مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نمونه عکس های گرفته شده با دوربین هواوی پی ۳۰ پرو منتشر شد

اولین سری تصاویر دوربین هواوی پی ۳۰ پرو (Huawei P30 Pro) منتشر شد. بر اساس نمونه عکس های دوربین هواوی پی ۳۰ پرو می‌توان بهتر درباره قدرت این گوشی در زمینه عکس برداری قضاوت کرد.

همانند پرچمدار سری P سال گذشته، امسال نیز هواوی پی ۳۰ پرو با تمرکز بر قابلیت‌های دوربین اصلی گوشی توسعه یافته است. از جمله ویژگی‌های این دوربین باید به استفاده از چهار سنسور شامل یک سنسور ToF برای ثبت تصاویر پرتره بسیار باکیفیت و همچنین قابلیت بزرگنمایی ۱۰ برابری بدون کاهش کیفیت، اشاره کرد.

دوربین اصلی از یک سنسور SuperSpectrum دارای رزولوشن ۴۰ مگاپیکسل با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 و پشتیبانی از تثبیت‌کنندگی نوری تصویر (OIS) ساخته شده است. در سنسورهای رنگی متداولی که روی دوربین گوشی های هوشمند وجود دارد، از فیلتر رنگ RGB (قرمز، سبز و آبی) استفاده می‌شود، اما هواوی در سنسور اصلی ماژول دوربین چهارگانه پی ۳۰ پرو، از ترکیب RYB (قرمز، زرد و آبی) بهره برده است. اصلی‌ترین مزیت فیلتر جدید، توانایی دریافت نور بیشتر از محیط محسوب می‌شود. تاثیر این ساختار جدید را به خوبی می‌توان در نمونه تصاویر دوربین هواوی پی ۳۰ پرو دید.

سنسور ثانویه از نوع اولترا واید با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2، به لطف داشتن میدان دید بیشتر از ۱۲۰ درجه، قادر است تصاویری عریض با میدان دید بالا به ثبت برساند. این نوع سنسورها حین عکاسی دست جمعی و مخصوصا عکس برداری از محیط‌های طبیعی، که نیاز به فضای بیشتری در فریم به منظور جای دادن اشیای بیشتر وجود دارد، کاربردی هستند.

سنسور سوم دوربین، تله فوتو از نوع پریسکوپی است، به همین دلیل در مقایسه با دیگر سنسورهای تله فوتو به کار رفته در سایر گوشی های هوشمند، به جای ۲ یا ۲٫۵ برابری، ۵ برابر بزرگنمایی اپتیکال در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین در دوربین هواوی پی ۳۰ پرو، توانایی بزرگنمایی هیبریدی ۵ برابری دوربین هواوی پی ۲۰ پرو، به ۱۰ برابر افزایش پیدا است. با قبول کاهش کیفیت، به وسیله زوم دیجیتالی خواهید توانست تا ۵۰ برابر بزرگنمایی داشته باشید!

نخستین سری تصاویر دوربین هواوی پی ۳۰ پرو

به تازگی نمونه تصاویر دوربین هواوی پی ۳۰ پرو منتشر شده‌اند. کار را با عکس برداری از مناظر طبیعی و دیدنی، به وسیله استفاده از دوربین اولترا واید، آغاز می‌کنیم.

تصاویر دوربین هواوی پی 30 پرو

دوربین دارای زاویه باز، فاقد OIS بوده و گشودگی دریچه دیافراگم پایین آن سبب می‌شود نور زیادی وارد سنسور نشود. به همین دلیل حین عکاسی زاویه باز در تاریکی مطلق شب، نمونه تصاویر دوربین هواوی پی ۳۰ پرو آن چنان ایده‌آل نیستند.

تصاویر دوربین هواوی پی 30 پرو

گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 و از طرفی استفاده از فیلتر رنگ RYB در سنسور اصلی دوربین سبب شده توانایی بسیار بالایی برای عکاسی در شب داشته باشد. به دلیلی مشابهی، در روشنایی روز، تصاویری باکیفیت بسیار بالا به ثبت می‌رسند، چرا که پتانسیل دوربین اصلی هواوی پی ۳۰ پرو برای دریافت نور از محیط واقعا بالا است.

در هواوی پی ۳۰ پرو، استفاده از تکنیک لانگ اکسپوژر، به لطف وجود یک حالت عکاسی در شب اختصاصی (Night Mode)، بدون نیاز به استفاده از تری‌پاد امکان‌پذیر می‌شود. در ادامه، نمونه تصاویر دوربین هواوی پی ۳۰ پرو که حین فعال‌سازی Night Mode به ثبت رسیده‌اند را مشاهده خواهید کرد.

در ادامه، به لطف مقایسه شانه به شانه تصاویر دوربین هواوی پی ۳۰ پرو که یکی در حالت عادی و دیگری در حالت شب به ثبت رسیده است، بهتر می‌توانید درباره Night Mode دوربین این گوشی قضاوت کنید.

نمونه تصاویر دوربین هواوی پی ۳۰ پرو همچنین نشان داد توانایی دوربین گوشی برای بزرگنمایی اشیا نیز بسیار بالا است. در پایین، تصویر سمت چپ حین زوم اپتیکال ۵ برابری و عکس سمت راست، حین زوم هیبریدی ۱۰ برابری به ثبت رسیده است.

با تماشای نمونه تصاویر دوربین هواوی پی ۳۰ پرو که در ادامه قرار داده‌ایم، به طور کامل به قدرت بی‌نظیر آن به منظور بزرگنمایی اشیا پی خواهید برد. تصاویر به ترتیب بدون زوم، با زوم ۵ برابری، زوم ۱۰ برابری و زوم ۵۰ برابری دیجیتالی به ثبت رسیده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.