مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

خواص درمانی گیاه دارویی آویشن

هنری ژوایو توصیه می کند هر روز صبح چای آویشن را با عسل آویشن میل کنید زیرا برای سوء هاضمه و معده مفید است.

آویشن یک گیاه شگفت انگیز با خواص دارویی اثبات شده که در زمین های خشک رشد می کند. رومی ها برای تصفیه هوا از آویشن استفاده می کردند و قبل از حمام کردن مقداری آویشن در حمام می گذاشتند تا معطر شود.

آویشن ؛ گیاهی با خواصی شگفت انگیز
 

دکتر هنری ژوایو توصیه می کند هر روز صبح چای آویشن با عسل آویشن میل کنید زیرا برای سوء هاضمه و معده مفید است. او می گوید حتی بوی آویشن درمان گر است.

این دارو حس بویایی از دست رفته را بر می گرداند و برای تقویت حافظه و بیماری های عصبی و پارکینسون و آلزایمر مفید است. وی می گوید بوئیدن آویشن جلوگیری از سرماخوردگی می کند و خنثی کننده آنژین است.

او می گوید: هر روز از اسانس آویشن برای نفس کشیدن استفاده کنید زیرا معطر است و جلوگیری از بیماری می کند. این گیاه کوچک بیماری هایی مانند جذام، فلج و عفونت مفید و سکسکه و گزش جانوران سمی را درمان می کند. ویتامین های کا، کلسیم، آهن منگنز و روی دارد و ویتامین آ که برای بینایی و چشم و ویتامین ای آن برای بارداری مفید است.

آویشن در درمان موارد زیر نیز موثر است:

گلو درد چرکی، بوی بد دهان، عفونت گوش، برونشیت، دفع انگل، دندان درد، شب‌کوری، ناراحتی کبدی، چاقی، ورم کلیه، تصفیه کننده خون، اختلال های مغزی، آسم، درد سیاتیک، آرتروز و واریس موثر است.

استحمام با آب جوشیده آویشن در تسکین درد رماتیسم شفا بخش بوده و در رفع لاغری موضعی نیز موثر می باشد. از جوشانده غلیظ آویشن در تقویت پیاز مو استفاده می شود از دم‌کرده آن مخلوط با عسل در صبحانه به چای استفاده کنید.

برای بی خوابی مفید است و در درمان اسهال موثر است و برای جلوگیری از ریزش مو ۲۰ گرم آویشن را در یک لیتر آب جوشانده ریخته و هرچند روز یک بار به سر بمالید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.