مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پنهانکاری در زندگی زناشویی، عشق را می‌کشد

راگامگ – ترجمه از هدی بانکی: مشکلاتی که زیر لایه‌هایی پنهانند بالاخره روزی خود را نشان خواهند داد که بیشتر اوقات به شیوه‌های زشت و ناگهانی ظاهر می‌شوند. رازداری در برابر همسر یکی از این مشکلات است. اگر عشق، اعتماد و صمیمیت را اکسیژنی بدانیم که زندگی زناشویی‌تان را تغذیه می‌کنند، پنهانکاری نیز مانند سیم کشی‌های اشتباهی هستند که روزی ناگهان آتش به پا خواهند کرد. نتیجه‌ی این پنهانکاریهای می‌تواند فاجعه به بار بیاورد.

وقتی مخفی کاری می‌کنید، شاید زندگی‌تان در ظاهر آرام و بی‌تنش به نظر برسد اما یک روز بعد، یک ماه بعد و یا یک سال بعد، جرقه‌ای از یک بگومگو یا اختلاف می‌تواند این راز و پنهانکاری را برملا کند.

احساس شادی نکردن از زندگی زناشویی

خیلی‌ها در زندگی زناشویی به جایی می‌رسند که دیگر از رابطه زناشویی خود احساس شادی و رضایت نمی‌کنند اما این احساس را مانند یک راز در دل خود نگه می‌دارند. دلیل این پنهانکاری می‌تواند ترس از لطمه زدن به احساسات طرف مقابل، تصور اینکه به مرور مشکل برطرف خواهد شد، و یا انکار احساس نارضایتی باشد. گاهی واقعا تقصیر هیچکس نیست و پنهان کردن احساس، تنها عادتی است که به اشتباه میان زوجین پا می‌گیرد. مشکلات قرار نیست به خودی خود حل شوند، بلکه باید آنها را مطرح کرد و راهی برایشان پیدا کرد. وگرنه شما و همسرتان به جایی خواهید رسید که راهی جز جدایی ندارید.

پنهانکاری در زندگی زناشویی، رابطه تان را ضعیف می‌کند

پاسخ به نیاز جنسی از طریقی غیر از همسر

هیچکس نمی‌تواند انکار کند که خیانت در زندگی زناشویی تا چه حد آزاردهنده است. اما چیزی است که خیلی قبل‌تر از اینکه روی بدهد علائم ظریف و نامحسوسی دارد و این علائم معمولا نادیده گرفته می‌شوند و زمینه را برای عدم ارتباط و صمیمیت بین همسران فراهم می‌کنند. رابطه جنسی قرار است صمیمیت و پیوند زن و مرد را تقویت کند. رضایت جنسی چیزی است که هر دو طرف سزاوار آن هستند.

وقتی نقش روابط جنسی کم رنگ می‌شود باید علت را پیدا کرد و راهکاری برایش یافت. مشاوره زناشویی در این موارد بسیار کمک کننده است. وقتی یکی از طرفین به طور مخفیانه و از طریق خودارضایی، پورنوگرافی و یا خیانت سعی در پُر کردن خلاء جنسی زندگی‌اش دارد، به صمیمیت زندگی زناشویی‌اش آسیب می‌زند. با هر فعالیت جنسی که خارج از رابطه زناشویی است، تمایل و کشش نسبت به همسر کمرنگ‌تر و بی‌اهمیت‌تر می‌شود تا زمانی که دیگر همه چیز نابود شود.

تصمیمات مالی

در زندگی مشترک فرقی نمی‌کند کدام یک از شما نان آور خانواده‌اید، پولی که این میان وجود دارد متعلق به هر دوی شماست مگر اینکه قبلا جور دیگری توافق کرده باشید. اگر اختلافی در مورد مسائل مالی دارید باید درباره‌اش با هم گفتگو کنید نه اینکه آن را پنهان نگه دارید. وقتی یکی از طرفین، تصمیمات مالی را به صورت راز نگه می‌دارد (چون می‌داند همسرش با آن تصمیم موافق نیست) مرتکب نوعی خیانت شده است. یکی از مهمترین پایه‌های یک ازدواج موفق، اطمینان است و پنهانکاری بزرگترین ضربه را به زندگی مشترک می‌زند و آن را به فاجعه نزدیک می‌کند.

پنهانکاری در زندگی زناشویی، رابطه تان را ضعیف می‌کند

عدم توافق

پنهان کردن مخالفت یا تصمیمی که همسرتان گرفته به دو طریق رابطه‌تان را تضعیف می‌کند. اول اینکه یک دروغ خاموش است؛ چون روراست نبودن معادل هم پیمان نبودن است. دوم اینکه احساس مخالف بودن بالاخره وجود دارد و از بین نمی‌رود و اگر حل نشده باقی بماند تدریجا تبدیل به خشم و نارضایتی مزمن خواهد شد. همسران باید همیشه خود را با هم متحد و هم پیمان بدانند. صحبت کردن درباره نظرات مخالف و روکردن احساس واقعی حتی اگر ناراحت کننده باشد باعث می‌شود تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرید و نارضایتی در دل‌تان باقی نماند. مخالفت‌های خاموش و پنهان، رابطه‌تان را روز به روز ضعیف‌تر می‌کنند.

روابط گذشته

روابط گذشته‌ی ما به میزان زیادی بر روابط فعلی‌ ما اثر می‌گذارند. ما تمام زخمها و خاطرات خوب و بد روابط پیشین‌مان را با خود به رابطه فعلی‌مان وارد می‌کنیم و پنهان کردن آنها باعث ایجاد فاصله میان ما و همسرمان خواهد شد و پریشان‌مان خواهد کرد.

آیا واقعا لازم است تمام جزئیات مربوط به روابط گذشته را پیش همسرمان بازگو کنیم؟ البته خیر! اما همسر ما باید از میزان صمیمت ما در روابط گذشته و تاثیری که از آنها گرفته‌ایم باخبر باشد تا ما را بهتر بشناسد و بداند تجربیات گذشته‌ی ما زندگی فعلی‌مان را چگونه تحت تاثیر قرار می‌دهد.

منبع: imom

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.