مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۵ فایده زردچوبه برای سگ های خانگی

آیا تا به حال به این فکر کرده ‌اید که چگونه می توانید سلامتی سگ خود را  به طور طبیعی افزایش دهید؟ چیزی که ممکن است بخواهید به شدت در نظر داشته باشید، مصرف زردچوبه در سگ ‌ها است و آیا اینکه زردچوبه برای سگ ها مفید است؟ به طور کلی، این ماده برای سگ ‌ها می‌تواند بسیار خوب و مفید باشد. زردچوبه برای انسان ‌ها نیز بسیار موثر است، بنابراین جای تعجب نیست که این ریشه طلایی رنگ برای حیوانات خانگی نیز خواص جادویی داشته باشد. در این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام به بررسی فواید زردچوبه برای سگ های خانگی می پردازیم.

فواید و مزایای زردچوبه برای سگ های خانگی

به طور کلی، جزء فعال زرد چوبه که کورکومین نام دارد، توانایی ‌های ضد التهابی، آنتی‌ اکسیدان و شیمیایی قوی دارد. آیا تعجب می کنید که برای درد، به سگ خود زردچوبه می دهم؟ بله، درد یکی از دلایل اصلی برای استفاده از مکمل های حاوی زردچوبه برای حیوانات خانگی است و اصلا سخت نیست که زردچوبه را به رژیم غذایی سگ تان اضافه کنید. شما می توانید خمیر زرد چوبه را با مواد غذایی و غذاهای خانگی سگ خود مخلوط کنید و یا از مکمل ‌ها یا غذاهای آماده استفاده کنید.

زردچوبه برای سگ

آیا مصرف زرد چوبه برای سگ ‌ها خطری ندارد؟ به طور کلی توصیه می شود که از زردچوبه در مقادیر کم، برای سگ‌ ها استفاده کنید. شما حتی ممکن است آن را به عنوان یک جزء در غذای فعلی سگ خود پیدا کنید، اما احتمالا  تنها برای افزایش رنگ و طعم به کار می رود، بنابراین هیچ گونه عوارض دارویی ایجاد نمی کند. به همین دلیل ممکن است بخواهید که سلامت غذای سگ خود را با این ادویه عالی، افزایش دهید.

۵ مزیت عالی زردچوبه برای سگ ها

زردچوبه، چگونه می تواند به درمان کمک کند؟ زردچوبه می تواند سطح وسیعی از مشکلات بهداشتی و سلامتی را به طور طبیعی درمان کند، به ویژه بیماری ‌هایی که به التهاب مربوط می شوند. فواید زردچوبه برای سگ ‌ها عبارتند از:

زردچوبه برای درمان سرطان در سگ‌ ها

دامپزشکان اغلب توصیه می کنند که از زرد چوبه به عنوان شکلی از درمان طبیعی سرطان در سگ ‌ها استفاده شود. امروزه نیمی از سگ ‌های بالغ مبتلا به سرطان هستند و زرد چوبه روشی عالی برای محافظت از سگ شما در برابر التهاب و سرطان است. مطالعات نشان داده اند که ماده اصلی موجود در زردچوبه به نام کورکومین، می تواند سلول ‌های سرطانی را بکشد و از رشد بیشتر آنها جلوگیری کند.

زردچوبه برای درمان آرتروز و ورم مفاصل در سگ ها

از زردچوبه، برای درمان آرتروز و ورم مفاصل در سگ ‌ها نیز می توانید استفاده کنید. همانند آرتروز انسانی، آرتروز در سگ ها نیز یک بیماری مزمن است که ریشه و منشاء آن، التهاب می باشد. به عنوان یک عامل ضد التهاب قوی، زرد چوبه یک درمان طبیعی عالی برای آرتروز است. مطالعه ‌ای که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، به اثرات زردچوبه بر روی بیماران مبتلا به آرتروز انسانی، بیشتر تمرکز کرد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که مکمل عصاره زرد چوبه، به اندازه ایبوپروفن موثر است و عوارض جانبی کمتری بر روی سیستم گوارشی می گذارد.

زردچوبه برای درمان کیست در سگ ‌ها

بعدا در این مقاله، دستور استفاده از خمیر زرد چوبه به منظور استعمال داخلی را ارائه می دهیم، اما می توانید از خمیر زرد چوبه برای درمان کیست نیز استفاده کنید. ابتدا با دامپزشک خود مشورت کنید، اما استفاده داخلی و یا خارجی از زردچوبه، به احتمال زیاد به کاهش التهاب مربوط به کیست کمک می کند. همچنین یک ضد عفونی‌کننده طبیعی است. سگ ‌ها می توانند به کیست های چرب که کوچک و غیر سرطانی  هستند و به آهستگی در زیر پوست رشد می کنند، مبتلا شوند. ترکیبی از پودر زرد چوبه، روغن نارگیل و عصاره نارون کوهی، می تواند به طور روزانه به طور طبیعی، برای درمان کیست ها استفاده شود.

زردچوبه برای درمان زخم‌ ها در سگ ها

شما می توانید از زرد چوبه به طور موضعی برای درمان زخم‌ های کوچک مثل بریدگی و خراش استفاده کنید. زردچوبه خواص ضد میکروبی دارد، بنابراین می تواند به کشتن باکتری ‌ها و ضد عفونی کردن زخم کمک کند. همچنین برای کاهش التهاب و تورم عالی است. تحقیقات نشان می دهد که جزء فعال زردچوبه،  یعنی کورکومین، یک داروی مسکن و ضد درد طبیعی است، بنابراین استفاده از آن به طور موضعی می تواند به کاهش درد نیز کمک کند. فقط مراقب باشید که رنگ زیاد زرد چوبه میتواند رنگ پوست سگ شما را به طور موقت تغییر دهد.

زردچوبه برای درمان عفونت مجاری ادراری در سگ‌ ها

در سگ ‌ها، عفونت ‌های مجاری ادراری ( UTIs ) نتیجه هجوم باکتری ‌ها هستند. آنها می توانند در مجاری ادراری (زیر مثانه)، مثانه و یا بالای مثانه (در کلیه‌ها) رخ دهند. برخی از صاحبان حیوانات خانگی همانطور که نسبت به مقاومت آنتی‌بیوتیک درمورد خودشان نگرانی دارند، در مورد دوستان چهار پای خود نیز احساس نگرانی می کنند و به دنبال درمان ‌های طبیعی برای عفونت مجاری ادراری هستند. توانایی زردچوبه‌ در کشتن باکتری ‌ها، کاهش  التهاب و کاهش درد، آن را به یکی از چندین گزینه برای درمان طبیعی عفونت مجاری ادراری تبدیل کرده است.

دوز مصرفی زردچوبه برای سگ ‌ها

فرقی نمی کند که شما کپسول زرد چوبه را انتخاب کنید یا از سایر روش های درمانی این ماده طبیعی، استفاده نمائید و احتمالا در این فکر هستید که چه مقدار زرد چوبه را می توانید به سگ خود بدهید؟

دکتر کارن بکر توصیه می کند که سگ ‌های کوچک تا متوسط، به ۲۵۰ میلیگرم زردچوبه و دو بار در روز نیاز دارند، در حالی که تعداد زیادی از نژادهای بزرگتر باید ۵۰۰ میلیگرم زردچوبه را دو تا سه بار در روز مصرف کنند. او پیشنهاد می کند که گربه ‌ها نیز می توانند حدود ۱۰۰ میلیگرم زردچوبه را دو بار در روز مصرف کنند.

به گفته مجله سگ‌ های خانگی، دوز توصیه ‌شده برای سگ ‌ها، به ازاء هر پوند وزن، ۱۵ تا۲۰ میلیگرم در هر روز است، یا به طور ساده، ۸/۱ تا ۴/۱ قاشق چایخوری برای هر ۱۰ پوند وزن، به طور روزانه می باشد.

میزان دوز مناسب زرد چوبه برای سگ ‌ها قطعا به اندازه و وضعیت سلامتی آنها، متفاوت است. دقت کنید که درمورد استفاده از زرد چوبه و دوز مصرفی آن، با دامپزشک مشورت کنید. به طور معمول، شما باید زرد چوبه را به تدریج افزایش دهید تا خطری به وجود نیاید و اطمینان حاصل کنید که از محصولات ارگانیک و با کیفیت بالا، برای حیوان خانگی تان خریداری کنید.

زردچوبه برای سگ

چند دستور غذایی با زردچوبه برای سگ ‌ها

مهم است که به این نکته توجه داشته باشید که همانند انسان، بدن یک سگ نیز، زمانی که زردچوبه با چربی های سالم و فلفل سیاه ترکیب می شود، به بهترین شکل جذب بدن می شود. به همین دلیل، دیدن یک دستور غذایی زرد چوبه ای برای سگ ‌ها که شامل روغن نارگیل یا یک منبع چربی خوب دیگر است، غیر عادی نیست.

شما می توانید از پودر زرد چوبه برای سگ ‌ها یا از پودر خالص زرد چوبه برای انسان ‌ها، در هر یک از دستور العمل ‌های زیر استفاده کنید:

  • خمیر طلایی رنگ زردچوبه
  • آبگوشت چرب زردچوبه
  • روغن زردچوبه

اگر استفاده از مکمل زرد چوبه را برای سگ ‌ها ترجیح می دهید، به دنبال یک محصولی باشید که کیفیت بالایی داشته باشد و ارگانیک نیز باشد. همچنین می توانید از آدامس زردچوبه (زردچوبه جویدنی)که از قبل ساخته شده‌اند نیز استفاده کنید.

هشدارها و اقدامات احتیاطی

آیا مصرف زرد چوبه برای سگ ‌ها خطری ندارد؟ زمان زیادی طول می کشد تا بدانید که مصرف چه میزان زرد چوبه برای سگ ‌ها خطری ندارد. زردچوبه می تواند باعث عوارض جانبی ناخواسته شود.

عوارض جانبی زرد چوبه چه هستند؟ عوارض جانبی ناخواسته عبارتند از ناراحتی معده، تهوع، مشکلات کیسه صفرا، سرگیجه، کبودی و کمبود آهن. با این حال، زمانی که سگ ‌ها (یا انسان ‌ها) از زرد چوبه در مقادیر مناسب استفاده می کنند، این عوارض جانبی، رایج نیستند. عوارض جانبی، زمانی بروز می کنند که مصرف زردچوبه، بیش از حد باشد.

استفاده موضعی از زرد چوبه می تواند منجر به بروز لکه های زرد رنگ بر روی لباس، پوست و مو شود، پس با احتیاط مصرف کنید.

آیا مصرف زرد چوبه برای سگ‌ ها، در شرایط خاص، بد و مضر است ؟ در صورتی که حیوان خانگی شما، مبتلا به مشکلات کبدی و یا دیگر مسائل مربوط به سلامتی است، مهم است که قبل از دادن زردچوبه یا مصرف هرگونه دارو و مکملی، درست همانند انسان ‌ها که با پزشک خود مشورت می کنند، با دامپزشک حیوان خانگی خود نیز مشورت کنید تا از بروز فعل و انفعالات ناخواسته، پیشگیری کنید.علاوه بر این، زرد چوبه یک ادویه گرم در نظر گرفته می شود، به طوری که اگر سگ شما اغلب داغ است و یا به راحتی، دچار گرما و برافروختگی می شود، زرد چوبه نمی تواند انتخاب ایده ‌آلی باشد.

اگر مایل به استفاده از زردچوبه برای سگ خود هستید، با دامپزشک درباره دوز مصرفی مناسب مشورت کنید و از هرگونه توصیه ای مبنی بر مصرف بهترین مکمل های زردچوبه برای سگ ها، پیروی کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.