آموزش علوم مهندسی و طبیعی دارد. دانشگاه در سال ۱۹۵۶ تاسیس شده تا علم نه فقط در ترکیه بلکه در سایر نقاط خاورمیانه هم پیشرفت کند. زبان تدریس این دانشگاه انگلیسی است و در حال حاضر حدود ۲۲ هزار دانشجو در آن مشغول تحصیل اند که از این تعداد حدود ۱۳۰۰ نفر دانشجوی بین المللی هستند که از ۶۵ کشور مختلف به اینجا آمده اند. در این دانشگاه ۴۵ رشته کارشناسی در ۵ دانشکده ی مختلف ارائه می شود و دانشکده های آن شامل معماری/ علوم پایه/ اقتصاد و علوم مدیریتی/ علوم اموزشی/ و فنی و مهندسی هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.