مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تمیز کردن کف اتو: انواع مختلف راه‌های پاک کردن لکه‌های کف اتو با تصاویر

یکی از وسایل ضروری که در هر خانه‌ای می‌توان آن را پیدا کرد، اتو است. این امکان وجود دارد که با مرور زمان در کف اتو لکه‌های کثیفی ایجاد شده و با آب ساده از بین نرود و پاک کردن آن بسیار دشوار باشد. تمیز کردن این لکه‌ها و کثیفی‌های از کف اتو کار آن‌چنان سختی نیست فقط کافی است که تمیز کردن کف اتو را بلد باشید. به همین سبب در این مطلب از مجله صورتی‌ها آموزش تمیز کردن کف اتو را برای شما آماده کرده‌ایم. شما بعد از خواندن این مطلب یاد خواهید گرفت که چگونه کف اتو خود را تمیز کنید.

تمیز کردن کف اتو

تمیز کردن کف اتو

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

  • تمیز کردن کف اتو با سرکه و نمک
  • استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن کف اتو
  • تمیز کردن کف اتو با سایر محصولات خانگی (صابون، بخار، سرکه سفید و …)
  • تمیز کردن کف اتو با بخار

تمیز کردن کف اتو با سرکه و نمک:

اولین مورد آموزش تمیز کردن کف اتو با سرکه و نمک است. برای پاک کردن این مراحل را به ترتیب طی کنید.

۱- مخلوط کردن سرکه و نمک در کاسه:

برای آماده کردن محلول سرکه و نمک، تابه‌ی کوچکی روی اجاق گاز قرار داده و سپس مقداری سرکه و نمک داخل ظرف بریزید. اجازه دهید تا زمانی که نمک در سرکه حل شود تابه روی حرارت باقی بماند. شما می‌توانید برای سریع‌تر شدن این روند، مخلوط را با قاشق هم بزنید.

  • دقت کنید که قبل از جوشیدن سرکه باید تابه را از روی حرارت بردارید.

تمیز کردن کف اتو

۲- آغشته کردن دستمال تمیز به مخلوط سرکه و نمک:

قبل از شروع به کار دستکش‌های ضد آب مانند دستکش آشپرخانه بپوشید تا از دستان خود در مقابل گرما محافظت کنید. البته باید سطحی که در آن کار می‌کنید را نیز با کاغذ و یا حوله بپوشانید چون ممکن است مخلوط سرکه و نمک به سطح شما آسیب برساند. در ادامه دستمال تمیزی انتخاب کرده و آن را داخل مخلوط سرکه و نمک فرو برده و سپس با احتیاط کامل کف اتو را تمیز کنید.

تمیز کردن کف اتو

۳- مرحله نهایی استفاده از اسفنج است:

بعد از پاک کردن کف اتو با محلول سرکه و نمک، با یک اسفنج تمیز کف اتو را تمیز کنید. اما فراموش نکنید که دریچه‌های بخار را نیز پاک کنید تا عملکرد اتو کاهش نیابد. در صورت لزوم از پنبه برای پاک کردن دریچه‌های اتو استفاده کنید.

  • توجه داشته باشید که مخلوط سرکه و نمک می‌تواند لکه‌های ریز کف اتو شما را حذف کند.
  • اگر با کشیدن پارچه بر روی کف اتو، اتوی شما تمیز نشود، می‌توانید از یک اسفنج آشپرخانه برای تمیز کردن استفاده کنید، اما باید مطمئن شوید که اسفنج شما فلزی نباشد چون در این صورت کف اتو شما خراش پیدا می‌کند.

تمیز کردن کف اتو

استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن کف اتو:

دومین راه برای تمیز کردن کف اتو استفاده از جوش شیرین است. مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

۱- مخلوط کردن جوش شیرین با آب:

یک قاشق غذاخوری آب را با ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین در یک ظرف مناسب مخلوط نمایید تا یک مخلوط خمیری شکل به دست آید.

تمیز کردن کف اتو

۲- استفاده از کاردک برای آغشته کردن اتو به مخلوط جوش شیرین:

بعد از تهیه مخلوط خمیری، یک کاردک پلاستیکی را به خمیر آغشته کرده و کف اتو را با خمیر بپوشانید. دقت کنید که خمیر منافذ بخار اتو را نیز پوشش دهد. خمیر را  به صورت لایه‌ی نازکی روی اتو بمالید و بیش از حد ضخیم نکنید.

تمیز کردن کف اتو با جوش شیرین

۳- خمیر را با یک پارچه تمیز پاک کنید:

کف اتو را در این مرحله با یک دستمال مرطوب تمیز کرده و اجازه ندهید خمیر مدت طولانی روی اتو باقی بماند.

  • ممکن است جوش شیرین لکه‌های سفید بر روی کف اتو شما باقی بگذارد پس بهتر است چند بار دستمال مرطوب را کف اتو بکشید.

تمیز کردن کف اتو با جوش شیرین

۴- تمیز کردن دریچه‌های بخار با گوش پاک کن:

یک پنبه کوچک و یا گوش پاک کن را به آب آغشته کرده و سپس منافذ بخار اتو را پاک کنید تا خمیر جوش شیرین به طور کامل از روی اتو پاک کنید.

  • بعد از تمیز کردن دریچه‌های بخار، اتو را به روی سینک خود آورده و هر گونه آب را که ممکن است وارد سوراخ‌های بخار شود، بیرون بریزید.
  • برای پاک کردن کف اتو از لوازم زمخت استفاده نکنید.

تمیز کردن کف اتو با جوش شیرین

۵- اتو را با آب پر کرده و یک حوله را اتو بکشید:

یک حوله‌ی پارچه‌ای انتخاب کرده و اطمینان حاصل کنید که می‌توانید پارچه را به راحتی بیرون بیاندازید چون ممکن است لکه‌های رنگ باعث لکه‌دار شدن حوله شما شود. اتو را روی بالاترین درجه تنظیم کرده و مخزن را با آب پر کنید و سپس اتو را خاموش کنید تا آب تمیز اتوی شما را شسته و تمیز کند.

  • آب باقیمانده داخل مخزن را بیرون بریزید.
  • اجازه دهید کف اتو کاملا خشک شود و اطمینان حاصل کنید که اتو را در یک سطح حساس قرار ندهید چون ممکن است رسوبات از منافذ اتو خارج شده و روی سطح بریزد.
  • قبل از اینکه از اتو برای اتو کردن لباس استفاده کنید، از یک پارچه تمیز برای آزمایش آن بهره ببرید. به این ترتیب، اگر هنوز جوش شیرین روی اتو باقی مانده باشد شما یک تکه لباس که به آن اهمیت می‌دهید را لکه‌دار یا خراب نخواهید کرد.

تمیز کردن کف اتو با جوش شیرین

تمیز کردن کف اتو با سایر محصولات خانگی:

برخی محصولات خانگی هستند که شما می‌توانید برای پاک کردن لکه‌های کف اتو از آن‌ها استفاده کنید.

۱- مخلوط کردن آب گرم و صابون در کاسه:

مقداری صابون ظرف که در خانه استفاده می‌کنید را بسته به کثیفی کف اتو داخل یک کاسه با مقداری آب مخلوط کنید. به یاد داشته باشید که مقدار صابون باید به مراتب کمتر از آنچه که برای تمیز کردن ظروف استفاده می‌کنید باشد.

تمیز کردن کف اتو با صابون

۲- آغشته کردن دستمال تمیز به مخلوط آب و صابون و شستن اتو:

بعد از آغشته کردن دستمال به مخلوط آب و صابون، آن را به روی کف اتو بکشید اما دقت کنید که دریچه‌های بخار را به خوبی تمیز کرده باشید چون این منافذ برای اتو بسیار مهم هستند.

  • این نوع تمیز کننده ملایم برای اتو با پوشش تفلون، ایده‌آل است. درست مانند وسایل آشپزی پوشیده شده از تفلون مواد را از چسبیدن حفظ می‌کنند اما در برابر خراش بسیار آسیب‌پذیر هستند.

تمیز کردن کف اتو با صابون

۳- پاک کردن اتو با آب تمیز:

تا زمانی که تمام اثرات صابون از بین برود اتو را با دستمال مرطوب پاک کرده و سپس اجازه دهید خشک شود. شما می‌توانید یک حوله را زیر اتو بگذارید تا آب چکه کند.

تمیز کردن کف اتو با صابون

۴- مقدار کمی خمیر دندان روی اتو بزنید:

مقدار بسیار کمی خمیر دندان روی اتو بمالید و اطمینان حاصل کنید که از خمیر دندان سفید استفاده کنید نه ژل.

  • برای افزایش قدرت تمیز کردن خمیر دندان می‌توانید خمیر را با جوش شیرین مخلوط کنید.

تمیز کردن کف اتو با خمیر دندان

۵- تمیز کردن اتو:

توجه ویژه‌ای به دریچه‌های بخار داشته باشید چون انواع مختلفی از پسماند در آنجا جمع می‌شوند.  اگر کف اتو شما به طور خاص کثیف است، می‌توانید از اسفنج  آشپزخانه برای بیرون راندن استفاده کنید.

  • استفاده از یک اسکراب فلزی برای تمیز کردن اتو ممنوع است چون باعث خراشیدگی اتو می‌شود.

تمیز کردن کف اتو

۶- پاک کردن اتو با دستمال تمیز:

اتو را با یک دستمال تمیز به طور کامل مالش دهید تا مطمئن شوید که خمیر دندان روی اتو باقی نماند. در غیر این صورت ممکن است لباس‌هایتان را در هنگام استفاده از اتو خراب کنید.

تمیز کردن کف اتو با خمیر دندان

۷- اتو را با آب پر کرده و حوله را اتو بکشید:

مخزن اتو را با آب تمیز پر کرده و سپس یک حوله که از بیرون انداختن آن نمی‌ترسید اتو کرده و سعی کنید آب مخزن اتو به طور کامل خالی شود.

تمیز کردن کف اتو با خمیر دندان

تمیز کردن کف اتو با بخار:

آموزش بعدی مربوط می‌شود به تمیز کردن لکه‌های کف اتو با بخار. این مراحل را به ترتیب انجام دهید.

۱- سرکه سفید در مخزن اتو بریزید:

یک سوم از مخزن اتو را با سرکه سفید پر کنید، اما اگر نگران هستید که سرکه سایشی است و باعث خراب شدن اتو خواهد شد می‌توانید راه حل بهتری را انتخاب کرده و در یک ظرف نصف آب و نصف سرکه پر کرده و سپس مخزن اتو را پر کنید.

تمیز کردن کف اتو با سرکه سفید

۲- اتو را روشن کرده و بخار دهید:

اتو خود را روشن کرده و روی بالاترین حرارت تنظیم کنید، حال آن را روی حوله‌ای قرار دهید تا سرکه به طور کامل بخار شود. این کار حدودا ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

  • اگر در دسترس خود حوله ندارید می‌توانید اتو را بر روی تخته بکشید تا ببینید که با اتو کشیدن شما، کف آن به مرور زمان تمیز شده و کثیفی‌ها به پارچه انتقال می‌یابد.
  • دقت کنید برای اتو کشیدن پارچه و یا حوله‌ای را انتخاب کنید که به راحتی بتوانید آن را بیرون بیاندازید، چون ممکن است کثیفی‌های اتو از روی پارچه و حوله پاک نشود.

تمیز کردن کف اتو با سرکه سفید

۳- اتو را با آب پر کنید:

مخزن اتو را با آب پر کرده و اطمینان حاصل کنید که مخزن کاملا پر است. سپس اتو را دوباره روشن کرده و روی حوله قرار دهید. اجازه دهید اتو بخار کرده و مخزن خالی شود. با انجام این‌کار به طور همزمان می‌توانید داخل اتو را از سرکه تمیز کرده و کف اتو را نیز بشویید.

  • بعد از بخار شدن آب مخزن اتو، کف آن را با یک حوله تمیز پاک کنید تا رطوبت از بین برود.

تمیز کردن کف اتو با سرکه سفید

۴- درچه‌های اتو را با گوش پاک کن تمیز کنید:

یک عدد گوش پاک کن و یا پنبه را به محلولی که به طور مساوی از آب و سرکه است آغشته کرده و سپس پنبه را به درچه‌های اتو بکشید تا کثیفی‌های باقی‌مانده از بخار و یا سرکه از روی اتو پاک شود.

  • با تمیز کردن دریچه‌های اتو، می‌توانید عملکرد آن را مانند روز اول افزایش دهید.
  • از کارد و یا لوازم کاغذی برای تمیز کردن دریچه‌های اتو استفاده نکنید، چون با این‌کار ممکن است به کف اتو آسیب زده و باعث خراشیدگی شود.

تمیز کردن کف اتو با سرکه سفید

انواع مختلفی از راه‌های تمیز کردن لکه‌های کف اتو را یاد گرفتید. اگر شما راه دیگری برای این کار سراغ دارید حتما آن را با دیگر کاربران مجله به اشتراک بگذارید. ممنون که با این مطلب نیز همراه ما بودید.

لینک منبع:

wikihow

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.