مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آموزش بازی Sekiro: نکاتی برای تازه‌کاران، تا کمتر کشته شوند

همانند دیگر عناوین استویدیوی «فرام سافت‌ور»، بازی Sekiro: Shadows Die Twice بسیار سخت و چالش‌برانگیز اما منصف است. ما در زیر نکاتی برای آموزش بازی Sekiro جمع‌آوری کردیم که با خواندن آن‌ها شما قادر خواهید بود بر سختی این بازی چیره و به یک نینجای واقعی تبدیل شوید.

به صورت متوالی به مبعد Dilapidated بازگردید

مبعد Dilapidated در بازی Sekiro: Shadows Die Twice نقش هاب اصلی را دارد و شما در آن، قادر به ساختن دستان مصنوعی جدید، تقویت کردن healing gourd و یا داشتن لحظه‌ای آرامش هستید. در طول بازی شما ابزاری کلیدی بدست می‌آورید که به‌وسلیه آن‌ها قادر به باز کردن مکانیک‌ها و وسایل مهمی خواهید بود. اما شما فقط در صورتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید که به مبعد بازگردید. همچنین می‌توانید با یک NPC نامیرا با نام Hanebi تمرین کنید تا مکانیک‌های مبارزه در بازی را یاد بگیرید.

Deflection یا انحراف دادن ضربات را یاد بگیرید

در بازی Dark Souls دفع حملات با سپر استراتژی خوبی بود، در Bloodborne جا‌خالی دادن بهترین کار بود؛ اما و در بازی Sekiro: Shadows Die Twice، بهترین استراتژی Deflection یا انحراف دادن ضربات دشمنانتان است. در Sekiro برای شکست دادن دشمنان باید دفاع یا posture آن‌ها را از بین ببرید و یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این‌ کار Deflection است. برای انجام این کار باید قبل از آن‌که ضربه دشمن به شما برخورد کند دفاع کنید. همان‌طور که به‌نظر می‌رسد انجام این کار به تمرین زیادی نیاز دارد. Hanebi حریف خوبی برای تمرین است و خوبی مبارزه با او این است که شما دیگر نیازی نیست که نگران مردن باشید. با آنکه Hanebi حریف خوبی برای تمرین است، اما بهترین راه برای یاد گرفتن مکانیک Deflection، رفتن به منطقه‌ای پر از دشمنان مختلف است تا با تکنیک‌های گوناگون و نحوه حمله کردن آن‌ها آشنا شوید. هرچه زودتر این تمرین‌ها را انجام دهید بهتر است، چون بازی شما را در موقعیت‌های مختلف و دشواری قرار خواهد داد و هرچه آماده‌تر باشید درصد شکست خوردنتان کمتر می‌شود.

حواستان به ضربانت مرگبار یا Perilous Attacks باشد

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان مبارزه با دشمنان مختلف بازی باید حواستان به آن‌ جمع باشد، ضربات مرگبار یا Perilous Attacks است. این ضربات به قدری قدرتمند هستند که امکان دارد خط سلامتی شما را کاملا خالی کنند. سه نوع از این ضربات وجود دارد، ضربه مستقیم یا Thrust، ضربه از کنار یا Sweep و گرفتن یا Grab. لحظه‌ای قبل از استفاده دشمنان از این حرکات، یک نماد ژاپنی قرمز رنگ بالای سرشما نمایان می‌شود و زمانی که این نماد را دیدید چهار راه برای دفاع کردن از خود دارید.

ضربه مستقیم یا Thrust را می‌توانید با استفاده از Deflection خنثی کنید، ولی زمان‌بندی شما باید کاملا دقیق باشد. یکی از مهارت‌هایی که در اوایل بازی می‌توانید آن‌ را باز کنید Mikiri Counter نام دارد و مقابله با ضربات Thrust را بسیار آ‌سان‌تر می‌کند به طوری که شما بر روی سلاح دشمناتن پا می‌گذارید و صدمه بسیاری به posture آن‌ها وارد می‌کنید. بهترین استراتژی برای مقابله با ضربات Sweep، پریدن بر سر دشمنانتان است و اگر درست انجام شود، شما قادر خواهید بود بر سر دشمن را لگد کنید به posture آن‌ها صدمه بزنید و در آخر برای مقابله با ضربات Grab فقط باید به کنار یا پشت جاخالی دهید و بین خودتان و دشمن فاصله بی‌اندازید.

البته در اوایل تشخیص اینکه دشمن از کدام‌ یک از این ضربات استفاده می‌کند بسیار سخت خواهد بود و بهترین روش برای یادگیری، فاصله گرفتن با دشمن و نگاه کردن به تفاوت حرکات دست و پایشان است.

صبر کنید تا Posture خودتان به حالت عادی بازگردد

در تلاش‌هایتان برای دفاع و Deflect کردن ضربات دشمنان، چندین بار پیش می‌آید که posture شما شکسته شود. اگر قبلا یکی از عناوین Dark Souls را تجربه کرده باشید، اولین غریزه شما در این لحظه خارج شدن از حالت دفاعی است تا posture شما سریع‌تر به حالت عادی بازگردد. اما با انجام این‌کار نه تنها شما را در خطر بیشتری قرار می‌دهد، بلکه سرعت التیام posture شما نیز آهسته‌تر می‌شود پس بهتر است در حالت دفاع باقی بمانید. هرچقدر خط سلامتی شما بالاتر باشد هم سرعت التیام posture بالاتر خواهد رفت.

شکستن Posture باس‌های بازی

قوانین شکستن Posture که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، برای دشمنان بازی و حتی باس فایت‌ها نیز صدق می‌کند. دشمنان را می‌شود با خالی کردن خط سلامتیشان شکست داد اما این کار زمان می‌برد و راه ساده‌تر شکستن Posture آن‌ها خواهد بود و برای این کار باید پشت سرهم حمله کنید و سریع ضربات آن‌ها را Deflect کنید. بعضی وقت‌ها استراتژی خوبی است که از دشمن اندکی فاصلی بگیرید تا نفسی تازه کنید و سلامتی خود را التیام دهید ولی باید حواستان باشد که خیلی طولش ندهید، چرا که Posture آن‌ها ممکن است سریع التیام یابد. اگر زمانی به دشمن یا باس فایتی رسیدید که Posture خود را به قدری سریع التیام می‌بخشد که به نظر می‌رسد راهی برای شکستنش وجود ندارد، بهتر است به خط سلامتی آن‌ها صدمه وارد کنید از آن‌جایی که هرچه خط سلامتی آن‌ها پایین‌تر باشد، سرعت شکستن Posture آن‌ها بالاتر و سرعت التیام آن‌ پایین‌تر می‌روذ. اگر به رنگ خط Posture آن‌ها دقت کنید می‌بینید که در شرایط عادی رنگی نارنجی دارد و هرچه این رنگ تیره‌تر بشود‌، به این معنی است که سرعت التیام Posture آن‌ها پایین و پایین‌تر رفته است.

از دستان مصنوعی یا Shinobi Prosthetics خود استفاده کنید

از آن‌جایی که در همان ابتدای بازی شما یکی از دستان خود را از دست می‌دهید، این بهانه خوبی شده تا به جای یک‌دست، دستان مصنوعی مختلفی داشته باشید. ممکن است در وسط مبارزه تمام فکرتان به حمله با شمشیر و دفاع کردن و جاخالی دادن باشد، اما باید و باید از دستان مصنوعی مختلفتان در مقابل دشمنان مختلف استفاده کنید تا به Posture آن‌ها صدمه بزنید، سپرشان را بشکنید، آن‌ها را بترسانید و یا از راه دو به آن‌ها صدمه وارد کنید. اگر از دست مصنوعی Loaded Axe استفاده نکنید مقالبه با دشمنان سپر دار بسیار وقت‌گیر و دشوار می‌شود، اما وقتی از این دست مصنوعی استفاده کنید با یک ضربه سپر آن‌ها را از بین می‌برید و خیلی راحت آن‌ها را شکست می‌دهید. شکست دادن دشمنانی که از پرش‌های بلند استفاده می‌کنند بدون استفاده از دست مصنوعی Loaded Shuriken می‌تواند بسیار دشوار باشد و یکی دیگر از دشمنانی که با یک ضربه از این دست مصنوعی کشته می‌شوند، سگ‌ها هستند. تک تک دستان مصنوعی این بازی کاربرد مخصوص خود را دارد و باید قبل از استفاده توضیحات مربوط به آن را بخوانید تا بتوانید از آن‌ها استفاده بهینه‌ای انجام دهید و ان خود را نجات دهید.

بازی را استپ بزنید

کسانی که دیگر عناوین استویدیوی «فرام سافت‌ور» همانند Dark Souls و Bloodborne را تجربه کرده‌اند، ممکن است کاملا این نکته را فراموش کنند که در بازی Sekiro: Shadows Die Twice، شما قادر به متوقف کردن بازی و استپ زدن در هر شرایطی هستید. دیگر لازم نیست با عجله دنبال ابزاری که در اختیار دارید بگردید یا دستشویی خود را نگه دارید، اگر وسط یک باس فایت یا در بین کلی دشمن مختلف گیر کرده‌اید، می‌توانید با خیال راحت بازی را توقف کنید، در Inventory خود به دنبال ابزار مورد نیاز بگردید، به استراتژی خود فکر کنید، بروید به دستشویی و نفسی تازه کنید. مبارزات بازی به‌قدری پر سرعت هستند که بعضی وقتا به یک نفس راحت نیاز خواهید داشت.

از مانورپذیری نهایت استفاده را بکنید

برخلاف بازی‌های Dark Souls و Bloodborne، در این بازی یکی از قابلیت‌های بسیار ساده اما کلیدی، پریدن است. پریدن از حملات و ضربات دشمنان، پریدن از روی سر دشمنان، فرار کردن سریع از درگیری، جاب‌جایی سریع‌تر محیط، همه و همه با این قابلیت ساده انجام شدنی هستند. یکی دیگر از قابلیت‌های متفاوت این بازی، داشتن استقامت یا stamina بی‌نهایت است. شما قادر هستید تا جایی که می‌توانید بدوید، ضربه بزنیه، جاخالی دهید و پرش کنید. همه این‌ها دست در دست هم داده تا به شما قابلیت این را بدهد که بسیار داینامیک، پویا و چابک باشید. اما باید حواستان باشد که از این استقامت بی‌نهایت سواستفاده نکنید چون دشمنان بازی خیلی سریع آماده تنبیه کردن شما خواهند بود.

از مخفی‌کاری برای کم کردن تعداد دشمنان استفاده کنید

همیشه مبارزه رو در رو استراتژی مناسبی در سکیرو نیست، با استفاده از مخفی کاری شما می‌توانید دشمنان را از پشت، بالا، در حال آویزان بودن بر یک لبه و یا در وسط بوته‌ها شکست دهید. همیشه بهتر از بر روی سقفی یا مکان مرتفعی رفته و دشمنان اطراف را بررسی کنید و حرکت بعدی خود را برنامه‌ریزی کنید. اگر چند دشمن در کنار هم قرار گرفته‌اند همیشه اولویت بندی کنید و دشمن قوی‌تر را شکست دهید. برای مثال اگر یک دشمن تفنگ‌دار و نیزه دار در کنار هم قرار دارند، بهترین کار این است که دشمن نیزه دار را به صورت مخفیانه بکشید، زیرا دشمن تفنگ به‌دست در فاصله نزدیک تهدیدی برای شما محسوب نمی‌شود. همچنان شما می‌توانید از Ceramic Shard برای ایجاد صدا و جابه‌جا کردن بعضی از دشمنان استفاده کنید تا آن‌ها را تک به تک بکشید. همچنین از آن‌جایی که مینی باس‌های بازی دو خط سلامتی جداگانه دارند، همیشه بهتر است که به صورت مخفیانه یک ضربه به آن‌ها وارد کنید تا فقط یک خط سلامتی برایشان باقی بماند. البته باید حواستان باشد که مخفی‌کاری برای همه نوع دشمن در بازی کار نمی‌کند، اما باز هم استفاده از این قابلیت یکی از بهترین و لازم‌ترین استراتژی‌های این بازی است.

استراق سمع کنید و اطلاعات از تاجران خریداری کنید

یک نینجا واقعی بودن فقط به مبارزه و استفاده از مخفی کاری برنمی‌گردد. یکی از مهم‌ترین سلاح‌های یک نینجا اطلاعات مهم درباره محیط، دشمنان و ابزار کلیدی است. وقتی در حال گشت و گذار هستید به موقعیت‌هایی برای استراق سمع یا eavesdrop کردن به مکالمه دشمنان بر می‌خورید و بعضی از این مکالمه‌ها نقش مهمی ندارند، اما بیشتر آن‌ها اطلاعات خیلی مفیدی به شما می‌توانند بدهند. برای مثال با استراق سمع کردن شما این را یاد می‌گیرید که دشمنانی که چشمان قرمز رنگ دارند از آتیش می‌ترسند و این خیلی به‌کار شما می‌آید. البته فقط با استراق سمع اطلاعات به‌دست نمیاورید، شما می‌توانید از بعضی تاجرهای بازی اطلاعات مفیدی خریداری کنید، البته اگر به‌اندازه کافی پول داشته باشید.

مسیر دیگری را امتحان کنید

هر چقدر هم با مهارت باشید، ممکن به باسی برسید که یک ضربه نابودتان کند. به جای اینکه هی پشت سر هم سراغ این باس بروید و به شیوه‌های مختلف نابود شوید، مسیر دیگری در دنیای این بازی را امتحان کنید. با اینکار می‌توانید شخصیت خود را قوی تر کنید با پیدا کردن دستان مصنوعی بیشتری و بالاتر بردن خط سلامتی و میزان قدرتتان. از همان اوایل سکیرو مسیر‌های مختلی را پیش روی شما می‌گذارد و دنیایی نسبتا باز دارد، اگر مسیر اول زیادی چالش بر انگیز بود، مسیر دوم و سوم را امتحان کنید و وقتی که قوی‌تر شدید، به باس مسیر اول نشان دهید که یک نینجای واقعی با عقب‌نشینی تاکتیکی میانه خوبی دارد.

کیسه‌های سکه خریداری کنید

ممکن است اولین باری که در میان وسایل یک تاجر کیسه سکه ببینید به ایده خریدن آن بخندید. اما از آن‌جایی که شما پس از مردن نصف سکه‌های خود را از دست می‌دهید، فکر خوبی است که از سکه‌های خود برای خریدن کیسه استفاده کنید زیرا این کیسه‌ها پس از مرگتان هم باقی می‌مانند و می‌توانید به این صورت پول خود را پس‌انداز کنید.

ماموریت‌های جانبی را انجام دهید

همیشه به دنبال NPCهای مختلف در سکیرو بگردید، معمولا صحبت کردن با آن‌ها اطلاعات مفیدی به شما ارایه می‌دهد، اما بعضی از این NPCها ماموریت‌های جانبی خاصی به شما می‌سپارند و با انجام دادن این ماموریت‌ها جوایز بسیار خوبی نسیب شما خواهد شد.

بپر تو آب

یکی از ویژگی‌های ساده اما لذت‌بخش در سکیرو، قابلیت شنا کردن شما است، مخصوصا وقتی این قابلیت بیشتر به چشم می‌آید که در بازی‌های قبلی استودیو فرام‌سافتور، پریدن در آب برابر بود با مرگ در همان لحظه و این مرگ‌ها معمولا موجب به شکسته شدن مانیتور بازیکن از روی خشم می‌شد. اما در سکیرو آیتم‌ها بدرد بخوری با شنا کردن در آب می‌توانید پیدا کنید که یکی از مهم‌ترین آن‌ها Treasure Carp Scales هستند و معمولا با کشتن ماهی‌های درون بازی بدست خواهند آمد. اول شاید این آیتم بدردنخور به‌نظر برسد، اما اگر در Hirata Estate بگردید، تاجری عجیب و غریب در بشکه آبی رنگی پیدا خواهید کرد و با استفاده از Treasure Carp Scales می‌توانید آیتم‌های خیلی بدرد بخوری از این تاجری خریداری کنید.

اگر همه این نکات را کنار هم بگذارید باز هم سکیرو عنوان سختی خواهد بود و صبر و بردباری زیادی از شما می‌طلبد و برای اتمام آن به یک نکته کلیدی آخر نیاز خواهید داشت و آن Git Gud است.



ad

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.