مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ساخت خلال دندان طعم دار: مرحله به مرحله با تصاویر

صورتی‌ها: خلال دندان‌های طعم‌دار برای خوشبو کردن دهان می‌توانند جایگزین آدامس و آبنبات باشند. اگر می‌خواهید بدون جویدن آدامس طعم غذا را از دهانتان پاک کرده و دهانتان را خوشبو کنید، خلال دندان طعم دار انتخاب خوبی است. شما می‌توانید آن‌ها را با طعم دلخواه خودتان درست کنید. در این بخش از صورتی‌ها آموزش ساخت خلال دندان طعم دار را به صورت تصویری خدمت شما آماده کرده‌ایم.

ساخت خلال دندان طعم دار

ساخت خلال دندان طعم دار

همانطور که گفته شد خلال دندان‌های طعم دار می‌توانند جایگزین آدامس و آبنبات برای خوشبو کردن دهان شوند و می‌توانید با هر طعم دلخواه آن‌ها را در خانه درست کنید. برای مثال طعم نعنای آن‌ها می‌تواند نفس شما را تازه کند. طعم دارچین باعث کنترل اشتها شده و رایحه مرکبات خلق و خوی را بهتر می‌کند. هر طعمی که به خلال دندان اضافه کنید، یک خاصیت برجسته دارد و به همین خاطر باید طعم مورد نظرتان را با دقت انتخاب کنید. ضمن اینکه فقط و فقط باید از روغن‌ها و طعم‌دهنده‌های خوراکی استفاده کنید.

بسیاری از مردم برای اینکار از روغن‌های اسانس طبیعی استفاده می‌کنند که یک انتخاب بسیار عالی است. چرا که این روغن‌ها علاوه بر خوشبو کردن دهان فواید بسیاری برای سلامتی نیز فراهم می‌کنند. پیش از استفاده از این اسانس‌ها فقط باید مطمئن باشید تا گواهی ایمنی آن‌ها تایید شده باشد. در این آموزش جنبه‌ی سلامتی آن‌ها را در نظر نمی‌گیریم و فقط بر روی جنبه بهداشتی و مزه‌ی خوب آن تمرکز می‌کنیم. به هر حال روش کار یکی است. برای ساخت خلال دندان طعم دار وسایل و مواد مورد نیاز را در لیست زیر مشاهده می‌کنید.

وسایل مورد نیاز برای ساخت خلال دندان طعم دار:

  • خلال دندان نرم (باید از خلال دندان نرم استفاده کنید چون خلال دندان‌های سخت معمولا یک لایه روکش دارند که مانع از رسیدن روغن به مغز چوب می‌شود)
  • روغن و اسانس خوراکی (روغن دارچین)
  • روغن و اسانس خوراکی (روغن نعنا)
  • روغن و اسانس خوراکی (روغن لیمو)
  • دستمال کاغذی
  • ظرف استوانه‌ای درب‌دار
  • بطری شیشه‌ای
  • شیشه مربا

ساخت خلال دندان طعم دار

آموزش مرحله به مرحله ساخت خلال دندان طعم دار:

پس از تهیه وسایل و مواد مورد نیاز مراحل ساخت خلال دندان طعم دار را دنبال کنید تا یک تجربه‌ی جالب و جدید به دست آورید.

مرحله اول:

در ابتدا یک قاشق چای‌خوری از اسانس مورد نظر ار درون ظرف شیشه‌ای بریزید. ظرفی که انتخاب کردید باید طوری باشد که با بسته شدن در هوا به داخل آن نرود. پس از آن خلال دندان‌ها را داخل ظرف قرار دهید و در ظرف را ببندید. سپس آن را کمی تکان بدهید. تعداد خلال‌ها چندان مهم نیست و می‌توانید بین ۲۰ تا ۱۰۰ تا خلال داخل ظرف بریزید. ضمن اینکه از همین روغن می‌توانید دوباره برای ساخت خلال دندان طعم دار استفاده کنید پس بهتر است آن را هدر ندهید. حالا ظرف را به مدت ۱۲ تا ۴۸ ساعت در یک فضای تاریک بگذارید.

معمولا طعم‌دهنده‌های سرد مثل هندوانه باید زمان بیشتری سپری شود و در صورت گرم بودن طبع آن به زمان کمتری احتیاج است. خلال دندان‌های نرم به مرور زمان اسانس را به جان خود می‌کشند و طعم‌دار می‌شوند و احتیاجی نیست کار خاصی انجام دهید. همین که شرایط را مهیا سازید کافی است.

ساخت خلال دندان طعم دار

مرحله دوم

پس از اینکه خلال‌ها به مدت کافی داخل روغن ماندند، آن‌ها را روی یک دستمال کاغذی بچینید. خشک شدن خلال‌ دندان طعم دار بین ۴ تا ۸ ساعت زمان می‌برد. اگر برای خشک کردن خلال‌ها عجله دارید، کافی است آن‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه فارنهایت بگذارید. خلال‌ها وقتی کاملا خشک شده‌اند که دست‌تان را چرب نکنند.

ساخت خلال دندان طعم دار

ساخت خلال دندان طعم دار به اتمام رسید.

ساخت خلال دندان طعم دار

توصیه می‌کنیم برای نگه‌داری خلال دندان طعم دار از همان ظرفی استفاده کنید که روغن را داخلش ریخته بودید. البته بهتر است قبل از استفاده آن را بشویید. خیلی مهم است ظرف خلال دندان در برابر ورود هوا مقاوم باشد در غیر این صورت عطر و طعم خلال‌ها می‌پرد. با استفاده از این روش می‌توانید عطر و طعم‌های دیگر را امتحان کنید و در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها از آن‌ها استفاده کنید. امیدواریم این آموزش مورد پسند شما قرار گرفته باشد. ممنون از همراهی‌تان با این بخش از هنرهای دستی مجله صورتی‌ها و ساخت خلال دندان طعم دار برای خوشبو کردن دهان!

برگرفته شده از: instructables.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.