مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه ناگت سبزیجات به همراه تصاویر هر مرحله

امروزه افرادی که دوست ندارند گوشت بخورند بسیار افزایش یافته و همه به دنبال طرز تهیه غذاهای خوشمزه‌ای هستند که بدون گوشت تهیه می‌شوند. به همین سبب در این مطلب از مجله بانوان صورتی‌ها آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه ناگت سبزیجات را آماده کرده‌ایم که در آنهیچگونه گوشتی استفاده نمی‌شود. آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه ناگت سبزیجات به همراه تصاویر هر مرحله.

آموزش طرز تهیه ناگت سبزیجات

طرز تهیه ناگت سبزیجات

پیش از هر کاری شما باید مواد لازم برای طرز تهیه ناگت سبزیجات را فرآهم کرده و در دسترس قرار دهید. مواد لازم به شرح زیر است.

مواد لازم برای تهیه ناگت سبزیجات:

  • گل کلم: ۲ پیمانه
  • کلم بروکلی: ۱ پیمانه
  • هویج: ۱ پیمانه
  • پیاز (اختیاری): ۱/۴ پیمانه
  • پنیر چدار (اختیاری): ۱/۲ پیمانه
  • سیر خرد شده: ۱ قاشق چای‌خوری
  • پودر پیاز: ۱ قاشق چای‌خوری
  • پودر سیر: ۱ قاشق چای‌خوری
  • نمک: ۱ قاشق چای‌خوری
  • فلفل سیاه: ۱ قاشق چای‌خوری
  • تخم‌مرغ: ۲ عدد
  • آرد سوخاری: ۱٫۵ پیمانه

طرز تهیه ناگت سبزیجات

طرز تهیه ناگت سوخاری:

قبل از شروع به تهیه ناگت سبزیجات در ابتدا فر را روی ۴۰۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید تا فر گرم شده و آماده پخت ناگت شود. پس از روشن کردن فر، گل کلم را شسته و سپس آن را به قطعات کوچک برش داده و داخل مخلوط کن بریزید و  اجازه دهید گل کلم به ریزترین حالت ممکن برسد.

طرز تهیه ناگت سبزیجات

بعد از آماده شدن گل کلم، کلم بروکلی‌های خود را به قطعات کوچک برش داده و روی بخار آب قرار دهید تا کلم بروکلی به مدت ۹-۱۰ دقیقه بخارپز شود.

نکته: می‌توانید کلم بروکلی را در مایکروویو بخارپز کنید. برای انجام این کار، کلم بروکلی را در یک کاسه مایکروویو قرار داده و ۲ قاشق سوپ‌خوری آب اضافه کنید و یک بشقاب روی کاسه ماکروویو قرار دهید. حال ماکروویو را به مدت ۲ تا ۴ دقیقه روشن کنید تا زمانی که بروکلی سبز و لطیف شود. ماکروویو را خاموش نکنید. بخار داخل کاسه خیلی گرم خواهد بود، پس هنگام برداشتن درپوش مراقب باشید.

طرز تهیه ناگت سبزیجات

سپس کلم بروکلی بخارپز شده، پنیر چدار، سیر خرد شده، ادویه‌جات شامل: نمک، فلفل سیاه، پودر پیاز و پودر سیر را به مخلوط کن حاوی گل کلم خرد شده اضافه کنید و مخلوط کن را روشن کرده و اجازه دهید مواد به خوبی خرد شده و باهم ترکیب شوند.

طرز تهیه ناگت سبزیجات

در این مرحله، یک کاسه با اندازه متوسط انتخاب کرده و دو عدد تخم‌مرغ را داخل کاسه بشکنید و به خوبی با همزن دستی هم بزنید.

طرز تهیه ناگت سبزیجات

بعد از همزدن تخم‌مرغ، آن را به مخلوط کن حاوی ترکیب گل کلم و کلم بروکلی بیافزایید و بار دیگر مخلوط کن را روشن کنید تا مواد ناگت به طور کامل به تخم‌مرغ آغشته شود.

هرازگاهی مخلوط کن را خاموش کرده و با استفاده از قاشق، کناره‌های مخلوط کن را به سمت وسط پردازنده انتقال دهید تا مواد به طور کامل باهم ترکیب شوند و در کناره‌های مخلوط کن باقی نمانند

طرز تهیه ناگت سبزیجات

آرد سوخاری را داخل یک سینی و یا بشقاب بریزید و سطح آن را صاف کنید.

بعد از آماده شدن مخلوط ناگت، از مخلوط به اندازه توپ کوچک برداشته و به شکل توپ دربیاورید و سپس با فشار دست، ناگت را صاف کنید و هر دو طرف ناگت را به آرد سوخاری آغشته کنید.

طرز تهیه ناگت سبزیجات

در این مرحله ناگت‌های آماده شده را در یک سینی که داخل آن کاغذ روغنی انداخته‌اید قرار داده و تا زمانی که ناگت ترد شود به پخت ادامه دهید.

  • البته در صورت نداشتن فر، می‌توانید این ناگت‌ها را در حرارت بسیار کم در روغن به مدت ۱۰ دقیقه تا زمانی که ترد شوند سرخ نمایید اما ناگت زمانی خوشمزه می‌شود که در فر پخته شود.

طرز تهیه ناگت سبزیجات

در این مرحله ناگت سبزیجات شما آماده است. این ناگت سبزیجات خوشمزه را می‌توانید همراه انواع سس به دلخواه خود سرو کنید. نوش جان

طرز تهیه ناگت سبزیجات

امیدواریم ناگت سبزیجات خوشمزه را تهیه کرده و از مهمانان گیاه‌خوار خود به خوبی پذیرایی کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

اگر شما نیز ناگت سبزیجات را پیش از این تهیه کرده‌اید لطفا ترفندها و تجربیات خود تان را با دیگر کاربران مجله به اشتراک بگذارید. ممنون که همراه ما بودید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.