مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

چگونه یک مدیریت خوب داشته باشیم؟ ۱۰ نکته برای مدیران موفق

حس توانمندی در مدیران

دریافت حس توانمند بودن برای مدیران کار دشواری است چراکه مدیران امروز باید بسیار فراتر از گذشته قدم بردارند تا بتوانند همان نتایج را کسب کنند. اما مسائل حوزه کسب و کار همیشه هم سخت نیستند شما میتوانید با در نظر گرفتن نکاتی ساده حس توانمند بودن را در خودتان زنده کنید.

  1. امکان گفت و گوی باز و آزادانه را به وجود آورید

در جلسه بعدی ای که با حضور کارمندانتان برگزار می کنید، باید اطمینان حاصل نمایید که زمان کافی ای را برای هر فرد در نظر گرفته اید تا بتواند آزادانه و بدون در نظر گرفتن جایگاه و مقام خود و جایگاه سایر افراد حاضر در جلسه، سخنان خود را به زبان آورد و از این که زمان کافی برای دیگران وجود نخواهد داشت و یا اینکه صحبت هایش جدی گرفته نخواهند شد نترسد. ایجاد اختلال در جلسه می تواند ناخودآگاه و غیر عمدی باشد، اما باید جدی گرفته شود زیرا می تواند زمان جلسه را بگیرد و لذا وقت کافی برای صحبت کردن همه ی افراد حاضر در جلسه وجود نداشته باشد.

همچنین بخوانید: چگونه مدیر موفقی باشیم؟
  1. زندگیتان را هدفمند نمایید

همین آخر هفته ی جاری، سعی کنید زمان مشخصی را به روابط خود با نزدیکان، دوستان و یا همسرتان اختصاص دهید و از طرفی تایم مناسبی را نیز برای کارتان در نظر بگیرید. سعی کنید به هر کسی که می توانید برای رسیدن به هدفش کمک کنید. با انجام این کارها زندگیتان هدفمند خواهد شد و تایم و زمان انجام هر کاری را نیز به خوبی خواهید دانست.

  1. سعی کنید تفکر بلند مدت داشته باشید

سعی کنید به مسیری که در پیش گرفته اید اعتماد کنید. اگر نتایجی را که می خواهید بدان ها دست یابید هنوز به دست نیاورده اید، مایوس نشوید چرا که ممکن است هدف در یک قدمیتان قرار داشته باشد. به جای این که اهدافتان را دور بیندازید و یا آن ها را از سرتان بیرون کنید سعی کنید به تجزیه و تحلیل روش های خود پرداخته و در صورت لزوم آن ها را از ابتدا تنظیم کنید تا در نهایت بتوانید به اهداف بلندمدتتان دست یابید. صبر یک فضیلت است پس سعی کنید این ویژگی را در خود پرورش دهید و با استفاده از آن به اهداف کوچک و بزرگتتان دست پیدا کنید.

  1. هر جا که می خواهید بروید از قبل رزرو کنید

اگر در نظر دارید وقت خود را با خانواده یا با دوستانتان بگذرانید سعی کنید این کار را در فضایی انجام دهید که ارزشش را داشته باشد. سعی کنید همواره سلامت خود و دوستان و آشنایانتان را در نظر بگیرید و آن ها را به مکان ها و رستوران هایی ببرید که به چنین مقوله ای اهمیت می دهند. فرقی نمی کند که قرار شما یک شام خانوادگی است یا یک قرار ملاقات هفتگی در فضای باز، بهتر است همیشه از قبل مکان خاصی را رزرو کنید تا بتوانید از بودن در کنار دوستان و اشنایانتان لذت ببرید.

  1. به اهدافتتان ایمان داشته باشید

یکی از گام های دشواری که همه ی مدیران باید در زندگی حرفه ای خود از آن عبور کنند اعتماد به زیر دستان است تا حدی که بتوانند به آن ها اجازه دهند برخی کارهای مهم را انجام دهند و حتی در بعضی موارد برخی کارها را به جایشان انجام دهند. تا جایی که می توانید بر نقاط قوت زیر دستانتان تمرکز کنید و نقاط قوت هر یک از آن ها را کشف نمایید تا در زمان لزوم بدانید که چه کاری را به چه کسی محول نمایید و چه کسی می تواند به نحو احسن از عهده ی یک کار بر بیاید.

همچنین بخوانید: چگونه به اهداف بلند خود برسیم؟
  1. برنامه ی ۱۰-۱۰-۱٫

برنامه ی ۱۰-۱۰-۱ راشل هولیس را یک بار هم که شده امتحان کنید. ابتدا یک نسخه ی رویایی از خودتان را در یک دهه بعد تصور کنید و با خود بیندیشید که یک دهه بعد دوست دارید در چه جایگاهی باشید و از هر لحاظ زندگیتان چگونه باشد و حالا وقت آن است که پروسه ای را در پیش بگیرید که با تلاش فراوان شما را به جایگاهی که دوست دارید خواهد رساند. حتی شده یک بار هم این برنامه را امتحان کنید تا ببینید که چگونه به اهدافتان دست خواهید یافت.

  1. بهانه هایتان را کنار بگذارید

امشب ساعاتی را به خود اختصاص دهید و با خود بیاندیشید که چرا تا کنون برای شروع پروژه و یا کار جدیدتان تعلل کرده اید و نتوانسته اید هنوز هم آن را آغاز کنید. با خود فکر کنید که آیا واقعا مانع محکمی بر سر راه رسیدن به آرزوهایتان وجود دارد یا این که همه ساخته و پرداخته ذهنتان هستند. پس از این تصمیم گیری می توانید به راحتی در مسیر جدیدی گام بگذارید و بهانه هایتان را فراموش کنید.

  1. با خانواده تان تماس بگیرید

والدین شما بهتر از هر کسی در جهان شما را می شناسند و با تمام رفتارها و خلق و خو و عاداتتان آشنایی دارند. آن ها بهتر از هر کسی می دانند که چه چیزی برایتان خوب است و چه چیزی خوب نیست. بنابراین سعی کنید حداقل هفته ای یک بار با والدینتان تماس بگیرید و علاوه بر این که جویای احوالشان می شوید از آن ها در مورد برخی مسایل سوال کنید و نظرشان را بپرسید زیرا آن ها بهتر از هر کسی می توانند شما را راهنمایی کرده و به شما کمک کنند.

  1. به مسافرت بروید

دفعه بعدی که به سفر می روید شاید همه چیز برایتان تغییر کرده و با دنیای جدیدی آشنا شوید. ممکن است فرصت های کسب و کار زیادی در مقصد جدیدتان برایتان وجود داشته باشد، از یک مشتری بالقوه جدید گرفته تا امکان نوشتن رمانی در مورد سفرتان. همه چیز ممکن است برایتان تغییر کرده و رنگ و بویی جدید به خود بگیرد بنابراین هرگز از مزایای سفر قافل نشوید.

  1. به غریزه تان اعتماد کنید

دفعه بعدی که ایده ی بزرگی به ذهنتان رسید، تا جایی که ممکن است آن را بررسی کنید در واقع تا تمام تجزیه و تحلیل های لازم را انجام ندادید و مطمین نشدید که ایده تان کارایی لازم را ندارد اجازه ندهید کسی شما را از هدفی که دارید منع کند. هرگز قدرت غریزه تان را دست کم نگیرید زیرا معمولا چیزهایی که به انسان الهام می شوند بی دلیل نیستند و گاهی می توانند راه گشای زندگیمان باشند. پس همواره به خاطر داشته باشید که نباید اجازه دهید کسی یا چیزی شما را از گام برداشتن در مسیری که انتخاب نموده اید دلسرد کند مگر این که خودتان با سنجیدن جوانب امر دریابید که مسیری که انتخاب نموده اید اشتباه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.