مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سال گذشته، نیمی از کامپیوترهای صنعتی دنیا مورد حمله سایبری قرار گرفتند

در سال ۲۰۱۸، نیمی از کامپیوترهای صنعتی جهان تحت تاثیر حملات سایبری قرار گرفتند؛ زیرا هکرها به‌دنبال اهداف بزرگ‌تری هستند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که دستگاه‌های صنعتی بیش‌ازپیش در معرض حملات سایبری قرار دارند؛ چرا که هکرها به‌دنبال هدف‌های بزرگ‌تری هستند. براساس گزارشی از لابراتوار کسپرسکی، از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ تاکنون، تقریبا از هر دو کامپیوتر صنعتی در سراسر جهان، یکی از آن‌ها به‌ نوعی تحت تأثیر «فعالیت‌های سایبری مخرب» قرار گرفته است. 

حمله سایبری

مقاله‌های مرتبط:

ویتنام، الجزایر و تونس، کشورهایی هستند که بیش از سایر کشورها در معرض حملات سایبری قرارداشته‌اند؛ درحالی‌که ایرلند، سوئیس و دانمارک کمتر از سایر کشورها دچار حملات سایبری شده‌‌اند.

به‌طور کلی، ۴۷.۲ درصد از دستگاه‌های بررسی‌شده توسط کسپرسکی در سال ۲۰۱۸ میلادی، به‌نوعی حمله‌ی سایبری را تجربه کرده‌اند که افزایشی ۳.۲ درصدی را نسبت به آمار ۴۴ درصدی حملات سایبری سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد.

براساس اعلام کسپرسکی، حمله‌های سایبری به دستگاه‌های صنعتی بسیار خطرنارک هستند؛ چرا که می‌توانند منجر به خسارت‌های مادی شده و توقف تولید در واحد‌های صنعتی شوند. هفته‌ی گذشته، نورسک هیدرو، شرکت نروژی تولیدکننده‌ی آلومینیم، در معرض حمله‌ی سایبری گسترده‌ای قرار گرفت که در نتیجه‌ی آن تمام فعالیت‌های شرکت متوقف شد و هزینه‌ای تعمیرات به ۲۵ میلیون دلار رسید.

کریل کروگلنوف، پژوهشگر امنیت در لابراتوار کسپرسکی معتقد است: 

برخلاف تصور عموم، حملات سایبری به کامپیوترهای صنعتی، حمله‌هایی هدفمند نیستند. بلکه بدافزارها، به‌صورت گسترده و تصادفی از طریق فضای اینترنت، ایمیل‌ و فلش‌های USB به سیستم‌های صنعتی راه می‌یابند. بروز چنین حملات سایبری عموما به‌دلیل ناآگاهی پرسنل شرکت‌ها از امنیت سایبری و نوع نگاه‌شان به این پدیده‌ها رخ ‌می‌دهد. در نتیجه شرکت‌های صنعتی می‌توانند با آموزش و آگاهی‌بخشی به پرسنل خود از بروز چنین تهدیدهایی تا حد امکان جلوگیری کنند؛ راهکاری که بسیار ساده‌تر از تلاش برای متوقف‌ساختن عوامل تهدیدکننده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.