مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مقایسه حالت عکاسی در شب دوربین هواوی پی ۳۰ پرو با گلکسی اس ۱۰ پلاس و گوگل پیکسل ۳

هواوی پی ۳۰ پرو (Huawei P30 Pro) را می‌توان مجهز به یکی از بهترین دوربین‌های موبایل دنیا، با توانایی عکاسی در شب بالا، دانست. در این مطلب به مقایسه حالت عکاسی در شب دوربین هواوی پی ۳۰ پرو با سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس و گوگل پیکسل ۳ می‌پردازیم.

هواوی پی ۳۰ پرو قرار است قوانین دنیای عکاسی موبایل را تغییر بدهد. این گوشی با در اختیار داشتن چهار دوربین روی پنل پشتی، تجهیزات کافی برای رسیدن به این هدف بزرگ را در اختیار دارد. اما آیا همانطور که روی کاغذ، مشخصات فنی دوربین هواوی پی ۳۰ پرو ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند، نمونه عکس‌های دوربین آن نیز ما را شگفت‌زده خواهند کرد؟

در حال حاضر، گوگل پیکسل ۳ مخصوصا در زمینه عکاسی شبانه، برترین گوشی تلقی می‌شود. از طرفی سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس نیز به خاطر مجهز شدن به دوربینی سه گانه با توانایی بالا، در کانون توجه قرار دارد. به همین دلیل در این مطلب به مقایسه حالت عکاسی در شب دوربین هواوی پی ۳۰ پرو با سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس و گوگل پیکسل ۳ خواهیم پرداخت.

حالت عکاسی در شب دوربین هواوی پی ۳۰ پرو

در این مقایسه، از حالت اختصاصی عکاسی در شب هواوی یعنی Night Mode استفاده شده است. با فعال‌سازی آن، بعد از لمس دکمه شاتر، چند عکس به ثبت رسیده و از طریق ترکیب آن‌ها، تصویری با روشنایی بالا ارائه خواهد شد. این فرآیند، در مقایسه با فرآیند مشابه آن حین عکاسی با حالت Night Sight دوربین گوگل پیکسل ۳ زمان به مراتب بیشتری طلب می‌کند، به همین دلیل باید چند ثانیه تا زمان نمایش عکس نهایی منتظر بمانید. در گوشی سامسونگ گلکسی اس ۱۰، تصویربرداری روی حالت خودکار صورت گرفته است.

صحنه اول ؛ شهر پاریس

در صحنه اول، منظره‌ای پانورامیک و عریض از شهر پاریس رو به رویمان قرار دارد. با توجه به تعدد نقاط نورانی که به صورت پراکنده در گوشه گوشه منظره قرار دارند، این موقعیت برای آزمایش قابلیت عکاسی در شب دوربین هواوی پی ۳۰ پرو و همچنین سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس و گوگل پیکسل ۳ ایده‌آل است. از طرفی هوا در این منظره به شدت تاریک است و به جز نور سوسوزن ساختمان‌ها، منبع نور دیگری وجود ندارد. به همین دلیل شرایط چالش برانگیز شده است.

در صحنه اول، هواوی پی ۳۰ پرو بهترین عملکرد را داشت و توانست روشن‌ترین عکس را به ثبت برساند. همچنین در عکس به ثبت رسیده توسط دوربین آن، جزئیات بسیار بیشتری قابل رویت است. به حالت Night Sight گوگل پیکسل ۳ نیز نمی‌توان ایرادی وارد کرد، هر چند به اندازه حالت Night Mode هواوی قدرتمند عمل نکرد. عکاسی در شب دوربین سامسونگ گلکسی اس ۱۰ چند سطح با دو گوشی دیگری فاصله داشته و با فاصله پشت سر آن‌ها حرکت می‌کند.

صحنه دوم ؛ کافه دنج

نمای سر در رنگارنگ این کافه سبب شد آن را به عنوان سوژه‌ای خوب برای مقایسه حالت عکاسی در شب دوربین هواوی پی ۳۰ پرو با سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس و گوگل پیکسل ۳ تلقی کنیم. مجددا دوربین هواوی پی ۳۰ پرو عملکرد بسیار خوبی داشت، هر چند دوربین گوگل پیکسل ۳ پیروز میدان است. دوربین این گوشی توانست تصاویر را پرطراوت‌تر و شاداب‌تر به ثبت برساند.

صحته سوم

با توجه به مقایسه حالت عکاسی در شب دوربین قدرتمندترین پرچمداران بازار، بد نیست رقابت را چالش‌ برانگیز‌تر کنیم. دوربین این گوشی ها، جزئیات را چطور در زمان نبود نور کافی در محیط به ثبت خواهند رساند؟

در صحنه سوم دوربین هواوی پی ۳۰ پرو و گوگل پیکسل ۳ عملکرد بسیار خوبی داشتند، به طوری که انتخاب برنده از میان این دو دشوار است. سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس در آن سو عملکرد واقعا ضعیف و نامیدکننده‌ای در این صحنه داشت.

صحنه چهارم

در چهارمین منظره، دوربین هواوی پی ۳۰ پرو باز هم توانست خاطره انگیز‌ترین عکس را به ثبت برساند. عکس آن به میزان زیادی شارپ بوده و از نظر میزان نوردهی در مقایسه با نمونه تصویر دوربین دو گوشی دیگر در بهترین وضعیت قرار دارد. عکس دوربین گوگل پیکسل ۳ چندان از کیفیت آن دور نیست، هر چند نمونه تصویر به ثبت رسیده توسط دوربین سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس، مجددا فاصله زیادی از دو گوشی دیگر دارد.

بزرگنمایی دوربین

سنسور تله فوتو پرچمدار پیشین سری P هواوی، امکان زوم اپتیکال ۲ برابری را در اختیار کاربر قرار می‌داد. هواوی توانسته بود در این گوشی، به وسیله بهره بردن از سنسورهای ماژول دوربین سه گانه و دست‌کاری‌های نرم افزاری، قابلیت زوم هیبریدی ۵ برابری را نیز به کاربر ارائه کند.

امسال، به لطف استفاده از یک سنسور پریسکوپی جدید، توانایی بزرگنمایی اپتیکال و هیبریدی در دوربین هواوی پی ۳۰ پرو به ترتیب به ۵ برابر و ۱۰ برابر رسیده است. از آنجایی که دوربین گوگل پیکسل ۳ فقط از یک سنسور تشکیل شده است، حرف زیادی از نظر بزرگنمایی برای گفتن ندارد، به همین دلیل در این بخش، مقایسه حالت عکاسی در شب دوربین هواوی پی ۳۰ پرو با سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس صورت می‌گیرد.

دو تصویر بالا با زوم ۱x به ثبت رسیده‌اند. در ادامه، توان حالت عکاسی در شب دوربین هواوی پی ۳۰ پرو و سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس را حین زوم ۵ برابری مشاهده خواهیم کرد.

دو تصویر پایینی، بعد از بزرگنمایی ۱۰ برابری به ثبت رسیدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.