مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بهترین نرم‌افزار‌های تبدیل صدا به متن

راگامگ – آرمان رمضانی: با وجود گسترده تر شدن روز افزون استفاده از تکنولوژی در زندگی، کمتر کسی در میان ما یافت می شود که بنا بر شغل یا زندگی شخصیش نیاز به تایپ کردن نداشته باشد. بسیاری از ما با وجود داشتن شغل های متفاوت، بخشی از فعالیت حرفه ایمان صرف تایپ کردن نامه ها، مقاله ها، دستور العمل ها و … می شود و بدون شک اگر نرم افزار های تبدیل صدا به متن به مرحله ای از بهره وری برسند که بدون نگرانی از غلط های فراوان بتوان آن ها را جایگزین عمل خسته کننده ی تایپ کردن کنیم، احتمالا لحظه ای درنگ نخواهیم کرد. در این مقاله سعی شده بهترین نرم افزار های تبدیل صدا به متن برای تلفن همراه و رایانه شخصی را به شما معرفی کنیم.

نرم افزارهای تبدیل صدا به متن برای تلفن همراه

۱٫ Speechnotes

بدون شک بهترین خصوصیت این نرم افزار قابلیت استفاده از علائم نگارشیست. در استفاده از نرم افزارهای تبدیل صدا به متن عموما استفاده از علائم نگارشی مشکل ساز می شود اما در این نرم افزار برای مثال شما می توانید با گفتن کلمه ی ویرگول، در متن ویرگول بگذارید. نکته ی دیگر امکان ذخیره ی عبارات و کلمات پر کاربرد است مانند نام، نام شرکت، نام دانشگاه، امضا و … . در نهایت ویژگی دیگری که Speechnotes را به بهترین نرم افزار تبدیل صدا به متن برای اندروید تبدیل کرده است قابلیت ادامه ی متن بعد از یک توقف طولانیست. مهم نیست بین دو جمله ی شما چقدر زمان بیفتد، این نرم افزار همچنان به گوش کردن ادامه می دهد.

۲٫ Voice Notes

نرم افزارهای تبدیل صدا به متن

اگر Speechnotes را بهترین گزینه برای نوشتن مقاله ها و سخنرانی ها بدانیم، در طرف مقابل Voice Notes برای نوشتن متون کوتاه و غیر رسمی مناسب است. این نرم افزار دو امکان تبدیل صدا به متن و درج متن بر روی صفحه و ضبط صدا با هدف گوش کردن در آینده را به شما می دهد. همچنین قابلیتی که این نرم افزار را از نرم افزار های مشابه متمایز می کند امکانات قوی برای دسته بندی موضوعی متون و صداهاست.

۳٫ SpeechTexter

این نرم افزار به شما امکان کار کردن هم به صورت آنلاین و هم آفلاین را می دهد، هرچند برای کار کردن بدون نیاز به اینترنت باید فایل های مورد نیاز را دریافت کرده باشید. علاوه بر امکانات معمول نرم افزار های تبدیل صدا به متن، SpeechTexter این امکان را به شما می دهد تا به طور مستقیم پیام های کوتاه، ایمیل ها و توییت های خود را از طریق این نرم افزار بنویسید. در نهایت این نرم افزار امکانی شبیه به دفتر تلفن در اختیار شما قرار می دهد تا تمام شماره ها و آدرس های پر مصرفتان را در آن ذخیره کنید.

۴٫ Voice Text

این نرم افزار تنها یک هدف دارد: دریافت و ارسال پیام با صدا. Voice Text علاوه بر نوشتن پیام با صدای شما این امکان را برایتان فراهم می کند که پیام های دریافتیتان را هم بدون خواندن گوش کنید. علاوه بر این ها این نرم افزار طراحی ساده تری نسبت به نرم افزار های مشابه دارد و کار با آن نیاز به مطالعه ی راهنما و یا آموختن دستور های خاص ندارد. در نهایت Voice Text قابلیت سفارشی سازی دارد و شما می توانید پس از ذخیره ی اطلاعاتتان، با دستور های منحصر به خودتان از نرم افزار استفاده کنید.

۵٫ Google Assistant

نرم افزارهای تبدیل صدا به متن

Google Assistant و نرم افزار Voice Text ، هرچند که به قدرت سه نرم افزار اول لیست نیستند اما طراحی شده اند تا بخش خاصی از نیاز ها را پاسخ گو باشند. دستیار مجازی گوگل خصوصیات بی نظیری همچون یادآوری بر اساس مکان، کنترل اجزای هوشمند خانه و پادکست پلیر دارد اما تمرکز ما روی توانایی دیگریست. امکان منحصر به فردی که این نرم افزار در زمینه تبدیل صدا به متن به شما می دهد امکان دستور یادآوری با فرمان صوتی، ساختن فهرست، مدیریت دفترچه خاطرات و حتی درج اتفاقات در تقویم گوشی هوشمندتان پس از شنیدن فرمان صوتی شماست.


نرم افزار های تبدیل صدا به متن برای رایانه ی شخصی

۱٫ Google Docs Voice Typing

نرم افزارهای تبدیل صدا به متن

بیشتر نویسنده ها از این نرم افزار استفاده می کنند، بنابراین اگر شما هم به یک نرم افزار تبدیل صدا به متن رایگان اما در عین حال قدرتمند احتیاج دارید، می توانید روی این نرم افزار حساب کنید. از امکانات این نرم افزار علاوه بر امکان سفارشی سازی و ذخیره ۱۰۰ دستور منحصر به فرد برای شما، می توان به پریدن به قسمت دیگری از متن با دستور صوتی شما و امکان بولد کردن و یا تغییر فونت اشاره کرد.

۲٫ Dragon Professional Individual

همان طور که می توان از یک نرم افزار تبدیل صدا به متن قدرتمند انتظار داشت، Dragon Professional Individual به شما این امکان را می دهد تا تمام کار را بدون لمس صفحه کلید انجام دهید. با استفاده از تکنولوژی دیپ لرنینگ و قابلیت یادگیری، این نرم افزار ۳۰۰ دلاری با صدای شما هماهنگ می شود و به دقت ۹۹ درصدی در تبدیل صدای شما به متن می رسد. علاوه بر این ها این نرم افزار قابلیت هماهنگی با دیگر بخش های رایانه ی شخصی شما را دارد و افزون بر فرستادن ای میل و وب گردی با دستور صوتی شما، قابلیت هماهنگی با بیشتر نرم افزارهای تجاری مانند مایکروسافت آفیس و آی ورک را داراست.

۳٫ Braina Pro

البته نرم افزار Braina pro چیزی بیش از یک نرم افزار تبدیل صدا به متن است و بهتر است این نرم افزار را یک دستیار مجازی با بهره گیری از هوش مصنوعی تعریف کنیم. علاوه بر پشتیبانی از بیش از ۱۰۰ زبان زنده دنیا، این نرم افزار قابلیت انجام هرکاری در محیط دسکتاپ شما را داراست. همچنین این نرم افزار علاوه بر داشتن اپ تلفن همراه، قابلیت کار با میکروفون هر لپتاپی را داراست در نتیجه نیاز به میکروفون خارجی ندارد.

۴٫ Speechnotes

نرم افزارهای تبدیل صدا به متن

با بهره گیری از موتور تشخیص مکالمه ی گوگل، نرم افزار Speechnotes یک نرم افزار تبدیل صدا به متن آنلاین و ساده است که دقتی ۹۰ درصدی دارد. از آنجا که برای استفاده از این نرم افزار نیاز به دانلود، نصب و یا ثبت نام وجود ندارد، این نرم افزار در دسترس ترین نرم افزار تبدیل صدا به متن دنیاست. Speechnotes محیطی بسیار آسان برای کاربر دارد، خودش جملات را با حروف بزرگ آغاز می کند و به صورت اتوماتیک فایل های شما را ذخیره می نماید.

۵٫ e-Speaking

این نرم افزار به شما امکان کنترل رایانه تان توسط دستور صوتی، دیکته کردن متن ها و ای میل ها و امکان گوش کردن به متون به جای خواندن را فراهم می کند. این نرم افزار بیش از ۱۰۰ دستور پیش فرض دارد ( مانند “اکسل را باز کن” یا “ورد را باز کن”) و البته شما می توانید دستورات بسیار بیشتری را به آن بیاموزید.

منابع: hubspot, makeuseof

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.