مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

قهوه جو؛ اگر سرما خورده‌اید میل کنید

مجله قرمز: برای شروع روزتان نیاز به یک فنجان قهوه جو دارید؟ این دستور تهیه قهوه جو که به گونه‌ای، نوعی اوتمیل است که از بلغور جو دوسر تهیه می‌شود، مزه عشق و سلامت را به صبحانه شما خواهد داد. این جو خامه‌ای در قهوه، شیر بادام و دانه چیا خیس خورده و روزی پر از شادابی و طراوت را برای شما شروع می‌کند. با ما همراه باشید تا طرز تهیه قهوه جو را بیاموزید.

قهوه جو با داشتن چندین ماده آنتی اکسیدانی و ویتامین‌های A و C، سبب پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و رفع مشکلات عصبی می‌شود. همچنین با جذب یا تجزیه‌ی ترکیبات سمی، سلامت کلی را ارتقا می‌دهد؛ بنابراین استفاده از این قهوه در رژیم غذایی روزانه، توصیه می‌شود.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه جو، سلامت کلی را ارتقاء می‌بخشد و سبب پیشگیری از ابتلا به سرطان‌های مختلف و بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد سیگاری یا افرادی که در معرض آلودگی هوا قرار دارند، می‌شود.

قهوه جو علاوه بر کاهش غلظت خون، به تصفیه‌ی بهتر آن هم کمک می‌کند و کلسترول را کاهش می‌دهد. همچنین می‌دانیم که غلظت خون، سبب کندی حرکت خون در رگ‌ها و مغز شده و خطر بیماری‌های قلبی و عروقی و تشکیل لخته‌های خونی و سکته‌ی قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد. این نوشیدنی، خون را رقیق کرده و سبب بهبود جریان خون می‌شود. علاوه بر آن، از بوجود آمدن زخم‌ها و ناراحتی‌های گوارشی جلوگیری کرده و در بهبود آن موثر است. مصرف قهوه جو برای آقایان میان سال، سالمندان و افراد سیگاری، توصیه می‌گردد.

در زمان سرما خوردگی، مصرف روزی دو فنجان قهوه جو، در بهبود سرماخوردگی و آنفلوآنزا موثر بوده و برای رفع تب نیز مفید است.

مواد لازم برای تهیه‌ی قهوه جو

  • جو دوسر: ½ فنجان
  • قهوه: ¼ فنجان
  • شیر بادام شیرین نشده: ¼ فنجان
  • پودر پروتئین وانیلی: ½ پیمانه
  • دانه چیا: ۱ قاشق غذاخوری

آموزش تهیه قهوه جو

طرز تهیه‌ی قهوه جو

۱. در یک شیشه یا کاسه کوچک، ترکیب جو، قهوه، شیر بادام، پودر پروتئین و دانه چیا را بریزید و سپس یک در روی آن قرار دهید و آن را حسابی تکان دهید. مدتی این ترکیب را در یخچال بگذارید تا هم دانه‌های جو اندکی خیس بخورد، هم ترکیب، جا بی‌افتد. پس از آن، می‌توانید نوشیدنی خود را سرو کنید.

نکته:

مصرف قهوه جو برای بانوان باردار، مناسب نیست و مصرف همزمان آن با دارو‌های ضد انعقاد خون، توصیه نمی‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.