مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آیا آبلیمو برای لاغری مفید است؟ خواص آب لیمو برای کاهش وزن سریع

آبلیمو برای کاهش وزن

به گزارش آلامتو به نقل از مجله سلامت ؛ دو راه عالی برای کاهش وزن این است که مقدار کالری مصرفی‌تان را کاهش داده و بصورت منظم ورزش کنید. به اعتقاد ان لوئیس گیتلمن، متخصص تغذیه، راه دیگر این است که در برنامه‌ی غذایی‌تان تغییراتی بدهید که بر توان کاهش وزن شما بیفزایید. مثلا اینکه آبلیمو مصرف کنید. اما مصرف آبلیمو می‌تواند عوارض جانبی‌ای هم داشته باشد، پس برای تایید فواید آن مطالعات بیشتری لازم است.

سوخت و ساز چربی

گیتلمن می‌گوید: سمومی که در غذاها و نوشیدنی‌ها و حتی از طریق تنفس هوا دریافت می‌کنید، در بدن شما جمع شده و باعث خواهد شد تا سوخت و ساز بدنتان تنبل شود. هنگامی که متابولیزم بدنتان کند شود، چربی سوزی بسیار دشوارتر خواهد شد. آبلیمو یک منبع سرشار از ویتامین سی یا اسید اسکوربیک است، که باعث خواهند شد کارکرد کبد و سوخت و ساز چربی افزایش یابد.

اثر بر گلوتاتیون و وزن آب

گیتلمن می‌گوید: فایده‌ی دیگر مصرف آبلیمو بر کاهش وزن این است که باعث خواهد شد سطح گلوتاتیون، یعنی آنتی‌اکسیدان ابتدایی که هنگام سم زدایی بر آن تکیه می‌شود، افزایش یابد.

در نتیجه تلاش‌های شما برای کاهش وزن و سم‌زدایی مؤثرتر واقع خواهد شد. همچنین آبلیمو یک ادرار آور طبیعی است، بنابراین وزن آب بدنتان یا چربی گول زنک بدنتان نیز کاهش خواهد یافت.

اگر شما آبلیمو بنوشید، مصرف آبتان نیز افزایش خواهد یافت. آب، از طرق مختلفی باعث کاهش وزن می‌شود. بعنوان مثال ممکن است شما تشنگی را با گشنگی اشتباه بگیرید، در اینصورت بیشتر غذا خواهید خورد.

همچنین همانطور که در تحقیقی توسط ویرجینیا تک روشن شده است، آب، پر کننده است، پس هرگاه آنرا قبل از وعده‌های غذایی‌تان بنوشید، می‌تواند میزان کالری‌های مصرفی شما را کاهش دهد.

هشدارها

با یک متخصص تغذیه در مورد مقدار آبلیمویی که جهت کاهش وزن باید مصرف نمایید، مشورت کنید. همچنین بهتر است که آبلیمو را بصورت رقیق شده در آب و از طریق نی بنوشید تا تماس کمتری با دندان‌هایتان داشته باشد.

ممکن است بعضی‌ها با مصرف مرکبات ترش کنند. در آخر اگر در حال تلاش برای کاهش وزنید، به آبلیموتان شکر نیفزایید. می‌توانید کمی شیرین کننده‌ی طبیعی مانند استویا ، عسل یا دارچین به آن اضافه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.