مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مراحل تست و آماده‌سازی هواوی Mate 30 در جریان است

هواوی به تازگی از گوشی های پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو رونمایی کرده؛ اما از الان در حال آماده‌سازی پرچمداران بعدی خود است و قصد دارد خانواده هواوی Mate 30 را تا حدود شش ماه دیگر عرضه کند.

این به تایید یکی از مقامات رسمی کمپانی چینی رسیده است که روز گذشته، کنفرانس خبری کوتاهی در کشور مالزی داشت. او ضمن اعلام اینکه هم‌اکنون هواوی Mate 30 مراحل تست درون شرکتی را پشت سر می‌گذارد؛ از عرضه‌ی‌ جانشینان گوشی های میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو در ماه سپتامبر یا اکتبر سال جاری خبر داد.

شایعات اخیر، از تجهیز هواوی میت ۳۰ به چیپست معرفی نشده‌ی کایرین ۹۸۵ حکایت دارند که شاید به نخستین تراشه با لیتوگرافی ۷ نانومتری EUV بدل شود. چنین تراشه‌ای می‌تواند تا ۲۰ درصد، تراکم ترانزیستوری بیشتری داشته باشد.

در قیاس با کایرین ۹۸۰ که در سری میت ۲۰ و پی ۳۰ به‌کارگیری شده است؛ کایرین ۹۸۵ با همان معماری CPU و GPU، سرعت کلاک افزایش یافته و عملکرد قوی‌تر خواهد داشت. همچنین با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۹ به سر می‌بریم، انتظار می‌رود این چیپست از یک مودم داخلی ۵G نیز برخوردار باشد.

قاب هواوی Mate 30

حدود دو ماه قبل، کمپانی چینی پتنتی را به ثبت رساند که طراحی یک قاب برای گوشی هواوی Mate 30 (یا میت ۳۰ پرو) را نشان می‌داد. چیزی که در آن جلب توجه می‌کرد، روزنه‌ای بزرگ و کشیده برای دوربین‌های عقب دستگاه بود. بنابراین شاید هنوز کار این کمپانی برای اضافه کردن دوربین به محصولاتش تمام نشده است و چه بسا هواوی میت ۳۰ پرو را با دوربین پنج‌گانه ملاقات کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.