مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

رایج ترین مشکلات پوستی گربه ها

با رایج ترین مشکلات پوستی گربه ها آشنایی دارید؟ می دانید چگونه می توانید آنها را درمان کنید؟ اگر گربه های شما به طور دائم خود را لیس می زنند و یا می خارانند، ممکن است که آنها به یک مشکل پوستی دچار باشند. گربه ها مستعد بیماری های عفونت پوستی، انگل ها، آلرژی ها و بسیاری از بیماری هایی هستند که در انسان ها نیز دیده می شود. در این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام به برخی از رایج ترین مشکلات پوستی گربه ها می پردازیم.

آکنه گربه یکی از مشکلات پوستی گربه

گربه ها نگران جوش صورت خود نیستند اما در واقع صورت آنها نیز جوش می زند و این جوش ها معمولا بر روی چانه ی گربه ها ظاهر می شود. علل احتمالی این اتفاق ممکن است شامل استرس، تغذیه نامناسب، واکنش آنها به دارو، شرایط زیر پوست آنها و یا حتی واکنش به کاسه ی پلاستیکی باشد که در آن آب و یا غذا می خورند. دامپزشک گربه شما ممکن است که یک شامپو و یا ژل مخصوص برای شستشو و یا در صورت عفونت باکتریایی، آنتی بیوتیک تجویز کند.

مشکلات پوستی گربه

عفونت های باکتریایی یکی از مشکلات پوستی گربه

در بسیاری از موارد، عفونت باکتریایی پوست به دلیل مشکلات پوستی دیگر ایجاد می شود. به عنوان مثال، آکنه در بچه گربه ها می تواند فولیکول های موی گربه را عفونی و آسیب پذیر کند و سبب ایجاد فولیکولیت شود. عفونت های باکتریایی ممکن است با آنتی بیوتیک ها درمان شود، اما این امر بسیار مهم است که برای جلوگیری از عود بیماری از ایجاد هرگونه مشکل پوستی دیگر جلوگیری شود.

عفونت خمیری

عفونت خمیری در گربه به وسیله ی یک قارچ ایجاد می شود و همچنین احتمال آن در گربه هایی که مبتلا به سایر مشکلات پزشکی هستند، بیشتر است. گوش گربه یکی از رایجترین قسمت های ابتلا به عفونت خمیری است. علائم این بیماری ممکن است شامل ترشحات زرد و سیاه، قرمزی فلپ گوش و خارش دائمی آن است. عفونت خمیری گربه ها به خوبی با داروهای ضد قارچی درمان می شوند، اما قبل از هر کاری لازم است که گربه ی خود را نزد دامپزشک ببرید.

مشکلات پوستی گربه – عفونت کرم حلقوی

کرم حلقوی نوع دیگری از قارچ است که روی گربه ها به ویژه گربه های زیر یک سال تاثیر می گذارد. این ممکن است دلیل زخم های دایره ای شکل در سر، گوش و پیشانی و همچنین سایر قسمت های بدن باشد. پوست اطراف این زخم ها اغلب پوسته پوسته و طاس می شود. بیماری کرم حلقوی بسیار مسری است و می تواند به دیگر حیوانات خانگی و مردم نیز انتقال یابد. درمان این بیماری بستگی به شدت آن دارد و شامل شامپوهای مخصوص، پمادها و یا داروهای خوراکی باشد.

نژاد گربه

آلرژی ورم پوست

گربه ها نیز می توانند واکنش های آلرژیک به محصولات مراقبت از بدن، مواد غذایی و عوامل محیطی مانند گرد و غبار و کک ها داشته باشند. خارش سر و گردن یکی از علائم رایج از آلرژی غذایی است. نشانه های انواع آلرژی های دیگر شامل جویدن روی پا یا پایه ی دم و یا خارش گوش است. آلرژی در گربه ها همچنین می تواند سبب ریزش مو و یا زخم های پوستی در هر جایی از بدن از جمله شکم شود. درمان های مختلفی برای تسکین خارش پوست وجود دارد اما بهترین راه حل آن دوری آلودگی است.

بیماری ریزش مو (آلوپسی)

اگر شما در خانه گربه نگهداری می کنید، جمع کردن موی گربه ها از روی لباس هایتان یک چیز عادی است. اما اگر متوجه شوید که موهای گربه ی شما بیش از حد معمول ریزش دارد و یا دارای طاسی منطقه ای است، در اسرع وقت به دامپزشک مراجعه کنید. ریزش موی غیر طبیعی گربه می تواند نشانه ی هشدار دهنده ای از بیماری های مختلف و همچنین کک، استرس، آلرژی و یا تغذیه نامناسب باشد.

کک در گربه ها و مشکلات پوستی گربه ها

وجود حشرات کوچک بر روی بدن گربه ی شما که از خون آنها تغذیه می کنند ممکن است نگران کننده باشد، اما این یک مشکل بسیار رایج است. شما می توانید آنها را در جاهایی از بدن گربه که موی کمتری دارد ببینید و یا افتادن آنها را در جای گربه ها مشاهده کنید. نشانه های دیگری از وجود کک ها، خارش دائمی آنها، زخم ها و پوسته پوسته شدن پوست و ریزش مو در بالای دم آنها است. برای از بین بردن کک ها، لازم است که گربه ی خود و همچنین مبلمان، ملافه ها و قالیچه ی خود را درمان و پاک سازی کنید.

بیماری کرم گوش گربه ها

مگس های گوش دارای انگل های کوچک هستند که به موم و روغن در گوش گربه نفوذ و از آنها تغذیه می کنند. این سبب التهاب می شود و می تواند منجر به عفونت جدی پوست و یا گوش شود. علائم کرم گوش شامل خاراندن بیش از حد گوش، تکان دادن سر و بوی تند و ترشحات تیره ی گوش است. کرم های گوش گربه را می توان با یک محصول موضعی که توسط دامپزشک تجویز می شود، درمان کرد. بیماری کرم گوش گربه ها بسیار مسری است و ممکن است به سایر حیوانات خانگی منتقل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.