مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ساخت کیت رنگ آمیزی مسافرتی برای کودکان

صورتی‌ها: نشستن در ماشین به مدت طولانی در سفرهای نورزی و حتی تابستانی برای کودکان جذابیت خاصی ندارد و ممکن است خیلی سریع حوصله‌شان سر رود چرا که این خصلت اکثر بچه‌ها است که از یک جا نشستن و عدم جنب‌وجوش خسته می‌شوند. بزرگترها باید پیش از سفر برای سرگرم شدن کودکان در طول سفر چاره‌ای بی‌اندیشند. یکی از راه‌حل‌ها ساخت کیت رنگ آمیزی مسافرتی برای کودکان است.

ساخت کیت رنگ آمیزی مسافرتی

ساخت کیت رنگ آمیزی مسافرتی

روش‌های مختلفی برای سرگرم‌کردن کودکان در طول سفر موجود است که شاید بدترین آن‌ها گوشی موبایل باشد! مضرات تبلت و گوشی تلفن همراه برای کودکان علاوه بر ایجاد ضعف بینایی می‌تواند به بروز مشکلات عصبی هم ختم شود. کودک شما در این سن باید به فعالیت‌های ذهنی سالم بپردازد. درست است که این وسایل می‌توانند در امر سرگرمی و آموزش به کار بیایند، اما باید به جنبه‌های دیگر آن نیز نگاه کرد. اگر والدین بیش از حد به کودکان خود اجازه کار کردن با گوشی و تبلت را بدهند، آن‌ها از دنیای واقعی فاصله خواهند گرفت. از طرف دیگر استفاده از فعالیت‌های ذهنی سالم نظیرِ نقاشی کردن، رنگ‌آمیزی کردن، شعر خواندن و … می‌تواند تاثیرات مثبتی را در آینده‌ی کودک بگذارد. این کیت رنگ آمیزی را می‌تواندی به راحتی آماده کنید و با آن بچه‌های کوچک را خوشحال و سرگرم کنید.

این کیت تمام چیزهایی که یک کودک می‌تواند به آن‌ها علاقه داشته باشد را دارا است. این کیت شامل یک جعبه جمع و جور، مداد شمعی یا وسیله رنگ‌آمیزی و تصاویر سفید برای رنگ‌آمیزی است. ساخت کیت رنگ آمیزی مسافرتی به قدری آسان است که نمی‌توان آن را هنردستی نامید. ابزار و وسایل مورد نیاز برای ساخت کیت رنگ آمیزی مسافرتی را در لیست زیر مشاهده می‌کنید.

وسابل مورد نیاز برای ساخت کیت رنگ آمیزی مسافرتی:

  • جا دستمالی مسافرتی (هر جعبه‌ای که بتوان آن را از وسط باز کرد)
  • گیره کوچک کاغذ یا لباس
  • مداد رنگی یا شمعی با جعبه
  • چسب تفنگی همره با چسب حرارتی
  • صفحات قابل رنگ‌آمیزی

برای این پروژه ساده به یک جعبه دستمال مرطوب پلاستیکی نیاز خواهید داشت. اگر نتوانستید آن را پیدا کنید از هر جعبه‌ای که بتوانید آن را از وسط باز کنید می‌توانید استفاده نمایید. همچنین می‌توانید کلاسورهای کوچک را به این منظور به کار ببرید. همچنین از گیره کاغذ برای نگهداری صفحات نقاشی استفاده شده است. اگر نتوانستید از آن‌ها پیدا کنید می‌توانید گیره‌های کوچک لباس را جایگزین آن‌ها کنید. پس از اینکه ابزار و وسایل مورد نیاز را تهیه کردید، مراحل ساخت را دنبال کنید.

مراحل ساخت کیت رنگ آمیزی مسافرتی

در ابتدا کمی چسب حرارتی به پشت گیره‌ی نگه‌دارنده کاغذ بزنید و آن را در یک سمت جعبه پلاستیکی بچسبانید.

ساخت کیت رنگ آمیزی مسافرتی

اندازه‌ی گیره باید طوری باشد که در جعبه به راحتی بسته شود.

ساخت کیت رنگ آمیزی مسافرتی

پس از آن باید در سمت دیگر مداد شمعی‌ها را بر روی جعبه بچسبانید. بهتر است مداد شمعی‌ها را همراه با جعبه درون کیت قرار دهید. برای اینکار ابتدا مقدار چسب در هر چهار گوشه‌ی جعبه مداد شمعی بزنید و آن را بروی سمت دیگر جعبه رنگ‌آمیزی بجسبانید. در این آموزش از مداد شمعی ۸ رنگ استفاده شده است که به راحتی در جعبه بسته شود. بسته به اندازه‌ی کیت می‌توانید از هر نوع مداد رنگی یا شمعی استفاده کنید به شرطی که کیت بدون مشکل بسته شود.

حالا هم گیره‌ی نگه‌دارنده صفحات آماده شده است و هم محل قرارگیری مداد رنگی‌ها. تنها کاری که باید انجام دهید تهیه چند نمونه نقاشی قابل رنگ‌آمیزی است. در این بخش چند نمونه از نقاشی‌ها در یک فایل آماده شده که می‌توانید به راحتی آن‌ها پرینت کرده و برش دهید و درون کیت قرار دهید. برای دانلود این نقاشی‌ها از طریق لینک زیر اقدام کنید.

ساخت کیت رنگ آمیزی مسافرتی

پس از دانلود این نقاشی‌ها، آن‌ها را برش دهید و به گیره کاغذ تعبیه شده بر روی کیت وصل کنید.

ساخت کیت رنگ آمیزی مسافرتی

به همین سادگی ساخت کیت رنگ آمیزی مسافرتی برای کودکان به اتمام رسید. لطفا از سپردن این جعبه در طول سفر به کودکان و نوزادانی ممکن است آن را بشکنند خودداری کنید. چرا که می‌تواند عواقب بدی از سوی صاحب این کیت داشته باشد و آرامش شما را در طول سفر بگیرد. شما چه ایده‌هایی برای سرگرم شدن کودکان در طول سفرهای نوروزی و تابستانی پیشنهاد می‌کنید؟

برگرفته شده از: livingwellmom.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.