مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کاربرد‌های آلوئه ورا؛ درمان تاول و نرم کردن مو‌ها

راگامگ – ترجمه از هدی بانکی:

تسکین جای نیش حشرات

شبهای تابستان از خارش جای نیش پشه نمی‌توانید بخوابید؟ کمی ژل آلوئه ورا روی پوست‌تان بزنید چون این گیاه به دلیل داشتن خواص ضد التهابی می‌تواند خارش را تسکین بدهد و التهاب را بخواباند.

کاربرد‌های آلوئه ورا که نمی‌دانید

پاک کردن آرایش

اگر به دنبال یک راهکار طبیعی برای پاک کردن آرایش صورت‌تان هستید که هم ارزانقیمت باشد و هم پوست‌تان را تحریک نکند، کمی روغن زیتون را با آب آلوئه ورا (در فروشگاهها و داروخانه‌ها موجود است) ترکیب کنید و با آن آرایش‌تان را پاک کنید. این ترکیب به پوست‌تان آبرسانی نیز می‌کند.

درمان تاول

روی تاول آبدارتان ژل آلوئه ورا بزنید تا از تورم و قرمزی آن کم شود. اگز تاول پاره شد، به استفاده از ژل آلوئه ورا ادامه بدهید تا رطوبت پوست حفظ شده و زودتر التیام پیدا کند.

کاربرد‌های آلوئه ورا که نمی‌دانید

تسکین آفتاب سوختگی

مالیدن ژل آلوئه ورا روی پوست آفتاب سوخته یکی از متداول‌ترین کاربردهای آلو‌ئه وراست. سایر مرطوب کننده‌ها دارای پترولاتوم، لیدوکائین و یا بنزوکائین هستند که سوختگی را بدتر می‌‌کنند اما آلوئه ورا این عناصر را ندارد و خاصیت خنک کنندگی آن، سوزش پوست آفتاب سوخته را تسکین خواهد داد و خاصیت مرطوب کنندگی آن، مانع پوسته شدن شده و التیام را سرعت می‌دهد.

مرطوب کردن پوست

آلو‌ئه ورا مرطوب کننده‌ی فوق العاده‌ای برای تمام بدن است اما برای پوست صورت عالیست زیرا اثر چربی به جا نمی‌گذارد. اما نباید در استفاده از آن زیاده روی کنید زیرا لایه برداری طبیعی نیز هست و استفاده‌ی مکرر از آن می‌تواند پوست را تحریک کرده و خشک کند.

کاربرد‌های آلوئه ورا که نمی‌دانید

نرم کردن موها

به جای اینکه همیشه از نرم کننده برای موهای‌تان استفاده کنید، کمی ژل آلوئه ورا در دست‌تان قرار دهید و تمام موها را با آن ماساژ دهید و سپس بگذارید ۵ دقیقه بماند و آبکشی کنید. موهای شما به طور طبیعی نرم و لطیف خواهند شد. آلوئه ورا هم موها را مرطوب می‌کند و هم آنها را تغذیه می‌نماید و ضمنا رشدشان را تقویت می‌کند.

به جای فوم اصلاح

آلوئه ورا بینهایت آبرسان است و برای همین می‌توانید آن را جایگزین فوم یا ژل اصلاح‌تان کنید. با ژل آلو‌ئه ورا، تیغ اصلاح‌تان به راحتی روی پوست‌تان می‌لغزد و کمک می‌کند نقاط فرورفته‌ی پوست نیز به خوبی اصلاح شوند.

درمان آکنه

حتما فکر می‌کنید اگر واقعا می‌شد خیلی خوب بود! اما آلوئه ورا واقعا می‌تواند شما را از شر جوش‌های‌تان خلاص کند چون التهاب را فرومی‌نشاند و از قرمزی پوست کم می‌کند و ضمنا خاصیت ضد میکروبی آن، باکتریهایی را که سبب بروز جوش و آکنه شده‌اند نابود می‌کند. توصیه می‌کنیم اگر پوست‌تان حساس است اول ژل آلوئه ورا را روی نقطه‌ی کوچکی از پوست‌تان امتحان کنید.

کاربرد‌های آلوئه ورا که نمی‌دانید

درمان شوره سر

به جای اینکه برای برطرف کردن شوره سرتان به دنبال شامپوهای شیمیایی ضد شوره بروید، ژل آلوئه ورا را از کابینت‌تان دربیاورید و از آن استفاده کنید. مطالعات نشان داده‌اند این گیاه می‌تواند بیماری درماتیت سبور‌‌ئیک را که توسط شوره سر ایجاد می‌شود درمان کند.

درمان سوختگی‌های درجه اول و دوم

ژل جادویی آلوئه ورا فقط سوختگی ناشی از نور خورشید را تسکین نمی‌دهد. مطالعه‌ای روی ۵۰ بیمار نشان داد ژل آلوئه ورا بهتر از پماد سیلور سولفادیازین یک درصد توانسته بود درد و ناراحتی ناشی از سوختگیهای درجه یک و دو را تسکین بدهد و التیام‌شان را سرعت ببخشد.

منبع: rd

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.