مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آموزش دریافت تیک آبی در اینستا، توییتر، تلگرام و …

راگامگ – سهیل بالینی: اگر به عضویت شبکه‌های اجتماعی درآمده باشید، احتمالاً با اکانت‌هایی روبرو شدید که در کنار اسم آن‌ها یک آیکون آبی رنگ قرار گرفته است. این تیک آبی نشان می‌دهد که کاربری که با آن آشنا شدید، به تأیید آن شبکه اجتماعی رسیده است. این اکانت‌های تأیید شده از شانس بالاتری برای دنبال و مشهور شدن در فضای مجازی برخوردارند.

تیک آبی اختراع شبکه اجتماعی توییتر است. توییتر با اضافه کردن این آیکون آبی رنگ در کنار اسم افراد سعی داشت تا شخصیت‌های مشهور و برجسته را از افراد عادی متمایز کند. بعد از توییتر دیگر شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام هم رویه مذکور را پیش گرفتند. برترین‌ها در این آموزش نگاهی خواهد داشت به بهترین استراتژی برای دریافت تیک آبی و تأیید شدن اکانت در شبکه‌های اجتماعی.

دریافت تیک آبی در توییتر

آموزش دریافت تیک آبی در شبکه‌های اجتماعی

دریافت نشان آبی رنگ در توییتر از دیگر شبکه‌های اجتماعی، ساده‌تر است. در واقع بر خلاف اینستاگرام که تأیید اکانت را بسیار سخت‌تر انجام می‌دهد، توییتر رویه‌ای آسان‌تر را در نظر گرفته است. برای تأیید شدن در توییتر لازم نیست یک شخصیت کاملاً مشهور باشید. حتی روزنامه‌نگارها، نویسنده‌ها، عکاس‌ها و دیگر شخصیت‌های هنری که سلبریتی به‌حساب نمی‌آیند هم می‌توانند در توییتر تأیید شوند. فقط لازم است اکانت شما از خصوصیات ذیل برخوردار باشد.

۱. تصویر اکانت توییتر باید تصویر واقعی شما یا لوگو شرکتی باشد که اکانت برای آن ساخته شده.

۲. نام واقعی شما باید بر روی اکانت استفاده شده باشد. تنها افرادی با نام غیر واقعی تأیید می‌شوند که در دنیای مجازی به آن نام شناخته شده باشند.

۳. توییتر باور دارد درصورتی‌که شما شخصیتی جدی در دنیای مجازی هستید، باید یک وب‌سایت به نام شما وجود داشته باشد. در نتیجه برای تأیید اکانت بهتر است آدرس وب‌سایت خود یا شرکت مورد نظر را در بیوگرافی اکانت وارد کنید.

۴. اکانت شما نباید در حالت مخفی قرار گرفته باشد. یعنی کاربران باید بدون هیچ مشکلی با شما در ارتباط باشند.

۵. بیوگرافی اکانت باید معرفی کامل شخصیت شما باشد. استفاده از بیوگرافی غیرواقعی توسط توییتر تشخیص داده می‌شود. در نظر داشته باشید که تأیید اکانت توییتر توسط اشخاص حقیقی انجام می‌شود.

آموزش دریافت تیک آبی در شبکه‌های اجتماعی

در پروسه تأیید اکانت، توییتر از شما می‌خواهد که اطلاعاتی از جمله دلایل دریافت تیک آبی، تصویری از کارت شناسایی و صفحات اینترنتی که نشان‌دهنده فعالیت شما باشد را در اختیار این شبکه اجتماعی قرار دهید.

درصورتی‌که همه شرایط لازم را دارا هستید می‌توانید به صفحه تأیید اکانت توییتر به آدرس verification.twitter.com/request بروید و اطلاعات را در اختیار این شرکت قرار دهید. در فرم پیش رو بهتر است به هیچ وجه از کپی کردن اطلاعات استفاده نکنید. در این فرم از شما خواسته می‌شود تا نام کاربری، دو لینک برای معرفی شخصیت یا شرکتی که قرار است مورد تأیید قرار بگیرد، توضیحی ۵۰۰ کلمه‌ای از دلایل تأیید شدن و تصویری واضح از کارت شناسایی خود را برای این شرکت ارسال کنید.

بعد از ارسال فرم، خلاصه‌ای از اطلاعات ارسالی شما نشان داده می‌شود. حدود ۲ هفته طول می‌کشد تا توییتر به‌صورت شخصی و غیر اتوماتیک، اکانت شما را مورد بررسی قرار دهد. تعداد دنبال‌کننده‌های شما در توییتر تأثیر چندانی در تأیید اکانت و دریافت تیک آبی ندارد. ما شاهد تأیید اکانت‌هایی در توییتر هستیم که تنها چند هزار دنبال کننده دارند.

به طور کلی توییتر اکانت موسیقی‌دانان، بازیگران، نقاش‌ها، عکاس‌ها، سیاست‌مداران، ورزشکاران، شرکت‌ها و افراد مشهور در خارج از دنیای مجازی را تأیید می‌کند.


دریافت تیک آبی در اینستاگرام

آموزش دریافت تیک آبی در شبکه‌های اجتماعی

دریافت نشان آبی‌رنگ اینستاگرام از توییتر سخت‌تر است. اینستاگرام با بررسی غیر ماشینی و تک‌به‌تک تمامی درخواست‌ها، باید به این موضوع اطمینان داشته باشد که اکانت مورد نظر، در اختیار یک شخصیت یا شرکت مشهور در دنیای مجازی قرار دارد. ساده‌ترین راه برای دریافت این نشان تأییدیه آبی‌رنگ، مشهور بودن در خارج از اینستاگرام است. به طور کلی مهم نیست که شما چند هزار دنبال کننده داشته باشید یا یک میلیون. اینستاگرام تنها شهرت و دلایل شما برای تأیید را در نظر می‌گیرد.

بهتر است پیش از ثبت درخواست تأیید در اینستاگرام، مطمئن باشید که اکانت شما از شرایط زیر برخوردار است.

۱. اکانت باید در اختیار کاربر واقعی باشد. اکانت‌های طرفداری و غیر مرتبط مورد بررسی قرار نمی‌گیرند.

۲. تنها یک اکانت برای هر شخصیت حقیقی و حقوقی مورد تأیید قرار می‌گیرد.

۳. اکانت شما باید شامل اطلاعات کامل مثل تصویر واقعی، نام کامل و بیوگرافی شما باشد.

۴. در توضیحات اکانت به هیچ وجه نباید به یک شبکه اجتماعی دیگر مانند تلگرام لینک داده باشید.

۵. اکانت باید متعلق به یک شخصیت یا شرکت مشهور در خارج از دنیای مجازی باشد. درصورتی‌که در دیگر شبکه‌های اجتماعی تأیید شده باشید، شانس شما برای تأیید در اینستاگرام افزایش می‌یابد.

آموزش دریافت تیک آبی در شبکه‌های اجتماعی

پس از اطمینان از دارا بودن شرایط ذکر شده، باید صفحه تأیید اکانت در برنامه اینستاگرام رجوع کنید. این صفحه در زیرمجموعه بخش تنظیمات (Setting) و با عبارت “درخواست راستی‌آزمایی” (Request Verification) مشخص شده است. ممکن است برای شما جای قرار گرفتن این عبارت در بخش تنظیمات متفاوت باشد. بااین‌حال با کمی جستجو می‌توانید عبارت بالا را به‌راحتی پیدا کنید.

مدت زمان بررسی دریافت تیک آبی در اینستاگرام حدود یک ماه است. البته در بیشتر مواقع این درخواست در کمتر از یک هفته مورد بررسی قرار می‌گیرد. درصورتی‌که درخواست تأییدیه شما رد شود، پس از یک ماه دوباره می‌توانید درخواستی جدید را ثبت کنید. اینستاگرام هیچ‌گونه پرداخت مالی را برای دریافت تیک آبی در نظر نگرفته. بهتر است به هیچ شرکت یا شخصی که ادعای فروش تیک آبی اینستاگرام را دارد، اعتماد نکنید.

ساده‌ترین راه برای دریافت تیک آبی در اینستاگرام، موفقیت در رشته‌ای است که در آن فعالیت می‌کنید، خرید دنبال کننده‌های فیک و دروغین کمک چندانی به دریافت تأییدیه اینستاگرام نمی‌کنند. پیش از این اکانت‌هایی با کمتر از دو هزار دنبال کننده نیز در اینستاگرام تیک آبی دریافت کرده‌اند. از سوی دیگر اکانت‌هایی هستند که با بیش از یک میلیون دنبال کننده، درخواست آن‌ها برای دریافت تیک آبی اینستاگرام، تأیید نمی‌شود.


دریافت تیک آبی در تلگرام

آموزش دریافت تیک آبی در شبکه‌های اجتماعی

امکان دریافت نشان آبی رنگ در تلگرام وجود ندارد. تنها اکانت‌های مرتبط با این شبکه اجتماعی مانند اکانت رسمی تلگرام، تیک آبی دریافت می‌کنند. ساده‌ترین توضیح برای نبود تیک آبی رنگ در تلگرام، عدم حضور افراد مشهور در این پیام‌رسان است. بر خلاف ایران که در آن تلگرام به‌عنوان یک شبکه اجتماعی، خبری و تفریحی شناخته می‌شود، عمده فعالیت کاربران بین‌المللی در تلگرام، در سیستم پیام‌رسانی این شبکه خلاصه شده است.


دریافت تیک آبی در فیس‌بوک

آموزش دریافت تیک آبی در شبکه‌های اجتماعی

پروسه دریافت نشان تأیید در فیس‌بوک شباهت زیادی به اینستاگرام دارد. البته با توجه به اینکه هردو شبکه متعلق به یک شخص و شرکت است، این موضوع چندان دور از ذهن نیست. برای تأیید در فیس‌بوک باید به صفحه Page Verification در زیرمجموعه اکانت در تنظیمات این شبکه اجتماعی مراجعه کنید. با توجه به تغییرات سریع فیس‌بوک، ممکن است پیدا کردن این گزینه کمی مشکل باشد.

امکان تأیید صفحات و اکانت‌های شخصی در فیس‌بوک در نظر گرفته شده. با این حال تأیید در فیس‌بوک مانند اینستاگرام، ارتباطی مستقیم با شهرت فرد یا شرکت مورد نظر در خارج از دنیای مجازی دارد. بهتر است پیش از درخواست تأیید، تصویر مناسبی را برای اکانت خود انتخاب کنید. نام باید به‌صورت واقعی و کامل وارد شده باشد و در بخش بیوگرافی هم اطلاعات صحیح و قابل بررسی ذکر شود. هیچ‌گونه لینک به دیگر شبکه‌های اجتماعی رقیب مانند توییتر نباید در پروفایل شما وجود داشته باشد.

فیس‌بوک مدت زمان مشخصی را برای تأیید اکانت کاربری در نظر نگرفته و این پروسه ممکن است تا چند ماه طول بکشد. علاوه بر این در بیشتر موارد فیس‌بوک پیغام خاصی را برای عدم پذیرش درخواست ارسال نمی‌کند. ارسال دوباره درخواست تیک آبی در فیس‌بوک، تأثیر خاصی در سرعت بخشیدن به فرایند بررسی این شبکه اجتماعی ندارد.

دریافت تیک آبی در دیگر شبکه‌های اجتماعی

یوتیوب یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی است که امکان دریافت تیک آبی رنگ در آن وجود دارد. این تیک عموماً به کانال‌هایی اعطا می‌شود که از دنبال‌کننده‌های زیادی در این شبکه اجتماعی متمرکز بر ویدیو برخوردار باشند. شبکه اجتماعی و میکروبلاگ تامبلر نیز هنوز برنامه مشخصی برای صدور تیک آبی رنگ برای کاربران خود ندارد. شبکه‌های اجتماعی داخلی نیز تا حدود زیادی با فناوری تأیید اکانت نا آشنا هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.