مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کامیون ۹۰۰ اسب‌بخاری متفاوت در استرالیا

فیلتی کامیونی تیونینگ‌شده در استرالیا است که ۹۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد و در‌عین‌حال، برای تردد در خیابان نیز هیچ مشکلی ندارد.

وقتی نام استرالیا به‌میان می‌آید، ما را به‌یاد موضوعاتی همانند کانگورو و کوالا و بی‌ام‌و M3 با موتور نیسان GT-R می‌اندازد. باوجوداین، این کشور بزرگ هنوزهم چیزهای زیادی برای متعجب‌کردن ما دارد و بسیاری از چیزهایی که در این کشور دیده می‌شوند، در سایر نقاط دنیا وجود ندارند.

Filthy the Burnout Truck

امروز هم می‌خواهیم به یکی دیگر از جنبه‌های خاص استرالیا بپردازیم. این موضوع کامیون خاصی به‌نام فیلتی (Filthy) است که به‌صورت تخصصی برای انجام عمل برن‌آوت (Burnout) یا همان دودکردن لاستیک‌ها تیونینگ شده است. در عمل برن‌آوت درحالی‌که چرخ‌های محرک با سرعت زیاد در‌حال‌چرخش هستند، خودرو حرکتی ندارد و همین باعث تولید حجم زیادی از دود می‌شود.

Filthy the Burnout Truck

مقاله‌های مرتبط:

به‌گفته‌ی سازنده، برای ساخت این کامیون ۷ سال زمان صرف شده است. وی این کامیون را در گاراژ منزل خود و در فرایندی آرام و طولانی‌مدت بازسازی و تیونینگ کرده است. جالب است درنهایت کامیون فیلتی خودرویی کاملا قانونی است و هیچ منعی برای ترددش در خیابان نیز وجود ندارد.

Filthy the Burnout Truck

کامیون فیلتی تمامی مشخصه‌های کامیون کلاسیک را دارد. برای مثال، می‌توان به جلوپنجره‌ی عمودی بزرگ آن اشاره کرد. همچنین باتوجه‌به ارتفاع پایین سیستم تعلیق آن، کمی سپر را بالاتر نصب کرده‌اند تا با سرعت‌گیرها برخورد نکند. داخل کابین نیز مانند کامیون‌های کلاسیک آمریکایی استفاده گسترده‌ای از فلزات را شاهد هستیم.

Filthy the Burnout Truck

قلب فیلتی را موتور دیزلی ساخت کامینز با حجم ۲۸ لیتر تشکیل می‌دهد که به ۴ توربوشارژر مجهز شده و می‌تواند ۹۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. با اینکه افراد زیادی برای خرید فیلتی ابراز آمادگی کرده‌اند، مالک آن اعلام کرده این کامیون یکی از اعضای خانواده‌اش است و قصد ندارد آن را بفروشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.