مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

معروف‌ترین سلبریتی‌هایی که جت شخصی دارند

راگامگ – ترجمه از محمد کاملان: سلبریتی‌ها دنیا را زیر نگین انگشتری خود دارند و به هر کجا که قدم می‌گذارند با موجی از هواداران روبرو می‌شوند، همین امر هم باعث شده تا سلبریتی‌ها در تمام دنیا طرفداران زیادی داشته باشند. از طرف دیگر دنیا از چیزی که قبلاً بود کوچکتر شده و سلبریتی‌های بین‌المللی را سراغ داریم که در نقاط مختلف دنیا کار می‌کنند و در یک چشم به‌هم زدن سوار بر جت‌های شخصی خود از یک قسمت دنیا به نقطه‌ای دیگر مسافرت می‌کنند.

سلبریتی‌هایی که جت شخصی دارند

به همین دلیل نیز هست که در کنار خودروها و موتورسیکلت‌های گران‌قیمت،‌ سلبریتی‌های زیادی را می‌شناسیم که دست‌کم برای خودشان یک جت شخصی دارند تا برای کار یا تفریح نیازی به خرید بلیت هواپیما نداشته باشند و هر زمان که اراده می‌کنند پهنه‌ آسمان را پشت‌سر بگذارند و از مسافرت‌های هوایی با جت‌های شخصی خود لذت ببرند.

از آنجایی که تعداد سلبریتی‌هایی که جت‌ شخصی دارند کم نیست و هر کدام از این جت‌ها نیز ویژگی‌ها و امکانات خاصی دارند، خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم نگاهی به فهرست جت‌های شخصی سلبریتی‌ها داشته باشیم.

دواین جانسون

سلبریتی‌هایی که جت شخصی دارند

دواین جانسون را سال‌ها است که می‌شناسیم و به‌خوبی می‌دانیم این هنرپیشه قدرتمند و خنده‌رو پس از موفقیت در مسابقات کشتی‌کج، راهی هالیوود شد و کار و کاسبی خوبی برای خودش در مرکز سینمای دنیا به‌راه انداخته است. دواین جانسون که ۱۰ دوره سابقه قهرمانی در کشتی‌کج را در کارنامه‌اش دارد موفقیت خود را در مسابقات کشتی‌کج مدیون خانواده‌اش است و جالب است بدانید تمامی اعضای خانواده دواین منجمله پدر، پدربزرگ و دایی‌هایش اهل کشتی کج بودند.

دواین جانسون به لحاظ مال و مکنت نیز کاملاً از مال دنیا بی‌نیاز است و به‌گزارش مجله فوربز در سال ۲۰۱۸ دواین با درآمدی نزدیک به ۱۲۴ میلیون دلار در هر سال، در فهرست پنجمین سلبریتی پول‌ساز جهان قرار گرفته است.

کاملاً مشخص است هرچقدر که ثروتمند هم باشید باز هم نمی‌توانید چنین ثروتی را خرج کنید. در نتیجه ولخرجی‌های دواین جانسون پایانی ندارد و خبرهای زیادی از خریدهای رنگ و وارنگ جانسون را در رسانه‌ها شاهد هستیم. یکی از این خریدها، یک جت شخصی است که گفته می‌شود دواین جانسون به قیمت گزاف ۲۲۰ میلیون دلار، این هواپیما را خریداری کرده و به لطف این جت‌شخصی، در کمترین زمان دنیا را زیر پا می‌گذارد.


فلوید می‌ودر

سلبریتی‌هایی که جت شخصی دارند

علاقه‌مندان مسابقات بکس به‌خوبی فلوید می‌ودر را می‌شناسند و می‌دانند با مشت‌زنی طرف هستیم که تاکنون در هیچ مبارزه‌ای شکست نخورده و از ۵۰ مسابقه‌ای که در آن حضور داشته است، ۵۰ برد مسلم داشته.

چنین رکورد بی‌سابقه‌ای باعث افزایش دستمزد فلوید می‌ودر شده و در همین راستا در سال ۲۰۱۵، مجله فوربز، می‌ودر را به‌عنوان پردرآمد‌ترین سلبریتی دنیا معرفی کرد. گفته می‌شود می‌ودر در سال ۲۰۱۵ چیزی حدود ۳۰۰ میلیون دلار درآمد داشته است. می‌ودر تنها در عرض یک شب و با حضور در یک مسابقه چیزی نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار درآمد دارد و از هر فرصتی برای ولخرجی و گشت و گذار به دور دنیا استفاده می‌کند.

در همین راستا یک فروند هواپیمای جت شخصی در میان خرید‌های فلوید می‌ودر به چشم می‌خورد. فلوید می‌ودر در خصوص قیمت‌نهایی خرید این هواپیما سخنی به زبان نیاورده است اما بدون شک با هواپیمای شخصی طرف هستیم که مبلغ زیادی بابت خرید آن پرداخت شده است.


جکی چان

سلبریتی‌هایی که جت شخصی دارند

جکی چان از آن دسته سلبریتی‌های بسیار محبوب در میان ایرانی‌ها است و مردم سایر قسمت‌های دنیا نیز علاقه خاصی به این هنرپیشه هنگ‌کنگی خنده‌رو دارند. اگر شما هم از طرفداران جکی چان هستید حتماً به‌خوبی می‌دانید که با یکی از پرکارترین هنرپیشه‌های دنیا طرف هستیم که بیشتر از ۱۰۰ فیلم بلند را در کارنامه‌اش دارد.

چنین کار و تلاشی، پول خوبی را برای جکی چان به‌دنبال داشته و گفته می‌شود در سال ۲۰۱۶، جکی چان چیزی نزدیک به ۶۱ میلیون دلار پول درآورده است. ثروت جکی چان بالغ بر ۴۰۰ میلیون‌ دلار برآورد می‌شود و به‌عنوان یکی از ثروتمند‌ترین هنرپیشه‌های هالیوودی به‌حساب می‌آید.

جکی چان چنین پول و ثروتی را بلااستفاده نگذاشته و تا می‌توانسته ولخرجی کرده است. یکی از این ولخرجی‌ها را می‌توان خرید یک جت شخصی از نوع امبرائر لگسی ۵۰۰ (Embraer Legacy 500 jet) نام برد که قیمتی نزدیک به ۲۰ میلیون دلار دارد.


دن بیلزریان

سلبریتی‌هایی که جت شخصی دارند

اگر اهل اینستاگرام باشید به احتمال زیاد نام دن بیلزریان (DAN BILZERIAN) را شنیده‌اید. بیلزریان که در شبکه‌های مجازی با نام سلطان اینستاگرام لقب گرفته، از آن دسته سلبریتی‌هایی به‌حساب می‌آید که زندگی بسیار مجلل و پرخرجی دارد.

بیلزریان از آن دسته سلبریتی‌هایی است که ثروت هنگفتی را از پدر به ارث برده است، از طرف دیگر خودش هم ید طولایی در قمار دارد و در سال ۲۰۱۰ به‌عنوان یکی از موفق‌ترین بازیکن‌های پوکر از جانب مجله بلوف (Bluff)، انتخاب شده است. گفته می‌شود دن بیلزریان در یک جلسه ورق‌بازی، چیزی نزدیک به ۳.۶ میلیون دلار را از دست داده است.

دن بیلزریان به اندازه‌ای ثروت دارد که چنین باخت‌هایی برای او همانند پول خرد است و زندگی پرخرج و عیاشی‌هایی که دارد باعث شده تا در سن ۳۸ سالگی، دوبار دچار حمله قلبی شود. دن بیلزریان در لس‌آنجلس و کالیفرنیا خانه دارد و از آنجایی که پایتخت قمار دنیا در لاس‌وگاس واقع شده است مانند مردم عادی برای رفتن به این شهر سوار بر خودرو نمی‌شود و یک جت اختصاصی خریداری کرده تا هر وقت هوس قمار به سرش زد، خودش را در کمترین زمان به لاس‌وگاس برساند.

این جت شخصی از نوع گلف‌استریم ۴ است و خرید آن چیزی حدود ۶ میلیون دلار خرج روی دست دن بیلزریان گذاشته است.


جی‌زی

سلبریتی‌هایی که جت شخصی دارند

زوج مشهور دنیای موسیقی جی‌زی و بیانسه هستند و جی‌زی به‌عنوان یکی از ثروتمندترین رپرهای دنیا شناخته میشود. جی‌زی دقیقاً ۲۱ جایزه گرمی را از آن خود کرده و در سال ۲۰۱۷، مجله فوربز۷ ثروت جی‌‌زی را معادل ۸۱۰ میلیون دلار تخمین زده است. به این ترتیب با نگاهی به درآمد و ثروت بیانسه و یک حساب سرانگشتی می‌توان حدس زد، جی‌زی و بیانسه مجموعاً بیشتر از یک میلیارد دلار ثروت دارند و به لطف این ثروت تمام‌نشدنی دائم به همدیگر خودروهای اشرافی و جزیره‌های گران‌قیمت و باصفا هدیه می‌دهند.

اما در میان تمامی هدایایی که این زوج سلبریتی به یکدیگر هدیه داده‌اند، جزیره‌ شخصی که جی‌زی با قیمت ۴ میلیون دلار برای بیانسه خرید بیشتر از بقیه به چشم می‌خورد. بیانسه نیز برای اینکه سخاوتمندی جی‌زی را جبران کند برای تولد او یک دستگاه بوگاتی ویرون خریداری کرد. قضیه هدیه دادن جی‌زی و بیانسه ادامه پیدا کرد تا اینکه در نهایت باخبر شدیم بیانسه دل به دریا زده است و یک فروند جت شخصی با قیمت ۴۰ میلیون دلار برای جی‌زی خریداری کرده است.

این جت شخصی از چیزی که فکرش را بکنید مجهزتر است و حتی به یک آشپزخانه نیز مجهز می‌باشد. اتاق خواب، دو سرویس بهداشتی مجزا را می‌توان از دیگر ویژگی‌های این جت شخصی نام برد. تجهیزات داخلی این جت نیز از بهترین مواد ساخته شده‌‌اند و تودوزی صندلی‌های این هواپیما از چرم بسیار مرغوبی تهیه شده است.


کریستیانو رونالدو

سلبریتی‌هایی که جت شخصی دارند

در این قسمت نیز به سلبریتی رسیدیم که طرفداران زیادی در ایران دارد، این هواداران که روز و شب حساب کاربری رونالدو در اینستاگرام را دنبال می‌کنند، به خوبی می‌دانند که رونالدو چیزی بیشتر از ۱۵۵ میلیون هوادار در اینستاگرام دارد و کریستیانو رونالدو هر از گاهی تصاویری از سفرهای خود با جت شخصی‌اش را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد.

رونالدو نه تنها از فوتبال درآمد چشمگیری دارد بلکه از تبلیغات و سایر حاشیه‌های زندگی خود نیز درآمد هنگفتی به‌دست می‌‌آید و مجله فوربز مدتی پیش گزارش داد کریستیانو رونالدو با برند ورزشی نایکی قراردادی به مبلغ هنگفت ۱ میلیارد دلار بسته است.

این دستمزدهای میلیون دلاری رونالدو را به یکی از ثروتمندترین فوتبالیست‌ دنیا تبدیل کرده و مدتی پیش باخبر شدیم یک جت گلف‌استریم با مدل G650 خریداری کرده که قیمتی نزدیک به ۴۵ میلیون دلار دارد. این هواپیمای شخصی، نه تنها امکانات خوبی را برای کریستیانو رونالدو فراهم می‌کند بلکه چیزی نزدیک به ۱۸ نفر مسافر دیگر نیز در این هواپیما جا می‌شوند تا رونالدو دست هر کسی را که دلش خواست بگیرد و سوار بر هواپیما دور دنیا را بگردند.


جیم کری

سلبریتی‌هایی که جت شخصی دارند

جیم‌ کری به اندازه‌ای با فیلم‌هایش ما را خندانده است که وقتی حتی نام این هنرپیشه بامزه را می‌شنویم ناخودآگاه لبخند به لب‌مان می‌آید. ایس ونچورا: کارآگاه حیوانات، احمق‌ و احمق‌تر، ماسک و نمایش ترومن از مهم‌ترین فیلم‌های جیم کری هستند و به‌رغم اینکه چند سالی می‌شود فیلم پرفروشی را از جیم کری شاهد نیستیم اما باز هم سابقه هنرپیشگی او در هالیوود، ثروت چشمگیری را برای این بازیگر فیلم‌های کمدی به ارمغان آورده است.

جیم کری به اندازه‌ای پول و ثروت دارد که نمی‌داند با پول‌هایش چکار کند و در همین زمینه باخبر شدیم یک فروند حت شخصی گلف‌استریم وی را خریداری کرده است. این هواپیمای بزرگ و مجهز چیزی حدود ۴۱ میلیون دلار قیمت دارد و هر وقت جیم کری اراده کند، با این جت شخصی دور دنیا را زیر پا می‌گذارد.


جان تراولتا

سلبریتی‌هایی که جت شخصی دارند

اگر تا این قسمت از فهرست جت‌های شخصی سلبریتی‌ها با ما همراه بوده باشید حتماً متوجه شده‌اید که سلبریتی‌های زیادی جت شخصی دارند اما کمتر سلبریتی را سراغ داریم که خلبانی این جت‌ها را نیز بلد باشد. اما داستان جان تراولتا با بقیه سلبریتی‌ها فرق می‌کند و با چهره سرشناسی طرف هستیم که علاقه زیادی به پرواز دارد و همین علاقه باعث شد تا گواهینامه خلبانی را نیز کسب کند.

جالب است بدانید جان تراولتا به اندازه‌ای عاشق پرواز و هواپیما است که خانه‌ای در فلوریدا خریده تا این خانه با فرودگاه فاصله بسیار کمی داشته باشد و هر وقت که از حضور بر روی زمین خسته شد، لباس خلبانی بر تن کند و سوار بر جت‌های شخصی‌اش به دور دنیا پرواز کند.

در بالا گفتیم جت‌های شخصی و مطمئن باشید اشتباه نکردیم چرا که جان تراولتا به‌جای یک فروند هواپیما، ۵ فروند جت شخصی بسیار مجهز دارد. یکی از این هواپیما‌ها یک فروند بوئینگ ۷۰۷-۱۳۸ متعلق به هواپیمایی کانتاس (Qantas)‌ است. جان تراولتا سفیر رسمی این هواپیمایی است و مدتی پیش اپرا وینفری را به همراه چندین نفر دیگر با هواپیما به استرالیا برد.


نیمار

سلبریتی‌هایی که جت شخصی دارند

نِیمار دا سیلوا سانتوس جونیور که در دنیای فوتبال او را با نام نیمار می‌شناسیم بارها به‌عنوان یکی از بهترین فوتبالیست‌های دنیا شناخته شده است و اگر اهل فوتبال باشید حتماً به خوبی می‌دانید که مهارت عجیبی در استفاده از هر دو پا برای کنترل توپ دارند.

نیمار در سال ۲۰۱۷ با مبلغ گزاف ۲۲۲ میلیون یورو به با شگاه پاری‌ سن‌ژرمن ملحق شد و این قرار داد او را به گران‌قیمت‌ترین فوتبالیست دنیا تبدیل کرده است. با چنین پول و ثروتی نیمار به جای اینکه یک فروند هواپیما بخرد، دو فروند جت شخصی در اختیار دارد. یکی از این جت‌ها مدل فنوم (Phenom) ۱۰۰ است و قیمتی حدود ۴ میلیون دلار دارد.

جت دیگر نیمار مدل سسنا سیتِیشن ۶۸۰ (Cessna Citation) است و هواپیمای گران‌قیمت‌تری به‌حساب می‌آید اما از آنجایی که نیمار این هواپیما را دست‌دوم خریداری کرده، چیزی حدود ۵ میلیون دلار برای آن هزینه نموده است. جالب است بدانید فهرست ولخرجی‌های نیمار به همین‌جا ختم نمی‌شود و این اسطوره فوتبال در کنار دو فروند جت شخصی، یک هلی‌کوپتر و کشتی بزرگ تفریحی نیز دارد.


اپرا وینفری

سلبریتی‌هایی که جت شخصی دارند

اپرا وینفری به اندازه‌ای در آمریکا نفوذ دارد که می‌گویند اگر روزی هوس رئیس‌جمهوری به سرش بزند، در انتخابات رأی بیشتری نسبت به رقبا بدست خواهد آورد. اپرا وینفری یکی از شناخته‌شده‌ترین زن‌های سیاه‌پوست آمریکایی است و بانفوذترین زن دنیا شناخته می‌شود. اپرا که جایزه اسکار را نیز در کارنامه‌اش دارد در کنار دستاوردهای هنری و اجتماعی، به لحاظ اقتصادی نیز یکی از ثروتمندترین زن‌های سیاه‌پوست دنیا شناخته می‌شود و سرمایه او از ۳ میلیارد دلار تجاوز می‌کند.

این امر باعث شده تا یک جت‌شخصی بسیار پیشرفته از نوع بمباردیه بی.‌دی ۷۰۰ (Bombardier) را در اختیار داشته باشد. اپرا این جت را با مبلغ گزاف ۴۲ میلیون دلار خریداری کرده و در گروه جت‌های شخصی دورپروازی قرار می‌گیرد که به راحتی می‌توان با آن به هر نقطه‌ای از دنیا پرواز کرد.

جت شخصی اپرا به لحاظ فضا و امکانات نیز هواپیمای بسیار راحت و جاداری است و ۱۹ سرنشین داخل این هواپیما به راحتی قرار می‌گیرند. گفته می‌شود این جت شخصی دارای بهترین امکانات داخلی است و برای مسافرت‌های هوایی طولانی از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا جهت سرگرم کردن مسافرین بهره می‌گیرد. تجهیزات داخل این جت نیز کاملاً اشرافی و لاکچری انتخاب شده‌اند.


لوئیز همیلتون

سلبریتی‌هایی که جت شخصی دارند

علاقه‌مندان مسابقات فرمول‌وان به خوبی لوئیز همیلتون را می‌شناسند و می‌دانند که در سال ۲۰۰۸ قهرمان جهان شد. جالب است بدانید لوئیز همیلتون زمانی که هنوز کودکی بیشتر نبود با یکی مربیان تیم مک‌لارن آشنا شد و از همان زمان تصمیم‌اش را گرفت تا در آینده قهرمان مسابقات فرمول یک شود.

لوئیز همیلتون در حال حاضر برای تیم مرسدس‌بنز رانندگی می‌کند و قهرمان زودهنگام فصل ۲۰۱۸ مسابقات فرمول یک شده است. این امر باعث شد تا گزارش شود لوئیز همیلتون در سال ۲۰۱۸ چیزی نزدیک به ۵۰ میلیون دلار درآمد داشته است.

در نتیجه در کنار خودروهای گران‌قیمت و سریعی که در گاراژ لوئیز همیلتون ۳۴ ساله به چشم می‌خورد، سریع‌ترین راننده جهان یک فروند هواپیمای بمباردیه چنلجر ۶۰۵ را خریداری کرده است. این هواپیما با مبلغ گزاف ۲۵ میلیون دلار خریداری شد و گفته می‌شود لوئیز همیلتون برای خرید آن از ترفند‌‌های جالبی استفاده کرد تا پرداخت مالیات را دور بزند.


مارک کیوبن

سلبریتی‌هایی که جت شخصی دارند

مارک کیوبن از آن دسته سرمایه‌دارانی است که چیزی حدود ۲.۳ میلیارد دلار ثروت دارد و یکی از ماهرترین سرمایه‌گذاران نسل جدید آمریکا به‌حساب می‌آید. کیوبن ذهن اقتصادی بسیار زیرکی دارد و استاد زمان‌سنجی در معاملات است. در این زمینه می‌توان به فروش Broadcast.com به یاهو اشاره کرد. این معامله دقیقاً در زمانی انجام شد که فناوری‌های اینترنتی رونق زیادی داشت و یاهو بابت این خرید چیزی نزدیک به ۵.۷ میلیون دلار به مارک کیوبن پرداخت کرد.

جالب اینجاست که این خرید هیچ سودی برای یاهو نداشت و پس از مدتی یاهو از خرید خود کاملاً پشیمان شد. اما هوشمندی مارک کیوبن در خرید و فروش برای وی ثروت افسانه‌ای را به دنبال داشته و این میلیاردر و تاجر معروف یک فروند هواپیما و کشتی تفریحی بسیار بزرگ و مجلل دارد.

بر اساس گزارشی که سی‌.‌ان‌.‌بی‌سی منتشر کرده است، مارک کیوبن رکورد گینس را برای بیشترین تراکنش مالی در یک مرحله، در اختیار دارد. این تراکنش مربوط به خرید هواپیمای گلف‌استریم وی با قیمت گزاف ۴۰ میلیون دلار بوده است.


استیو جابز

سلبریتی‌هایی که جت شخصی دارند

استیو جابز به اسطوره فناوری‌های نوین تبدیل شده و کسی بود که توانست از هیچ به همه‌چیز برسد و با به‌راه‌اندازی شرکت اپل معنای جدیدی از تعامل انسان با کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند را تعریف کرد. استیو جابز در سال ۲۰۱۱ به دلیل سرطان لوزالمعده در سن ۵۶ سالگی دار فانی را وداع گفت اما امپراتوری که بنا کرده است نامش را همیشه جاودان نگه خواهد داشت.

ثروت استیو جابز از چیزی که فکرش را بکنید بیشتر بود و گفته می‌شود ارزش دارایی‌های او نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار بوده است. به لطف چنین سرمایه‌ای استیو جابز برای سفرهای تجاری یک فروند جت شخصی بزرگ و مجهز را خریداری کرده بود.


تام کروز

سلبریتی‌هایی که جت شخصی دارند

چیزی نزدیک به سه دهه است که تام کروز را بر پرده نقره‌ای شاهد هستیم و خاطره‌های خوشی با فیلم‌های او داریم، تام کروز هنرپیشه‌ای است که در میان سایر همقطاران خود، بیشترین دستمزد را برای بازی در فیلم‌ها دریافت می‌کند و در میان فیلم‌هایی که بازی کرده است بیشتر به‌خاطر بازی در مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن در میان هواداران شناخته می‌شود.

تام کروز در هر فیلمی که بازی می‌کند پرفروش می‌شود و درآمد این فیلم‌ها باعث شده تا او چیزی نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار ثروت داشته باشد. به لطف چنین ثروتی تام کروز دو جین موتورسیکلت و خودروی تراز اول را در گاراژ شخصی خود دارد و باخبر شدیم مدتی پیش یک فروند جت شخصی گلف‌استریم ۴ را با مبلغ گزاف ۳۶ میلیون دلار خریداری کرده است. این هواپیما به لحاظ امکانات رفاهی و تفریحی چیزی کم و کسر ندارد و موتورهای این هواپیما توسط شرکت معروف رولزرویس ساخته شده است.


وارن بافت

سلبریتی‌هایی که جت شخصی دارند

علاقه‌مندان به دنیای اقتصاد و تجارت وارن بافت را به‌خوبی می‌شناسند و با‌شخصیتی طرف هستیم که به‌عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم میلادی شناخته می‌شود. وارن بافت دو قانون مهم در زندگی دارد که بازگو کردن آنها برای شما خالی از لطف نیسپ. قانون اول وارن بافت این است که پول را از دست ندهید و قانون دوم او این است که قانون اول را فراموش نکنید. وارن بافت بیشتر از هر کس دیگری قدر پول را می‌داند و در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان ثروتمندترین فرد دنیا شناخته شد، در سال ۲۰۱۷ نیز وارن بافت در رتبه سوم فهرست ثروتمندترین افراد دنیا جای گرفت.

وارن بافت از آن دسته چهره‌های سرشناسی نیست که اهل خوشگذارنی و ولخرجی باشند و هواپیمای جت شخصی‌اش را به دلیل سفرهای کاری که به قسمت‌های مختلف دنیا داشت خریداری کرده است. وارن بافت در حال حاضر ۸۸ سال سن دارد و با ثروتی بیشتر از ۸۴ میلیارد دلار هرچیزی که اراده کند را می‌تواند در اختیار بگیرد. در نتیجه جت شخصی وارن بافت نه تنها هواپیمای راحت و مجهزی است بلکه به لحاظ امکانات و تجهیزات داخلی نیز یک هواپیمای کاملاً لوکس و اشرافی به‌حساب می‌آید.


آمیتاب باچان

سلبریتی‌هایی که جت شخصی دارند

آمیتاب باچان در جامعه هنری هندوستان فردی بسیار محترم و خوش‌نام است و اهالی هندوستان با او رفتاری همانند رفتار با یک پادشاه را دارند. جالب است بدانید شهرت آمیتاب باچان تنها در میان هندی‌ها خلاصه نمی‌شود و به چهره‌ای جهانی تبدیل شده که حتی در موزه لندن نیز جایی برای خودش دارد. آمیتاب باچان که به پدر سینمای هند نیز معروف است به‌عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیگران سینمای هند شناخته می‌شود و بیشتر از ۱۹۰ فیلم بلند سینمایی را در کارنامه‌اش دارد.

حضور بیشتر از ۵ دهه در سینمای بالیوود ثروت هنگفتی را برای این هنرپیشه به دنبال داشته و دارایی‌های خالص آمیتاب باچان از مرز ۴۰۰ میلیون دلار تجاوز می‌کند. با این حساب خرید جت شخصی برای آمیتاب باچان چیزی نیست و پادشاه بالیوود یک هواپیمای بسیار مجهز دارد تا به هر نقطه‌ای از دنیا که دلش خواست بی‌درسر سفر کند.


ولید بن طلال

سلبریتی‌هایی که جت شخصی دارند

ولین بن طلال نوه عبدالعزیز آل سعود، بنیان‌گذار عربستان سعودی است و یکی از معروف‌ترین کارآفرین‌ها و سرمایه‌داران سعودی به‌حساب می‌‌آید. ولید بن طلال به لحاظ ثروت و مکنت نیز دارایی هنگفتی دارد و گفته می‌شود که ثروتمندترین فرد جهان عرب است.

ولید بن طلال سرمایه‌گذاری‌های چشم‌گیری در آمریکا و کشورهای اروپایی انجام داده و جالب است بدانید حتی در توییتر و اپل نیز سرمایه دارد و گفته می‌شود دارایی‌های بن طلال بیشتر از ۲۰ میلیارد دلار است. بن طلال ید طولایی در کمک به سازمان‌‌‌های خیریه نیز دارد و مدتی پیش ۴ میلیارد دلار به خیریه کمک کرد.

ولید بن طلال با چنین پول و ثروتی یک کشتی تفریحی بسیار گران‌قیمت برای خودش خریده است که نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار ارزش دارد. ثروتمندترین مرد جهان عرب در کنار این کشتی یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ نیز در اختیار دارد و این هواپیما به لحاظ امکانات داخلی نیز دست کمی از لوکس‌ترین هتل‌های دنیا ندارد. فهرست هواپیماهای ولید بن طلال به همین‌جا ختم نمی‌شود و یک ایرباس ۳۲۱ در کنار هاوکر سیدلی ۱۲۵ (Hawker Siddeley) را می‌توان از دیگر جت‌های شخصی بن طلال نام برد.

در این قسمت به پایان فهرست جت‌های شخصی سلبریتی‌ها و چهره‌های‌ سرشناس رسیدیم، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم اطلاعات جالبی در این زمینه دارید، در قسمت نظرات این اطلاعات را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: hotcars

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.