مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نورگل یشیل‌چای، ستاره ترک که سری به دیار پارس زد

راگامگ – محمد کاملان: سینما و تلویزیون دریچه‌ای به فرهنگ‌های دیگر را با رنگ و لعابی زیبا و جذاب پیش‌روی مخاطب قرار می‌دهد، به همین دلیل هم هست که ملت‌های مختلف با مشاهده آثار سینمایی و تلویزیونی که دیگر کشور‌ها ساخته‌اند نسبت به فرهنگ و شیوه‌زندگی این کشور‌ها اطلاعات بدست می‌آورند و با سبک‌های زندگی و سنت‌های مختلف آشنا می‌شوند.

این قضیه باعث شده در کنار علاقه‌ای که به مشاهده فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی داشته باشیم، نیم‌نگاهی هم به آثار دیگر کشور‌ها بیاندازیم. با این حساب اگر طرفدار سریال‌های خارجی باشید حتماً به‌خوبی می‌دانید مدتی است سریال‌های ترکی در کشور ما حسابی گل کرده‌اند. انصافاً هم باید گفت: بعضی از این سریال‌ها داستان‌های جذاب و بازیگران هنرمندی دارند.

نورگل یشیل‌چای، ستاره ترک که سری به دیار پارس زد

یکی از این بازیگران که حتماً می‌شناسید نورگل یشیل‌چای است، اگر خاطر شما باشد با نورگل بوسیله سریال‌های عشق و جزا، گوزل و ماه‌پیکر آشنا شدیم و مهر این بازیگر همان زمان به دل‌مان نشست تا اینکه باخبر شدیم نورگل به ایران آمده بود و فیلمی را در کنار فرهاد اصلانی عزیز به کارگردانی بایرام فضلی ساخته اند.

این فیلم که سال ۹۶ مراحل ساخت آن به پایان رسید و این روز‌ها شاهد حضور نورگل یشیل‌چای بر پرده سینما‌های تراز اول ایران هستیم بهانه‌ای شد تا در ادامه نگاهی کوتاه به زندگی و دستاورد‌های این هنرپیشه زیباروی ترک داشته باشیم.

زندگی و دستاورد‌های نورگل یشیل‌چای

نورگل یشیل‌چای، ستاره ترک که سری به دیار پارس زد

نورگل، زاده شهر افیون‌قره حصار در ترکیه است و سال ۱۹۷۶ میلادی متولد شد. این بازیگر توانای ترک تحصیلات عالیه خود را در رشته فیلم و نمایش در دانشگاه آنادولو (Anadolu) در اسکی‌شهر (Eskişehir) به پایان رساند و در همان زمان نیز نقش‌های مهمی را مانند اُفلیا در هملت و بلنچ دوبوآ (Blanche DuBois) در اتوبوسی به‌نام هوس به‌روی صحنه تئاتر برد.

وی در کنار تئاتر نیم‌نگاهی به تلویزیون نیز داشت و در سریال‌های معروف و پرطرفداری حضور پیدا کرد. نورگل در کنار تئاتر و تلویزیون در سینما نیز آوازه درخشانی دارد و بازی او در فیلم «لبه بهشت» (Edge of Heaven)، محصول سال ۲۰۰۷ نظر منتقدین را به خود جلب کرد. این فیلم در شصتمین جشنواره کن، جایزه بهترین فیلم‌نامه را از آن خود کرد و نورگل مدعی است در آن زمان کارگردان‌های تراز اول دنیا برای بازی در فیلم‌های مطرحی به او پیشنهاد داده بودند. اما نورگل به دلیل اینکه پسر نورگل در آن زمان سن و سال کمی داشت این پیشنهاد‌ها را رد کرد تا فرصت بیشتری برای بودن در کنار خانواده و پسرش پیدا کند.

نورگل یشیل‌چای، ستاره ترک که سری به دیار پارس زد

نورگل یشیل‌چای اولین بار در فیلم «آبشار» (Şellale)، محصول سال ۲۰۰۱ ایفای نقش کرد و در چهل و پنجمین مراسم آنتالیا گلدن آرنج فیلم فستیوال (۴۵th Antalya Golden Orange Film Festival) توانست جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم Vicdan)، از آن خود کند.

این ستاره سینما و تلویزیون ترک از ابتدای شروع فعالیت خود تاکنون چیزی حدود ۱۷ سریال را در کارنامه‌اش دارد و ۱۸ فیلم سینمایی بازی کرده که آخرین آن‌ها فیلم «جن زیبا» به کارگردانی بایرام فضلی است. نورگل برای بازی در این فیلم حدود ۵ هفته به ایران آمد و در کنار فرهاد اصلانی هنرنمایی کرد.

نورگل یشیل‌چای، ستاره ترک که سری به دیار پارس زد

سعی کردیم هر چه از نورگل یشیل‌چای می‌دانستیم را با شما در میان بگذاریم، در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از این هنرپیشه ۴۲ ساله ترک اطلاعات جالبی دارید، در قسمت نظرات این اطلاعات را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.