مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مشخصات فنی خودروهای برقی جدید بی ام و اعلام شد

بی‌ام‌و سه مدل محصول برقی جدید با نام‌های iX3، i4 و iNEXT را وارد بازار خواهد کرد و مشخصات این خودروها را منتشر کرده‌ است.

بی‌ام‌و با جدیت برنامه‌ی خود را برای تولید خودروهای برقی دنبال می‌کند و حالا اطلاعات بیشتری از این مدل‌ها در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار داده است. در تیزری که از این خودروها در حال تست در یک مسیر برفی منتشر شده، همچنان ظاهر این سه مدل کاملا مشخص نیست. 

BMW Electric Vehicle Lineup Teaser

در حال حاضر بی‌ام‌و ۳ مدل خودروی برقی را معرفی کرده است که به‌زودی تولید آن‌ها آغاز خواهد شد. اولین مدل کراس‌اور iX3 است، مدل دوم یک سدان بوده و i4 نام دارد و درنهایت نیز یک کراس‌اور کوچک‌تر با نام iNEXT به تولید خواهد رسید.

BMW Electric Vehicle Lineup Teaser

در بین این سه مدل بیشتری توجه را مدل iX3 به خود جلب کرده است چون این مدل قرار است همین سال آینده به تولید برسد و این یعنی شاید تا پیش از پایان سال جاری شاهد رونمایی رسمی از آن باشیم. در زمینه‌ی طراحی این مدل می‌توان اطمینان داشت که جلوپنجره‌ی جدید بی‌ام‌و را در این مدل نیز خواهیم دید و شعاع حرکتی آن هم با هر بار شارژ رقمی بیش از ۴۰۰ کیلومتر باشد. به‌گفته‌ی بی‌ام‌و باتری این مدل با استفاده از یک شارژر ۱۵۰ کیلوواتی شارژ می‌شود و امکان شارژ کردن تمام ظرفیت باتری در نیم ساعت وجود دارد.

BMW Electric Vehicle Lineup Teaser

از آنجایی که تصاویر این مدل در یک مکان برفی سردخیز منتشر شده، بی‌ام‌و اعلام کرده که مراحل تست این مدل‌ها در کشور سوئد در حال انجام است.

مقاله‌های مرتبط:

مدل بعدی یک سدان  با نام i4 است که آن نیز در همان منطقه مراحل تست خود را می‌گذراند. این مدل هنوز تست‌های جاده‌ای خود را انجام نداده و کسی آن را خیابان ندیده است. بی‌ام‌و در مورد شعاع حرکتی این مدل عدد ۶۰۰ کیلومتر را عنوان کرده است. همچنین این سدان می‌تواند در ۴ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. بی‌ام‌و زمان شروع تولید i4 را سال ۲۰۲۱ اعلام کرده است.

BMW Electric Vehicle Lineup Teaser

درنهایت به سومین مدل یعنی مدل کراس‌اور کوچک iNEXT می‌رسیم. این مدل به‌گفته‌ی بی‌ام‌و قرار است از سیستم رانندگی خودکار سطح ۳ استفاده کند و توانایی‌های حرکتی و شعاع حرکتی آن نیز با سدان i4 یکسان است.

BMW Electric Vehicle Lineup Teaser

ساخت این خودرو روی پلتفرم جدید بی‌ام‌و که مخصوص خودروهای الکتریکی طراحی شده است انجام شود. تولید این مدل نیز تا سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد. این مدل‌ها در آینده‌ای نزدیک به دو مدل برقی فعلی بی‌ام‌و یعنی i3 و i8 ملحق خواهند شد. با افزایش تنوع این خودروها تعداد مشتریان آن‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.