مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

با سریع ترین خودروهای الکتریکی در بازارهای جهانی آشنا شوید

۰۹ فروردین ۹۸ ساعت ۱۵:۲۵

لیست سریع ترین خودروهای الکتریکی در بازارهای جهانی منتشر شد. در این لیست خودروهای الکتریکی شرکت تسلا همچون مدل S، مدل X و مدل ۳ یکه‌تازی می‌کنند.

خودروهای الکتریکی نسبت به مدل‌های درون‌سوز از شتاب‌گیری بسیار سریعی بهره می‌برند که این مورد به یکی از نکات قوت آن‌ها تبدیل شده است. در واقع خودروهای الکتریکی از گشتاور آنی برخوردارند، اما در خودروهایی که موتور درون‌سوز دارند، گشتاور به صورت منحنی تولید می‌شود؛ یعنی در ابتدا کم بوده و در میانه به اوج خود می‌رسد و در پایان نیز فروکش می‌کند. همچنین خودروهای الکتریکی از گیربکس تک دنده‌ای بهره می‌برند که به دلیل وجود نداشتن دنده‌های بالاتر، سرعت موتور به سرعت افزایش پیدا می‌کند. اگر رانندگی با این خودروها را تجربه کنید، شاهد افزایش سرعت پایدار و چشمگیر خواهید بود.

معرفی سریع ترین خودروهای الکتریکی

تسلا مدل S یکی از سریع ترین خودروهای الکتریکی جهان محسوب می‌شود که مدل P100D آن از دو موتور الکتریکی و حالت دیوانه‌وار Ludicrous برخوردار است. از خودرو تسلا مدل S به عنوان موشک زمینی یاد می‌کنند؛ چراکه می‌تواند ظرف مدت ۲٫۴ ثانیه از سرعت صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین شرکت تسلا قصد دارد در سال آینده نسل جدید رودستر را به بازار عرضه کند که رکورد شتاب‌گیری مدل S را می‌شکند. در واقع تسلا مدل رودستر می‌تواند ظرف مدت ۱٫۹ ثانیه از سرعت صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز بیشتر از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

شرکت تسلا در لیست سریع ترین خودروهای الکتریکی سهم زیادی داشته است، اما در این بین خودرو شورولت بولت الکتریکی نیز از شتاب ۶٫۵ ثانیه‌ای و نیسان لیف نیز از شتاب ۷٫۷ ثانیه بهره می‌برد و ظرف این مدت می‌تواند از سرعت صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. در سال ۲۰۱۹ نیز شاهد معرفی خودرو آئودی E-Tron با شتاب ۵٫۵ ثانیه و جگوار آی پیس با شتاب ۴٫۵ ثانیه بوده‌ایم که جزو پرسرعت‌ترین خودروهای الکتریکی بازارهای جهانی محسوب می‌شوند. البته از ارزان‌ترین و کندترین خودرو الکتریکی سال جاری می‌توان به اسمارت EQ فورتو اشاره کرد که می‌تواند ظرف مدت ۱۱٫۴ ثانیه از سرعت صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. قیمت این خودرو ۲۳ هزار و ۹۰۰ دلار است.

لیست سریع ترین خودروهای الکتریکی جهان

۱٫‌ تسلا مدل S

سریع ترین خودروهای الکتریکی

تسلا مدل S در صدر لیست سریع ترین خودروهای الکتریکی در بازارهای جهانی قرار دارد. مدل پرفورمنس این خودرو از برد ۵۰۷ کیلومتری برخوردار است و می‌تواند ظرف مدت ۲٫۴ ثانیه از سرعت صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین مدل استاندارد این خودرو دارای شتاب ۴٫۱ ثانیه و برد ۵۳۹ کیلومتری است.

۲٫ تسلا مدل X

سریع ترین خودروهای الکتریکی

تسلا مدل X یک کراس اوور سایز بزرگ و خانوادگی محسوب می‌شود که می‌تواند ظرف مدت ۲٫۸ ثانیه از سرعت صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو قادر است پس از هر بار شارژ، مسافتی حدود ۴۵۶ کیلومتر را بپیماید. مدل استاندارد این خودرو از شتاب ۴٫۷ ثانیه و برد ۴۷۵ کیلومتری بهره می‌برد.

۳٫ تسلا مدل ۳

سریع ترین خودروهای الکتریکی

خودرو الکتریکی تسلا مدل ۳ ممکن است همانند سایر هم خانواده‌های خود شتاب خیره‌کننده‌ای نداشته باشد، اما نسبت به سایر خودروهای الکتریکی در جایگاه قابل قبولی قرار دارد. مدل پرفورمنس دوال موتور تسلا مدل ۳ می‌تواند ظرف مدت ۳٫۳ ثانیه از سرعت صفر به ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. این خودرو قادر است پس از هر بار شارژ، مسافتی حدود ۴۹۹ کیلومتر را طی کند. مدل برد بلند این خودرو از شتاب ۴٫۵ ثانیه‌ای بهره می‌برد و رده میانی آن نیز دارای شتاب ۵٫۶ ثانیه است.

۴٫ جگوار آی پیس

سریع ترین خودروهای الکتریکی

جگوار آی پیس جدیدا در لیست سریع ترین خودروهای الکتریکی جهان قرار گرفته است. این کراس اوور اسپرت و جذاب از موتوری با قدرت ۳۹۵ اسب بخار بهره می‌برد که می‌تواند ظرف مدت ۴٫۵ ثانیه از سرعت صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. برد این خودرو نیز حدود ۳۷۶ کیلومتر اعلام شده است.

۵٫ آئودی E-Tron

سریع ترین خودروهای الکتریکی

خودرو آئودی E-Tron از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که در کنار سیستم چهار چرخ محرک از شتاب ۵٫۵ ثانیه‌ای برخوردار است. حداکثر سرعت این خودرو حدود ۲۰۰ کیلومتر اعلام شده و برد آن هم حدود ۳۹۹ کیلومتر است.

۶٫ شورولت بولت

سریع ترین خودروهای الکتریکی

شورولت بولت قادر است ظرف مدت ۶٫۵ ثانیه از سرعت صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو از یک موتور الکتریکی با قدرت ۲۰۰ اسب بخار بهره می‌برد و می‌تواند پس از هر بار شارژ مسافتی حدود ۳۸۳ کیلومتری را طی کند.

۷٫ بی ام و i3

سریع ترین خودروهای الکتریکی

مدل بی ام وی i3 از یک موتور الکتریکی ۱۸۱ اسب بخاری بهره می‌برد و می‌تواند ظرف مدت ۶٫۷ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. مدل پایه این خودرو شتاب ۷٫۲ ثانیه‌ای دارد. گفتنی است در سال ۲۰۱۹ این خودرو به‌روز شده و به لطف باتری‌های جدید می‌تواند پس از هر بار شارژ به برد ۲۴۶ کیلومتری دست پیدا کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.